Aviseringar
Rensa alla

Vill ha en flickvän... :'(


Ämnesstartare

Hjärtlös:

Klart man kan tycka om flera, det förstår jag väl eftersom jag själv gillar flera personer. Tycker bara att sättet han skrev på inte visar någonting som lockar potentiella flickvänner eller vänskap ens.

Men jag tror inte att han försöker locka till sig potentiella flickvänner när han skriver här. [blush]

Citerade dig bara för att ja blev lite.."bleh" pga att du kändes negativ nu och i en annan tråd som rörde samma ämne typ. [blush] Så är inge o diskutera vidare på egentligen. [love]

Men du har ju rätt.. ifall han ses som desperat så lär han få det svårare. Och vet en tjej om att han försökt med flera så blir det kanske en diss. [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

[cute]

sorry för att jag förstörde din tråd. Jag verkar vara bra på det [blush]

Berätta lite mer detaljerat om dina försök till att få kontakt med dom här tjejerna! Går tjejer på samma skola som dig? Hur tar du kontakt ?

För min del blev det bättre genom att bara släppa tankarna om att man vill ha en flickvän. Och försöka skaffa vänner istället och ibland leder det till att man inleder ett förhållande. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok, kan börja med en av tjejerna i gymnasiet som går i musik klassen. Jag var så intressserad av henne, brukade prata med henne när hon o jag arbetade i samma grupp på Estetisk Komm. och så addade jag henne på fb efter att hon sa dt. Sedan efter en dag så sa hon till sin kompis som sa till mig att hon inte vill prata med mig längre alls, och att jag skrämmer henne... 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigLover123:

jag skrämmer henne

På vilket sätt skrämde du henne? Vet du det? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte vet jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu så har jag gett upp hoppet.. [zzz]


   
SvaraCitera

skaffa någon hobby där man träffar människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte tid längre....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah jag är kass på ge råd också [sad]

Men du kan försöka släppa tanken på att du måste ha en flickvän och satsa istället på att skaffa tjejkompisar till en början. Snacka med tjejer över nätet om intressanta & roliga saker (:

plötsligt händer det. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera

Generellt skulle jag tro som många andra här att du kanske försöker för mycket och fokuserar för mycket på det här. Det uppfattas säkert av de du är intresserad av och, skulle jag tro, överskuggar det som är roligt och intressant med din personlighet.

Det är inget fel med att vara 16 och inte ha haft något förhållande eller att vara oskuld. Det är först när du är typ 30 som du kanske bör oroa dig för om det kanske är något som inte står rätt till.

Chansen finns dock även att något specifikt du gör stöter bort de du är intresserad av. Du nämnde att en tjej sagt att du skrämde henne. Detta betyder att du måste analysera ditt eget beteende och faktiskt tänka efter och försöka se hur ditt vardagliga beteende påverkar andra människor. Öva upp dina sociala färdigheter, helt enkelt!


   
SvaraCitera