Aviseringar
Rensa alla

Vill ha ett extrajobb, men har lite problem.


Ämnesstartare

Hej!
Jag har precis börjat första året på gymnasiet och känner att jag skulle behöva ett extrajobb. Jag är väldigt framåt och social så att försöka skaffa ett jobb skulle inte vara ett problem, problemet är min tid. Jag tränar tre gånger i veckan och spelar match en gång i veckan.

Sedan har jag en pojkvän i ett annat land och det är mitt största problem eftersom att jag inte vill jobba när han kommer hit då vi inte ses så ofta. Och han kommer komma då och då när han har lov och jag kommer åka till honom när jag har lov osv.

Är det någon som har någon ide på om det kommer funka med ett extrajobb? Jag menar, man kan ju inte komma in och bestämma hur mycket och när man vill jobba, man får ju ta det man får. Lite råd och tips tack! [smile]


   
Citera

nathaliea:

Är det någon som har någon ide på om det kommer funka med ett extrajobb?

Inte om du inte kan kompromissa med din hobby och pojkvän. I allmänhet är det bara McDonalds och liknande som gäller när du är 16, och de förväntar sig att du ställer upp närhelst de kallar, med väldigt kort varsel.

Har du någon sorts specialkunskaper (grafisk design, programmering, scrapbooking, etc.) som du skulle kunna utveckla och slå mynt av på egen hand? Så vitt jag kan se är det ditt enda alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Inte om du inte kan kompromissa med din hobby och pojkvän. I allmänhet är det bara McDonalds och liknande som gäller när du är 16, och de förväntar sig att du ställer upp närhelst de kallar, med väldigt kort varsel.Har du någon sorts specialkunskaper (grafisk design, programmering, scrapbooking, etc.) som du skulle kunna utveckla och slå mynt av på egen hand? Så vitt jag kan se är det ditt enda alternativ.

Jag har ju inte direkt det... Ser faktiskt ingenting just för tillfället som jag kan göra "på egen hand".

Annars tänkte jag om det finns jobb man kan sköta hemifrån, utan att behöva åka till en arbetsplats. Att så kallat jobba hemifrån. Men jag vet inte om det finns något sådant för mig, då jag är så ung? Och inte heller vad det i så fall skulle vara.


   
SvaraCitera

nathaliea:

Annars tänkte jag om det finns jobb man kan sköta hemifrån, utan att behöva åka till en arbetsplats. Att så kallat jobba hemifrån.

I princip det enda som går att få om man inte har några särskilda kunskaper är serviceyrken, speciellt när man är 16; inte jättelätt att göra sådant hemifrån.

Om du är bra på att skriva skulle du ju kunna testa att starta en blogg och dra in lite extra på Google-annonser. Det gäller dock endast om du faktiskt är bra på att skriva och har någonting intressant att skriva om. Marknaden för meningslösa, felstavade fjortisbloggar om folks privatliv är ganska överfull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Om du är bra på att skriva skulle du ju kunna testa att starta en blogg och dra in lite extra på Google-annonser. Det gäller dock endast om du faktiskt bra på att skriva och . Marknaden för meningslösa, felstavade fjortisbloggar om folks privatliv är ganska överfull.

Haha, så sant som det är sagt! Jo, men skriva kan jag faktiskt. Jag driver en egen blogg men det är en liten sådan som i princip bara mina kompisar läser. Där skriver jag mest för att jag tycker det är kul, och då skriver jag bara om min vardag och lägger in lite bilder. Men det är endast för att jag tycker det är roligt. Men det är ett bra tips, tack så mycket för hjälpen!


   
SvaraCitera