Aviseringar
Rensa alla

vill inte inte va tonåring vill va vuxen


Bara för att du är 30 bäst betyder inte det att du är vuxen hahaha, man är vuxen när man tar ansvar och hjälper till att försörja familjen tex


   
SvaraCitera

Danneboi:
vill typ va   27 eller nåt vill inte va toåting vad är fördelen med att va född i slutet av 90-talet?

vuxen är inte super kul direkt, men de är väl på sätt o vis bättre, men man får ju ta massa ansvar osv


   
SvaraCitera

Betala skatt o skit nej tack!!!


   
SvaraCitera

Anton00:
Betala skatt o skit nej tack!!!

Det gör man ju när man är ung och jobbar också?


   
SvaraCitera
Bakric

Att bli nervärderad på ren grund av att man är barn eller ungdom är naturligt. Men samtidigt har ni fördelen att era eventuella misstag är mer förlåteliga också.

Själv är jag 22 nu, och jag hade inget hellre önskat än att få börja om gymnasiet med den sociala kunskap jag har nu. Rent formellt är jag inte arbetslös då jag vikarierar som personlig assistent, men jag lever som en arbetslös. Alla mina vänner är arbetslösa eller går fortfarande gymnasiet, och vissa av dessa i sin tur umgås med rent ut kriminella människor.

Detta är något som JAG får ta skit för. Jag blir beskylld av både grannar och hyresvärd för att sälja droger för att jag ibland träffar människor som stundom gör det. Taskigt men sant.

Berätta nu hur det suger mindre än att vara lite längre från en oundviklig åldersdöd än de flesta andra och inte få göra oansvariga saker i den utsträckning man gärna vill.


   
SvaraCitera