Aviseringar
Rensa alla

Vill ha rakt hår


Ämnesstartare

Hur håller man håret rakt/platt när man plattat det? Jag har självlockigt hår, inte jättelockigt, men vågigt och ostyrigt, och jag vill kunna hålla det rakt fast jag går utanför dörren när det är fuktigt ute.

Måste jag göra rakpermanent, och i så fall hur funkar det? Hur länge håller det sej?

Tack på förhand[love]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det hållet väl hela tiden. En permanent måste växa ut. Men det sliter en del på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej men det låter bra [smile] jo jag har hört det, sliter det mer än blekning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vet jag inte, har bara sett en svarthårig rakpermanenta och har endast blekt mitt eget hår. Man ser att håret är mer slitet om det är blont. Gjorde jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej men det låter inte så farligt då, jag har blekt mitt hår ett antal gånger och det har inte slitit så mycket. Kan man rakpermanenta själv hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. Bor du i Stockholm finns det hos Taj Mahal bl.a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är fult med platt hår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

Rakpermanenta inte om du har skandinaviskt lockigt hår. Funkar bara på folk med afro och så, hade en latinakompis som gjorde och hela hennes skinn på huvudet typ brändes :s Har gjort själv men inte sån grov haha för vet att det tar ett tag tills man får tillbaks sitt riktiga hår plus att det sliter sjuuuukt mycket. Ungefär lika mycket som blekning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skillnad mellan blekning och permanent?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Permanent måste slita mer æn blekning.


   
SvaraCitera

Bajwa:

Skillnad mellan blekning och permanent?

Blekning bleker håret, rakpermanent (om det var det du menade) gör håret rakt?

spaceFlea:

Permanent måste slita mer æn blekning.

Skulle jag också tro...


   
SvaraCitera