Aviseringar
Rensa alla

Vill ha telefon som Sidekick 2008 men bättre?


Ämnesstartare

Jag har kollat lite på mobiltelefoner på senaste tiden och kommit fram till att jag vill ha en som, om möjligt, designmässigt liknar T-mobile's Sidekick 2008. Tyvärr har ju inte den världens bästa funktioner (2 mpix kamera, 65k färger display, 5h taltid är väl det som stör mig mest).

Nu undrar jag om ni vet nån telefon som liknar Sidekick 2008 (eller tidigare, det är ju inte såå stor skillnad i designen/typen mellan de olika modellerna), men med lite högre "standard" vad gäller nämnda områden (eller annat också).

Jag vill ha en bra kamera, 3-4 mpix är väl det absolut lägsta (hels högre) egentligen, (minst) 256k färger display, och så lång batteritid som möjligt - jag smsar JÄTTEmycket, och pratar en hel del i telefon. Musikspelare är ett stort plus, men inte ett måste, men finns det ska det vara bra ljud.. (hade en Nokia 5310 förut, och den hade väldigt bra, om än ganska lågt, ljud)

Nu blev det här väldigt långt, men jag hoppas nån läser/svarar på det här... [ops]

P.S. Annars är designen inte såå viktigt, men jag blev väldigt såld på Sidekicken.. =P

ÄNDRAT 2008-11-17 18:27


   
Citera
Ämnesstartare

skaffa en sony ericsson X1 då, riktigt tangentbord, touch screen och 3,2 mp digital kamera. eller skaffa en sony ericsson C905[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

skaffa en sony ericsson X1 då, riktigt tangentbord, touch screen och 3,2 mp digital kamera. eller skaffa en sony ericsson C905[y]

Ojoj, gillade verkligen båda två.. X1 hade iofs bara 65K färger, vilket känns lite så där för en telefon för 6000+ spänn.. Och så har den tydligen inte flygplansläge, vilket jag tycker verkar mysko.. =/
Men C905 kan tydligen inte visa video (enligt produktjämförelsen på Sony Ericssons hemsida), vilket känns lite mysko för en kameramobil.. Men det står en massa konstiga saker på SE's hemsida, får nästan dra iväg till nån affär o kolla upp det..

Det som stör mig mest med dessa två är att de är minst två ggr dyrare än Sidekicken.. Den kostar ca USD 200, vilket är en hel del mindre än X1 och C905... kommer ta aslång tid att få ihop de pengarna =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

C905 kan visst visa video, äger en sådan själv så det vet jag att den kan. bara videion är i Mp4 eller 3gp format så funkar det. X1 är ju bra om du vill ha qwerty tangentbord och touch screen. men som sagt saknar flygplansläge och har lite sämre kamera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

C905 kan visst visa video, äger en sådan själv så det vet jag att den kan.

Jo, jag tyckte det såg lite mysko ut, så jag bestämde mig för att inte lita för mycket på det som stod där.. [crazy] Bättre då att kolla i affären/fråga folk som har en..

Jo, C905 kändes som en allmänt bättre telefon, men jag gillade ändå X1 mer.. Fast jag stör mig på 65k displayen och kameran.. Annars hade den varit perfekt för mig.. (fast lite för dyr, men det är en annan femma). Älskade Sidekick så mycket för att den hade qwerty, men ändå inte var så dyr.. fast sen var det ju en massa andra saker som inte funkade för mig med den... =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera