Aviseringar
Rensa alla

Vill inte bli äldre


2002
 2002
Ämnesstartare

Hej, jag är 13 år och vill absolut inte bli äldre.
Det känns inte alls bra när jag tänker på det, och det känns som om jag nyss var 10-11.

Jag har känt såhär i ca. ett och ett halvt år, och jag vet inte hur jag ska göra för att sluta. Folk har alltid trott att jag är äldre än jag är p.g.a att jag är ganska lång vilket har gjort att de förväntat sig att jag ska bete mig mognare än vad jag gör.

Det här är jättejobbigt och jag tänker på det varje dag :/.


   
Citera

Se framtiden som något roligt/bra, något som du ser framemot. 


   
SvaraCitera
mynona

Du tycks vara rädd för att bli äldre därför att du inte vill uppföra dig som man förväntas göra när man blir äldre. Men du kan slippa det om du helt enkelt uppför dig som du om du var så ung du vill vara ändå. Man ska få vara som man är oavsett ålder (så länge man visar andra hänsyn). 


   
SvaraCitera

bara försöka så kanske du inte blir äldre 🙂
believe in yourself Hjärta


   
SvaraCitera

Vad gillar du med att vara barn?


   
SvaraCitera
time
 time

Det är inte onormalt att känna så, alls. Tvärtom är det snarare nyttigt, jag var en sån som hade väldigt bråttom med att växa upp, och jag saknar barndomen supermycket. Det finns ingenting som säger att du måste vara vuxen, du har många år kvar av barndomen, och bara du bestämmer vad som är okej att göra eller inte göra! Du får vara hur omogen du vill. Det är okej att vara sig själv. Glad


   
SvaraCitera

Det är klart att det kan vara läskigt att växa upp och behöva ta mer ansvar, men det är också roligt! Tänk på allt du inte får göra nu som du kommer få göra sen. Tänk på alla nya människor du kommer möta och hur många fler intressen du kommer få. Och du har fortfarande MÅNGA år kvar att vara ung, så du behöver inte oroa dig! Hjärta


   
SvaraCitera

tycker livet är som bäst när man blivit så pass gammal att åldersgränser inte längre är en faktor. det finns inget som hindrar mig från att gå runt och tralla på barnvisor och gnälla över att ketchupen ligger på fel sida av tallriken för det.

mvh 5-åring i 23-årings kropp.


   
SvaraCitera

Försök leva i nuet och njuta av din tillvaro.


   
SvaraCitera

feeeel ya


   
SvaraCitera

asså du kommer knappt märka att du blivit gammal så det spelar väl ingen roll om det känns bra inuti kroppen bara


   
SvaraCitera

Du har inget val, du kommer att bli äldre precis som alla andra och bli gammal och dö.
Som RogerN sa, gör det bästa av situationen.


   
SvaraCitera

jag ä väl typ lika gammal som dig och ä ganska lång och när jag började på dagis så vella om att jag skulle göra det som 3 åringarna gjorde för att jag bettäde mig moget jag längtar bara tills jag sliper allt tjat och åldersgränser


   
SvaraCitera