Aviseringar
Rensa alla

Vill inte göra simningen på gympan, för att jag är fet.


Hoppas det går bra för dig, thelonelyone. Håller tummen.


   
SvaraCitera
sincan

Utspädaren:

har du läst vad trådskaparen skriver ens? verkar litet svårare för henne än att göra "en endagarsinsats", vad det nu betyder. dag = singular, dagar = plural. endagarsinsats, en insats som varar under en dag som varar ett par dagar?

Ja (och jag menade endagsinsats). Jag tycker inte att vi ska gå in på grammatik här för det är ganska uppenbart att trådskaparen skriver om en dag.

Utspädaren:

förmodligen inte, man får göra så gott man kan tycker jag. man lär känna sig hyfsat bra efter ett par år.

Klart att det är bra att lära sig ta egna beslut, dock kan det vara bra att få stöd eller någon som gör det åt en när effekten av ens beslut kan bli lite väl stora under tiden man lär sig.

Utspädaren:

ser det som att jag är humanist och tar hänsyn till en faktisk problematik, jag ställer inte krav på krigiskt maktövertagande där det alls inte verkar realistisk. att göra som man själv tycker man borde är det svåraste som finns här i livet. var litet mjukare i ditt tänkande

Syftet med mitt inlägg är så mycket djupare än att det bara är att bita ihop och göra skiten. Struntar hon i det så är risken stor att hon är kvar i gamla spår. Däremot, om hon gör det, kan självförtroende, självkänsla och andra saker stärkas positivt.


   
SvaraCitera

thelonelyone:

Jag har pratat med skolkuratorn en gång, hon sket totalt i vad jag hade att säga, och det har lett till att jag knappt pratar med någon om mina problem...

Fyfan vad jag hatar idioter.
Du måste våga prata om det annars kommer det bar bli värre och värre! Ta tag i det nu när du är ung. Det blir bara ännu jobbigare när du blir äldre.


   
SvaraCitera
sincan

Zapetta:

thelonelyone:

Jag har pratat med skolkuratorn en gång, hon sket totalt i vad jag hade att säga, och det har lett till att jag knappt pratar med någon om mina problem...

Fyfan vad jag hatar idioter.
Du måste våga prata om det annars kommer det bar bli värre och värre! Ta tag i det nu när du är ung. Det blir bara ännu jobbigare när du blir äldre.

[y]


   
SvaraCitera
ohjens

prata med din lärare. du ska inte behöva göra något du tycker är obehagligt! hoppas det löser sig. kram på daj!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Fyfan vad jag hatar idioter. Du måste våga prata om det annars kommer det bar bli värre och värre! Ta tag i det nu när du är ung. Det blir bara ännu jobbigare när du blir äldre.

Jag vet... det är så himla mycket just nu, och jag lägger alltid allt längst in i huvudet och sen när det bara är några dagar innan så blir det kaos för mig och mitt huvud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohjens:

prata med din lärare. du ska inte behöva göra något du tycker är obehagligt! hoppas det löser sig. kram på daj!

Problemet är ju att jag måste ju göra det, för att få ett betyg... men skulle jag inte få det betyget så kommer jag ändå komma in på det gymnasiet jag vill, men jag vet att min mentor kommer döma mig och jag borde inte bry mig om vad han säger, men jag skäms bara så mycket över allt och mig själv...


   
SvaraCitera

då struntar du i det, det gjorde jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

då struntar du i det, det gjorde jag

fick inte du något betyg i nian i Idrott?


   
SvaraCitera

thelonelyone:

fick inte du något betyg i nian i Idrott?

Jo, fick godkänt, på gymnasiet fick jag ej, men då deltog jag aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Jo, fick godkänt, på gymnasiet fick jag ej, men då deltog jag aldrig

vad sa dina lärare då när du inte fick något betyg?
men jag är bara så orolig över vad mamma och min mentor ska tycka.


   
SvaraCitera

thelonelyone:

Snälla hjälp mig fort. vad ska jag göra?

prata med din idrottslärare och säg att du mår dåligt över detta, och fråga tex om du kan få göra momenten en tidig morgon istället (då är det nästan bara pensionärer i simhallen och de har levt för länge för att bry sig om andra människors kroppar) och gör då de obligatoriska momenten och få underskrift av badvakt eller liknande person. det borde läraren gå med på, om det känns ok för dig.


   
SvaraCitera

thelonelyone:

vad sa dina lärare då när du inte fick något betyg?

Ingenting, hade läst in tillräckligt med fria kurser för att få slutbetyg ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

prata med din idrottslärare och säg att du mår dåligt över detta, och fråga tex om du kan få göra momenten en tidig morgon istället (då är det nästan bara pensionärer i simhallen och de har levt för länge för att bry sig om andra människors kroppar) och gör då de obligatoriska momenten och få underskrift av badvakt eller liknande person. det borde läraren gå med på, om det känns ok för dig.

det är ju det som är grejen, jag vill inte göra det inför någon alls !!


   
SvaraCitera

thelonelyone:

det är ju det som är grejen, jag vill inte göra det inför någon alls !!

då får du ta ett ig. Tror dock det vore jättebra för dig själv som person att jobba med det här, tillsammans med någon vuxen du litar på.


   
SvaraCitera