Aviseringar
Rensa alla

Vill ha barn.. MEN...


Ämnesstartare

Vill ha barn.. MEN... jag är bara 20 år, har redan gjort en abort (som jag ångrar, men ändå inte), inget fast jobb, ingen lägenhet, ingen utbildning (bara gymnasieutbildning).. Pojkvän har jag och han vill att vi ska försöka..


   
Citera

Borde inte skaffa barn, nej


   
SvaraCitera

Du är jävligt korkad och självisk om du gör det nu, ja.


   
SvaraCitera

dum ide


   
SvaraCitera

Bra idé.


   
SvaraCitera

asbr ide


   
SvaraCitera

Idioter borde inte skaffa barn. [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Du är jävligt korkad och självisk om du gör det nu, ja.

Jag brukar hålla med Isola. (Har jag för mig åtminstonde)

Håller med henne om denna fråga även, måste även tillägga att du borde växa till dig lite, skaffa jobb och få det ekonomiskt stabilt så att ni kan ge ert framtida barn det bästa som ni kan. (Sen bra uppfostran såklart, det är delen där du ska växa upp och bli lite smartare)


   
SvaraCitera

SilentScream:

Bra idé.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Min mamma var 20 då hon fick sitt första barn, vet inte om hon hade nått jobb, har för mig att hon inte hade det, dock bodde hon ihop med pappa i en lägenhet och han hade jobb!

Vi ungar har inte blivit misslyckade så för ung är du iallafall inte![party]


   
SvaraCitera

Ha det stadigt innan! >.<


   
SvaraCitera

michen:

inget fast jobb, ingen lägenhet, ingen utbildning

Nej, vänta. Ert barn behöver en så stadig tillvaro som möjligt, utan fast jobb och lägenhet att luta er mot så kan ni i dagsläget inte ge ett barn en trygg och stabil miljö.
Vänta hellre några år och skaffa er en stadig grund, och skaffa barn senare, då kommer ni kunna lägga mer energi och tid på barnet.
Skulle ni skaffa barn nu så är risken hög att för mycket av er energi går åt för att oroa er över ekonomi och boende och framtid, vilket leder till gräl och kanske ett uppbrott mellan er, vilket inte alls är en trygg tillvaro för ett barn.
Väntar ni så att ni har en viss ekonomi och ett bra boende så kan ni kanske gå ner på deltid eller något sådant för att ge barnet allt.

Förstår att tanken på ett barn är kul och fin, men det är så mycket som ska till för att det ska vara ett bra beslut.
Det viktigaste är att ni kan ge barnet en bra miljö, och även om kärlek räcker långt så är pengar och stabilitet också nödvändigt.


   
SvaraCitera

michen:

inget fast jobb, ingen lägenhet, ingen utbildning

hur ser din ekonomi ut?
bor du med dina föräldrar, är det de du menar?
Utbildning anser jag personligen inte bör vara något hinder då vi i Sverige är överutbildade. Finns alltid jobb, men frågan är hur lågt man kan tänkas gå.

Jag säger inte ett "NEJNEJNEJ"då folk lyckats med det under värre omständigheter. Dock säger jag att ni ska tänka på ansvaret för att skaffa barn, leva med det i 18 år, genom vått och torrt.


   
SvaraCitera

Kouki:

då vi i Sverige är överutbildade. Finns alltid jobb

[bigsmile]


   
SvaraCitera

alla barn ska komma trygga till värden enligt mig och ert barn kommer inte bli tryggt med en morsa som sitter på arbetsförmedlingen hela livet


   
SvaraCitera