Aviseringar
Rensa alla

vill ha en pm vän


Ämnesstartare

appropå att grilla mat över eldar


   
SvaraCitera

ja... skriv udda saker till mig. helst klockan fem på natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
är din um-buddy! Tumme upp

Hurra! Jag firar detta med kvarg blandat med jordgubbsyoghurt.


   
SvaraCitera

elverpigen:

jag var på "hemvändardag" i söndags tror jag. De snurrade en helstekt vildsvinskropp över en eld.

Jag blev inte mer sugen på att överge vegetarisk kost av att se det :C

det lät faktiskt inte helt kosher!  själv kan jag äta kött, om jag vet att det är ekologiskt och att djuren fick ett bra liv med schyssta villkor innan de dog. att näringskedjan har sin gång ser jag som helt okej, men det finns inga goda argument att avstå från att behandla levande varelser med grundläggande respekt och sympati.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
ja... skriv udda saker till mig. helst klockan fem på natten.

ska börjavända tillbaka dygnet så kanskriva när jag vaknar (ej kl 11 am utan tidigare)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: själv kan jag äta kött, om jag vet att det är ekologiskt och att djuren fick ett bra liv med schyssta villkor innan de dog. att näringskedjan har sin gång ser jag som helt okej,

jag "kan" också äta kött men ibland tänker jag för mycket och äcklas och då känns det säkrare att bara äta vegetariskt så jag vet att jag kan äta


   
SvaraCitera

elverpigen:

Hurra! Jag firar detta med kvarg blandat med jordgubbsyoghurt.

hej passaro! vad har du gjort med elverpigen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

hej passaro! vad har du gjort med elverpigen?

Mycket glad

använder kvarg till allt, det är kissies fel. och lite passaros, men mest kissies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad roligt det vore om passaro tog över mit konto
undrar om han skulle kunna spela mig trovärdigt


   
SvaraCitera

elverpigen: jag "kan" också äta kött men ibland tänker jag för mycket och äcklas och då känns det säkrare att bara äta vegetariskt så jag vet att jag kan äta

det förstår jag absolut! kan ogilla sättet som maten objektifieras. speciellt kött av olika sort bör behandlas med viss värdighet i och med att det faktiskt är "kvarlevor" (i brist på bättre ord) för något som faktiskt en gång hade något typ av subjekt och upplevelseförmåga. djuret var en individ.


   
SvaraCitera

många tycker att det är fånigt och att det är att gå över gränsen, men för mig är det väldigt viktigt med just respekt för dom runt omkring mig, rent allmänt.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Mycket glad

använder kvarg till allt, det är kissies fel. och lite passaros, men mest kissies.

det låter olycksbådande, om man ska tro det man hört om den kvinnan. å andra sidan säger folk att man sällan ska lyssna på sådant man "hört", ironiskt nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
många tycker att det är fånigt och att det är att gå över gränsen, men för mig är det väldigt viktigt med just respekt för dom runt omkring mig, rent allmänt.

jag är absolut med dig där. Det är ett liv som levts och det livet, dess kropp, bör behandlasmed respekt. 

Chibibbi:

det låter olycksbådande, om man ska tro det man hört om den kvinnan. å andra sidan säger folk att man sällan ska lyssna på sådant man "hört", ironiskt nog.

ska man se det i ett större perspektiv är det sundare av mig att ta "kvarg-vanan" från henne än barnmatsdieten <3


   
SvaraCitera

elverpigen: ska börjavända tillbaka dygnet så kanskriva när jag vaknar (ej kl 11 am utan tidigare)

gud vilken dedikering. om du gör detta vill jag bli far till dina barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

gud vilken dedikering. om du gör detta vill jag bli far till dina barn.

det är jättemånga senaste månaderna som vill att jag ska föda deras barn. har redan planerat vem jag ska gifta mig med. bestämde dert kvart i 4 på natten utanför lokala krogen. kan du dela mig med ngn annan eller? ok om dina barn får halvsyskon?


   
SvaraCitera