Aviseringar
Rensa alla

Vill inte ha lugg längre


Ämnesstartare

Jag har nu snedlugg, men skulle vilja låta den växa ut. Håller även på att låta resten av mitt hår växa ut. Målet är att få så pass långt hår att att jag kan få den hä frysyren:

Image

Dock är det så att när min lugg blir "för lång" klipper jag den för att det blir så fult annars. Min kusin gick igenom det här, från lugg till ingen lugg, och hon var inte särskilt söt under tiden. Så nu undrar jag om det är någon annan som har gått igenom den här hemska proceduren och om ni har något tips på vad man kan göra med luggen under tiden?

Passar verkligen INTE i klämmor. Det blir för stramt åt sidan då.

Hehhe, finns det ens något annat man kan göra?

Och hur lång tid tog det för er att få luggen att växa ut så pass att ni kunde ha klämmor "gömda", alltså att det blev så pass långt att det kunde hänga naturligt och sitta fast innanför håret på sidan?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

klipp bort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bilden funkar inte.


   
SvaraCitera

soimpolite:

Så nu undrar jag om det är någon annan som har gått igenom den här hemska proceduren och om ni har något tips på vad man kan göra med luggen under tiden?

Det var mer än tio år sen, så sånt brydde man sig inte om då [sad]


   
SvaraCitera

Behöver se bild på din lugg för att kunna ge ett vettigt tips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

klipp bort

Du menar ha kvar luggen? [shake]

stereo total:

Behöver se bild på din lugg för att kunna ge ett vettigt tips.

Skall försöka hitta!

envitkossa:

Det var mer än tio år sen, så sånt brydde man sig inte om då

Exakt! Det var då min kusin gjorde det också. Känns som att alla tog bort luggen då. Önska ratt jag var liten nu så att jag slapp bry mig om den hemska övergångsfasen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Du menar ha kvar luggen? [shake]

Klipp bort luggen [ops]


   
SvaraCitera

soimpolite:

Skall försöka hitta!

Heja!


   
SvaraCitera

soimpolite:

Exakt! Det var då min kusin gjorde det också. Känns som att alla tog bort luggen då. Önska ratt jag var liten nu så att jag slapp bry mig om den hemska övergångsfasen.

Jo förstår det [sad] [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl lite på hur lång den är, tjocklek osv, men du kan ju fläta in den sådär gulligt i hårfästet kanske? Eller klippa den långa luggen så det ser bra ut, du kan ju låta den växa ut men ändå hålla efter den.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mittbena?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Beror väl lite på hur lång den är, tjocklek osv, men du kan ju fläta in den sådär gulligt i hårfästet kanske? Eller klippa den långa luggen så det ser bra ut, du kan ju låta den växa ut men ändå hålla efter den.

Kan inte fläta och tror den är för kort. Kolla bilden ^^ Fast där syns den inte så bra. Men du kan ser att den är rätt kort? Den liksom hackar lite där i sidan för den når liksom inte bakom. Och om den blir längre så kan jag inte få den att ligga så. Men det irriterande med den jag har nu är att den inte vill ligga så en hel dag, oavsett vilka produkter jag använder.

envitkossa:

Jo förstår de

[sad][sad]

Floppsen:

Klipp bort luggen

Då blir jag ju ännu fulare [sad][sad]


   
SvaraCitera

soimpolite:

Kunde inte hitta någon bra, men: http://2.bp.blogspot.com/_v6hVNUS_OdY/TOgWyEwmVJI/AAAAAAAAAA8/R1tKTxd-fIw/s1600/...

Tror inte alls det kommer bli fult när den får växa ut. Är ju en väldigt diskret och lång lugg redan nu liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Tror inte alls det kommer bli fult när den får växa ut. Är ju en väldigt diskret och lång lugg redan nu liksom.

Men nej, den är väldigt kort. Syns inte : / Men den är faktiskt väldigt kort och blir jättejobbig när den växer ut. Precis där det hackiga är går den liksom till [crazy] Är ju inte direkt som

Idoufe:

Mittbena?

Ah, tänker att det inte heter det om den är i mitten lol. Men precis, fast inte i mitten.


   
SvaraCitera