Aviseringar
Rensa alla

Vill inte TAS FÖRGIVET mer!


Ämnesstartare

Ja, mina "kompisar" finns långt ifrån alltid där för mig, medan dem verkar vänta sig att när dem behöver något (träffas, tjänst eller någon grej) ja DÅ måste jag tydligen alltid finnas där för dem. Och jag har länge varit den som gjort det ena och det andra för dom, ställer upp när dom vill ses, ger bästa presenterna men får aldrig sådana tillbaka - men nu har jag tröttnat på att tas såhär förgivet!

Dom verkar inte alls komma ihåg gångerna de inte fanns där för mig, då kanske de bara sa förlåt, glömde bort och gick vidare - medan jag alltid funnits för dom, behöver aldrig säga förlåt eftersom jag inte gör sådana misstag.

De fyra nyaste exemplen (hoppa över om ni inte orkar läsa dem):
1.
I lördags SMS'ade jag med en kompis och hon och jag går på samma kurs man valfritt kunde komma på idag (tisdag) och hon sa i lördags när vi SMS'ade att hon ville att jag också kom... samtidigt frågade jag henne om hon skulle ut, för förut frågade hon om jag ville hänga med så jag tänkte att jag kanske kunde hänga med då för hon sa att ja hon skulle ut - men sen svarade hon inte på fler SMS.

Idag, ringer hon 5 ggr och jag hade på ljudlös för att jag är sjuk. Jag är irriterad över att hon sket i mig i lördags så nu tänker jag skita i henne en gång för alla, varken ringa tillbaka eller gå på valfria lektionen.

2.
En vän till mig på gymnasiet jag gick 1 år i samma klass med har inte hört av sig på 2 månader trots att jag ringt och SMS'at. Jag har varit riktigt sjuk nu på sistone (39,5 gradig feber) men igår kom hon och frågade om vi kunde göra något i veckan. Jasså, ja NU passar det, men när jag ringde henne och behövde henne då sket hon i mig.

3.
En kompis till mig skulle ut i fredags kväll och jag kunde få hänga med men hon var med ett gäng hemma hos någon och sa att hon SJÄLVKLART skulle lyckas få ut dom (så jag kunde träffa de med) - vilket hon misslyckades med, för hon sket i att svara mig och till slut var det försent att gå ut den kvällen - jag som var fixad upp till tänderna. Efteråt sa hon bara "oj, jag glömde svara på ditt sms, men vi kan ses nästa vecka?"

4.
En kompis jag träffade i december, bjöd på NK fika m.m. jag hört av mig till när hon verkade ha det jobbigt (hon skrev det på sin blogg) och sa att jag fanns för henne, hon var helt knäpptyst fram tills nu när hon leker som att ingenting har hänt och frågar om vi kan ses i Påsk, PÅSK! Hur långt fram ska man planera egentligen?

Det är slut på mitt good-girl-behavior, för jag är så jävla trött på att alla verkar tycka sig ha rätten till att jag alltid ska finnas för dom när dem behöver mig, för dom vill ha mig i sina liv, men inte alltför mycket. Det är som att dom vill ha mig lite grann, men inte klarar av att ses mer än typ var tredje månad - vadfan är det här!?

Någon som känner igen sig? Hur tacklar man sådana här situationer? Vad borde/borde jag inte göra? Känns ju lite dumt om man ska prata om det med dom för det enda dom gör är säger förlåt, sedan fortsätter dom på samma visa om igen.


   
Citera

Ceksi:

Någon som känner igen sig? Hur tacklar man sådana här situationer? Vad borde/borde jag inte göra? Känns ju lite dumt om man ska prata om det med dom för det enda dom gör är säger förlåt, sedan fortsätter dom på samma visa om igen.

finns bara en person som verkar ta mig för givet för jag alltid tofflar och ber om ursäkt för jag tycker om den så mycke och inte vill förlora.dom andra jag känner vet jag att dom kommer tillbaka om jag fjäskar lite,dom tofflar jag inte med för jag vet att dom stannar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

finns bara en person som verkar ta mig för givet för jag alltid tofflar och ber om ursäkt för jag tycker om den så mycke och inte vill förlora.dom andra jag känner vet jag att dom kommer tillbaka om jag fjäskar lite,dom tofflar jag inte med för jag vet att dom stannar.

Ja, och kanske är det detta fenomen: att alla tror att jag stannar om dom fjäskar lite som gör att de tar mig förgivet. Därför ska jag ändra på mitt beteendemönster nu, så de inte tror de kan få ha mig när de vill hur mycket de vill, för det känns verkligen inte bra. Det är som att jag bara ger, ger och GER utan att få något tillbaka!


   
SvaraCitera

Ceksi:

Det är som att jag bara ger, ger och GER utan att få något tillbaka!

känner så med,tycker du d är värt d så gör d,men fundera en gång till för om du gör d och du förlorar dom och tofflar tebax så visar du bara att d går att ta dig för givet.


   
SvaraCitera

Dina vänner verkar suga ganska rejält. Skaffa nya.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste knulla oftare ! Det löser alla problem !


   
SvaraCitera

Ceksi:

"oj, jag glömde svara på ditt sms, men vi kan ses nästa vecka?"

Vad svarade du på detdär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

känner så med,tycker du d är värt d så gör d,men fundera en gång till för om du gör d och du förlorar dom och tofflar tebax så visar du bara att d går att ta dig för givet.

Mycket kloka ord av dig Tözen, blott 18 år och så visdomfull. Ska ha det i åtanke, tack!

Fader Abraham:

Dina vänner verkar suga ganska rejält. Skaffa nya.

Var jag än vänder mig utspelar sig liknande scenarion. Jag tror att jag kan verka för snäll, som om jag är naiv nog att lita på allt och alla även om jag nu tröttnat på det för jag inser hur många naglar i ögonen man får då. Vet inte hur jag ska skaffa nya bara... det är det!

AyaBaya:

Du måste knulla oftare ! Det löser alla problem !

Jag förstår visserligen nog vad du menar, för då tuffar man till sig - får mer skinn på nästan. Eller hur menar du?

Bluff:

Vad svarade du på detdär?

Ja jag förklarade hur det låg till, så det framkom att min kväll vart förstörd. Sedan att jag var sjuk - vad hade du svarat på det?
"DRA ÅT HELVETE!" - eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ceksi:

Jag förstår visserligen nog vad du menar, för då tuffar man till sig - får mer skinn på nästan. Eller hur menar du?

Då slappnar du liksom av och skiter i idioter som tar dig för givet. Dessutom skaffar du något att göra och då skiter i andra utan har ett eget liv där du inte bryr dig om hur andra beter sig.

Så, mera sex babe och allt löser sig snabbt som fan....När dina kompisar ringer säger du bara "näää..jag har inte tid att träffa dig idag för jag ska knulla livet ur AyaBaya" ! Tänk vad det skulle ta skruv !


   
SvaraCitera

Ceksi:

Mycket kloka ord av dig Tözen, blott 18 år och så visdomfull. Ska ha det i åtanke, tack!

enkel psykologi,bara du är beredd på att du kan förlora dina vänner så.


   
SvaraCitera

Ceksi:

Var jag än vänder mig utspelar sig liknande scenarion. Jag tror att jag kan verka för snäll, som om jag är naiv nog att lita på allt och alla även om jag nu tröttnat på det för jag inser hur många naglar i ögonen man får då. Vet inte hur jag ska skaffa nya bara... det är det!

Du kanske ska flytta någon annanstans. Till någon annan stad eller så.


   
SvaraCitera

Ne, jag känner inte igen mig. Man får väl försöka att inte vara så jävla mjäkig hela tiden.


   
SvaraCitera

Du behöver absolut inte på något sätt byta sätt att vara, fortsätt vara trevlig och glad när ni träffas och så, för då är du en människa som är trevlig att umgås med.
Däremot behöver du kanske bryta mönstret med att ge efter. Se till att hela tiden fråga dig själv vad du vill. Om du vill gå ut, ring någon och fråga om de hänger med. Om någon ringer och frågar om du vill hänga med ut, och du precis gjort dig iordning för en myskväll, tacka nej. (förutsatt att inte utekvällen låter lockande)
Sedan kan du ju sluta med att ta direkt kontakt om det inte är något du vill få ut av dem (ja, människan är en självisk varelse, vare sig vi unyttjar andra för pengar eller sällskap. Det är helt okej att ringa och fråga om du får komma förbi och ta en dusch för att din dusch är trasig). Om någon inte svarar på ett sms, skicka den inget förrän du fått någon form av respons från den. Det kan ju vara så att pengarna på mobilen är slut.

Och ja, det här sättet kommer innebära självtvivel, ensamma kvällar och annat tjaffs. Men har du bra vänner så kommer du inte att bli lämnad i sticket såfort du inte har tid. Och om de dissar dig var de helt enkelt inte värda mödan i första hand.

Förhoppningsvis låter jag varken som en hemsk människa, manipulativ eller bitter. Hoppas det löser sig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AyaBaya:

Då slappnar du liksom av och skiter i idioter som tar dig för givet. Dessutom skaffar du något att göra och då skiter i andra utan har ett eget liv där du inte bryr dig om hur andra beter sig.

Hahhaa du har en poäng däär...

AyaBaya:

Så, mera sex babe och allt löser sig snabbt som fan....När dina kompisar ringer säger du bara "näää..jag har inte tid att träffa dig idag för jag ska knulla livet ur AyaBaya" ! Tänk vad det skulle ta skruv !

Hahah skönaste! Man kanske inte säger precis sådär men hajjar vad du menar...

Tözen:

enkel psykologi,bara du är beredd på att du kan förlora dina vänner så.

Det är jag visserligen inte. Känns redan som jag förlorat många sedan studenten, går på komvux (mest vuxna där man inte direkt blir kompis med), så det känns tufft...

Fader Abraham:

Du kanske ska flytta någon annanstans. Till någon annan stad eller så.

Sthlm, kanske borde flytta till mitten av city men där verkar ännu mer falsket härja.

Fågel i det blå:

mjäkig

Vad menar du med det, utveckla tack?

Webbitch:

Om någon inte svarar på ett sms, skicka den inget förrän du fått någon form av respons från den.

sådär gör jag ju, allt det du sa redan tror jag... ibland verkar dom inte ens minnas att dom inte svarade på mitt sms eller så. Det känns SÅ DRYGT, jag känner igen den där stilen från en kille jag gillade förut, han svarar bara om han känner att han behöver, säkert det som ger han respekt men han är bara så jävla dryg, och trots att jag dras till honom så hatar jag honom innerst inne, även om jag typ vill att vi ska bli ett par, men det kommer endå aldrig hända...

tack för dina rader i alla fall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ceksi:

Hahhaa du har en poäng däär...

Klart jag har. När kommer du ? Ska jag hämta dig ; ) ?


   
SvaraCitera