Aviseringar
Rensa alla

Vill ha det man inte kan få/inte har.


Ämnesstartare

Mognar man ifrån detta beteende?

Detta gäller speciellt relationer. Har alltid under hela mitt liv tappat känslorna för respektive flickvän efter att vi varit tillsammans ett tag (läs veckor/någon månad). Detta gäller t.o.m. en tjej som jag hade varit kär i sen dagis och som 16 åring fick jag henne till slut och det kom som en överraskning, jag var alltid HELT otroligt kär i henne men så fort vi blev tillsammans började jag tänka typ "jaha.. njae hon va inte så fin kanske, kanske lite störande..." och bara tappade känslorna för henne.

Men så fort vi gör slut eller jag bråkar med respektive tjej så blir jag direkt störtkär i personen igen och gör allt för att få henne.

Detta är SKITJOBBIGT då jag vill älska och inte sluta älska..

Trött på att bara vilja ha det jag inte kan få eller redan har.

Mognar man ifrån detta någon gång eller kommer jag aldrig kunna älska samma person under en längre tid (läs livstid)?

Edit: Jag dumpade t.ex. nyligen min tjej för att jag inte hade några känslor för henne längre, hon var bara som vilken tjej som helst i mina ögon. Men så fort hon la upp bilder från fester med andra killar på facebook och ändrade status till typ "singel!!" så blev jag störtkär igen..

Edit2: Kan intyga att jag var helt störtkär i henne i början, kunde inte sova för att jag bara tänkte på henne - 1 månad senare, gäsp..


   
Citera
Ämnesstartare

tror det är helt naturligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dejta en rockstar/star då tröttnar du ej för då får du dela den men andra för alla vet att rockstars är sluts


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, är väl bara så att fantasin är bättre än verkligheten. Man bygger upp saker för mycket när man åtrår dem.


   
SvaraCitera

TallBall:

Mognar man ifrån detta beteende?

Aldrig, gräset är alltid grönare på andra sidan 🙂
Sen måste man lära sig skillnaden mellan kärlek och begär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Aldrig, gräset är alltid grönare på andra sidan 🙂
Sen måste man lära sig skillnaden mellan kärlek och begär.

I know the difference :(..

Ahapp då får man väl vänja sig vid tanken av att man till slut kommer gifta sig med någon man inte har några känslor för alls..

Är t.ex. galen i mitt ex nu, sitter och tänker på henne hela tiden. Skiter i att gå ut med vänner för att jag sitter och väntar på att hon ska logga in på MSN men jag vet vad som kommer hända om vi blir tillsammans igen, kommer bara se henne som en annan tjej och that's it, en random homo sapiens sapiens.


   
SvaraCitera

TallBall:

kommer bara se henne som en annan tjej och that's it, en random homo sapiens sapiens.

Därför man skiter brutalt i sina fejkade känslor och drar ut med sina vänner istället för motsatsen 😛


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Därför man skiter brutalt i sina fejkade känslor och drar ut med sina vänner istället för motsatsen 😛

Haha sant, kanske därför vänner bör sättas över kärlek [cute]. Då man kan vara vän från sina första steg till sista och bara bli bättre vänner med tiden.

Hm kärlek är fan motsatsen till vänskap, i kärleken så är man ju mest kär i början och kan inte hålla händerna av varandra och det slutar med giftermål där man skiter i varandra :D.
Medan vänskap bara blir starkare och bättre med tiden.

Bli min vän?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ej läst texten men sorry
den inprintningen i hjärnan försvinner ej
har man kakan så vill man inte ha den längre
o har man den inte längre, ja då vill man ha den igen

går ej att bota


   
SvaraCitera

TallBall:

Bli min vän?[cute]

hmmm... okej^^[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

hmmm... okej^^[cute]

:>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Mognar man ifrån detta beteende?

I hope
lr så finner man en sjständig person osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gahhh så jobbigt, här helt störtkär i henne just nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

I hope
lr så finner man en sjständig person osv.

Juste det är fan duuu!!!

Good old times.


   
SvaraCitera