Aviseringar
Rensa alla

Vill hitta en bok...


Ämnesstartare

Vill hitta böcker om någon tjej som knarkar som har hänt på riktigt
någon som läst såna böcker?
isf skriv upp 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

En verklighetsbaserad bok på en idiot med andra ord. Finns mycket av sånt. Testa att fråga bibliotekarien!


   
SvaraCitera

Det finns en asbra bok som heter "Fråga Alice". Det är typ en flickas dagböcker som dem har slagit ihop till en bok, fast det känns typ som en skönlitterär bok. Vi fick läsa den i skolan [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

en idiot

Du är den största hycklaren av alla, för att gå lite OT. Du skriver ena stunden att alkohol är riktigt najs, i andra stund att knark är det värsta som finns och att du hatar "knarkare" och att de är drägg och idioter etc. etc. Din jävla sprit är lika farlig som många illegala droger, farligare än en hel del också.


   
SvaraCitera

Författaren Lotta Thells böcker kan vara värda att kolla upp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Din jävla sprit är lika farlig som många illegala droger, farligare än en hel del också.

1. Jag blir inte dum i huvudet efter ett glas vin, men det blir man av en lina kokain.
2. Det är olagligt med knark och då hålla på med skiten gör en person till en idiot enligt mig.

Vart har jag skrivit att jag tycker alkohol är riktigt najs? Vad jag minns så skrev jag i något forum att jag gillar vissa alkohol baserade drycker. Jag super mig inte redlös och hamnar på akuten för alkoholförgiftning. Jag har ALDRIG varit så pass full att jag inte kunnat ta hand om mig själv, det hade varit absurt!

Och varför kommenterar du just min kommentar när du även har 3 över mig som också tycker det är korkat...
Nu uppmanar jag dig inte att ge dig på dom, bespara dom det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Och varför kommenterar du just min kommentar när du även har 3 över mig som också tycker det är korkat...

för att du är en väldigt störade person jämfört med de andr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

för att du är en väldigt störade person jämfört med de andr

Förlåt men det måste ha blivit något fel. Meningen var nämligen inte att jag skulle skriva till dig och få din åsikt som för mig är helt ointressant.

Fortsatt trevlig..natt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Jag blir inte dum i huvudet efter ett glas vin, men det blir man av en lina kokain.

Du blir å andra sidan inte full på ett glas vin heller.

MikaelH:

Det är olagligt med knark och då hålla på med skiten gör en person till en idiot enligt mig.

Så alla som bryter mot lagen (oavsett vad det är för brott) är idioter?

MikaelH:

Vart har jag skrivit att jag tycker alkohol är riktigt najs?

Här:

MikaelH:

Alkohol ger smak till vissa drycker. Alkohonfritt vin smakar t.ex saft och inte vin. Så alkoholen är en smakbärare och därför gillar jag den.

Sen så kan man ha det riktigt roligt också om man dricker lite väl mycket alkohol. 🙂 Så det är väll av dom två anledningarna.
1. Det finns många goda alkohol baserade drycker.
2. Det kan ofta ge en rolig och social stämning bland vänner.

C2H5OH [y]


   
SvaraCitera

Inte som andra döttrar, är en bra bok att läsa. Den handlar om en tjej som är psykiskt störd, hon är schizofren.. när hon blir äldre börjar hon knarka osv osv.. det är en sann historia, hon var tillsammans med en i Six Pistols.
kan dock vara lite seg på sina ställen, men tar man sig igenom det, så är den jättebra!


   
SvaraCitera

Infraröd:

Du blir å andra sidan inte full på ett glas vin heller.

Nä men du blir hög av en lina kokain - inser du skillnaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, det är egentligen en film, och om en man.

Men Trainspotting borde ses, den är baserad på en bok som jag inte har läst, men den kanske vore något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linnnsaan:

Nä men du blir hög av en lina kokain - inser du skillnaden?

Idiot, jag menar att han inte kan jämföra en lina kokain med ett glas vin. Vad han kan göra är att jämföra en lina kokain med t.ex. fyra glas vin på tom mage. Högheten och skadorna är nog ganska jämförbara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RadioactiveRain:

Vill hitta böcker om någon tjej som knarkar som har hänt på riktigt
någon som läst såna böcker?
isf skriv upp 🙂

Kårnulf was here

Den är inte direkt sådär jättebra men finns som billig pocket.

http://www.bokrecension.se/9173891320

""När jag och min bästis Anna är femton flyttar hon hem till en trettio år äldre man som heter Charles. Vi sitter ofta i soffan på hans inglasade veranda och äter chokladkladdkaka och sköljer ner Sobril och Rohypnol med te och honung. Vi håller alltid varandra i handen när vi somnar."

Så börjar Kårnulf was here - en dokumentär roman om det som skaver. Det handlar om människor som på olika sätt försöker att skaffa sig en plats i samhället men som hamnar utanför ramarna. Moa som knaprar Valium för att klara av att gå på sina svenskalektioner, Ida som drömmer om att bli au-pair hos Madonna och Cecilia som föredrar att gömma sig hos torskar som misshandlar henne framför att hamna på institution.

Kårnulf är en reaktion på en vuxenvärld som abdikerat och ett samhälle som föredrar att förenkla. Men Kårnulf är också motstånd, lust, kärlek, nyfikenhet och vänskap. Ett försök att skapa ett eget utrymme och hantera känslan av att det finns något som skulle vara förutbestämt eller normalt, något man själv inte har tillgång till."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Du blir å andra sidan inte full på ett glas vin heller.

Nej, syftet för mig är att inte bli full utan att njuta av drycken. Syftet med knark är att bli hög som är motsvarigheten till full. Korkat!

Infraröd:

Så alla som bryter mot lagen (oavsett vad det är för brott) är idioter?

Mer eller mindre ja, beror på vad det är för brott så alla lagar inte är så genomtänkta direkt.

Infraröd:

Här:

Precis, alkohol är en bra smakbärare och det skapar en social stämning bland vänner. Vi har haft vinprovning och whisky/burbuon provning många gånger. Och vist blir det lite roligt när man är smått lullig. Det är som att ha nikotin kick. Men det är inte roligt att vara full, snarare patetiskt!


   
SvaraCitera