Aviseringar
Rensa alla

Vill inte gå till praktiken


Yonna:

studiebidrag är verkligen inte samma sak som lön. om jag gick i skolan skulle jag fortfarande få det, där är det minsann ingen som bryr sig om man inte orkar gå dit nån dag här och var

Jag vet att det inte är samma sak som lön, men det är ändock pengar som du får för att du går dit och sköter dig.
I skolan har du inga uppgifter på samma sätt som du har på en arbetsplats, det är ett helt annat ansvar. I skolan förstör man bara för sig själv om man inte går dit, på en arbetsplats går det ut över övriga anställda också.
Skola och arbete är inte samma sak bara för att pengarna du får går under samma namn.


   
SvaraCitera

Teal Crab:

Blir typ 7kr/timmen. värt [rolleyes]

Jag har aldrig sagt att det var värt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

jobbar du åt din mamma?

neeäää men jag hatar när hon blir sur. kommer aldrig på nåt att säga.


   
SvaraCitera

Yonna:

haha det är inget skitjobb

Okej...
Jag har jobbat i affär. Det är skit jobb.
Men om du nu tycker det är kul, varför går du inte? Du är ju uppenbart redan vaken så istället för att ödsla onödig tid här, gör nytta där och få en inblick på arbetslivet.
Dags att växa upp och ta ansvar kanske istället för att dega hemma? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

då går du ju back. en lunch kostar minst 50

visst? svindåligt

XMinGrönaLampaÄrDödX:

på en arbetsplats går det ut över övriga anställda också.

gör det väl inte? praktikanter får ju bara komma in lite här och där och göra det som ingen annan vill göra typ. knappast så att alla räknar med att jag ska ha stort ansvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Dags att växa upp och ta ansvar kanske istället för att dega hemma? 🙂

övervägde det i en sekund. sen tänkte jag att nej jag är trött och dega är skönt


   
SvaraCitera

Yonna:

gör det väl inte? praktikanter får ju bara komma in lite här och där och göra det som ingen annan vill göra typ. knappast så att alla räknar med att jag ska ha stort ansvar?

Det beror väl lite på vad det är för jobb också, i en affär blir det kanske inte kaos för att någon inte kommer. Men det spelar ingen roll, det är en principsak. Det är en sak att missköta skolan, praktik/arbete skall man sköta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

på en arbetsplats går det ut över övriga anställda också.

Eftersom hon inte betalas av sin arbetsgivare ska dom inte kräva att hon gör annat än lär sig. Att hon skolkar drabbar inte de andra anställda.

Yonna:

neeäää men jag hatar när hon blir sur. kommer aldrig på nåt att säga.

haha, ska jag säga åt henne att skärpa sig?[party] Min mor har också diverse moralpanik om hur viktigt det är att sköta sig på jobbet [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är en sak att missköta skolan, praktik/arbete skall man sköta.

Nej, skolan är viktigt. Jobba utan lön är omänskligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är en sak att missköta skolan, praktik/arbete skall man sköta.

försök själv att springa runt och bli trött i benen sju timmar om dagen utan lön. varför ska jag sköta min praktik när ingen bryr sig om att jag inte gör det? bortsett från min mamma men hon behöver ju inte veta att jag inte gjorde det just idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Nej, skolan är viktigt. Jobba utan lön är omänskligt!

word


   
SvaraCitera

Yonna:

men jag orkar inte gå dit idag så ge mig en bra ursäkt till vad jag ska säga när jag ringer. buhu.

du hade väl migrän va?


   
SvaraCitera

Du kan inte skolka ifrån jobbet


   
SvaraCitera

massgrav:

Du kan inte skolka ifrån jobbet

[blush]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

[blush]

[no-no] jag är tr00-til'-deff å é arbettslöss! [blush]


   
SvaraCitera