Aviseringar
Rensa alla

Vill inte TAS FÖRGIVET mer!


Bra för fan! Ta inte sån skit.


   
SvaraCitera

Ceksi:

Sthlm, kanske borde flytta till mitten av city men där verkar ännu mer falsket härja.

Stockholm suger. Flytta till någon mindre stad istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inte ett skit du kan göra. Vännerna kommer att lämna dig och inte bry sig om dig det minsta. Hände just mig och dom vännerna som lämnade mig har inte lyckats göra ett skit utan mig. Dina vänner är helt förlorade och som alla säger: Skaffa nya vänner. Hur du än försöker "bryta mönstret" genom att säga nej kommer bara föra dig längre ifrån dom.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AyaBaya:

Klart jag har. När kommer du ? Ska jag hämta dig ; ) ?

Oj här var vi rakt på sak, vi kan väl lära känna varandra lite först?

emery:

Bra för fan! Ta inte sån skit.

Tack, nä det får vara nog vid en gräns. Man tror att dom ska lära sig, förså, känna medkänsla eller vad sjutton somhelst men när det inte händer: då stängs "vänskapssystemet" inom en av och jag känner mig bara helt kall mot dom. Nästan så jag klarar mig bättre utan dom än med när de gör mig såhär besviken.

Fader Abraham:

Stockholm suger. Flytta till någon mindre stad istället.

Du har säkert banne mig rätt. Jag har alltid levt i tron att Stockholm är den ultimata staden, att det är här "det händer" och man ska leva - men nej, det är säkert tvätom om man själv inte är en sådan där jäntelagstänkade falsk människa, inte för att dra alla över en kam men ibland undrar man ju vad de är för folk man träffar på här när var och varannan verkar kylig och tar en förgiven.

Morcains:

Finns inte ett skit du kan göra. Vännerna kommer att lämna dig och inte bry sig om dig det minsta. Hände just mig och dom vännerna som lämnade mig har inte lyckats göra ett skit utan mig. Dina vänner är helt förlorade och som alla säger: Skaffa nya vänner. Hur du än försöker "bryta mönstret" genom att säga nej kommer bara föra dig längre ifrån dom.

Hmmmm. Är det så? Hur gammal är du om jag får fråga? Låter ju helt hemskt. Hur f-n kunde dom bara lämna dig? Du har det ju precis som mig... dom behöver dig/mig men vill inte investera ett skit i att hålla oss kvar. Det är som om dom tror de kan få oss "gratis" - men det är att "stjäla". Jag tror du har rätt, men jag har länge försökt skaffa nya vänner, här och där - dock svårt när man inte vet hur det ska gå till riktigt för jag studerar på komvux och jobbar inte just nu. Lättast för mig vore genom nätet men det känns lite fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ceksi:

Oj här var vi rakt på sak, vi kan väl lära känna varandra här först?

Sure thing babe ;)...Vad vill du veta ?


   
SvaraCitera

Ceksi:

Nästan så jag klarar mig bättre utan dom än med när de gör mig såhär besviken.

Aa men säg det lite smått, liksom hinta så dom fattar!


   
SvaraCitera

Ceksi:

Du har säkert banne mig rätt.

Jepp, stockholmare är dryga och falska människor. Gäller naturligtvis inte alla, men de flesta. Flytta till Malmö eller Lund istället.


   
SvaraCitera

Ceksi:

Någon som känner igen sig? Hur tacklar man sådana här situationer? Vad borde/borde jag inte göra?

Jag känner igen mig helt i det du skriver. Däremot det dom har gjort mot dig är värre. Blev ledsen när jag läste att du fixat till dig och var på väg ut och att hon inte hört av sig sen. Vem tror hon att hon är?! Nåt liknande hände mig. En helg skulle jag träffa några vänner, hade varit bestämt i en vecka men helt plötsligt va en av dom sjuk så då gick d inte, förståeligt men nästa vecka skulle vi ta d istället. Då hade ingen av dom pengar kom dom på en timme innan vi skulle ses. Ännu en hemmakväll när man ändå fixat till sig. Det är så lågt av andra människor att bete sig så mot någon som alltid finns där för dom!.

Jag följer alltid med mina vänner när dom behöver, pratar med dom när dom ringer etc. Men när jag vill att dom ska följa med mig kan dom inte och när jag ringer vill dom knappt prata. Jag tog mig t o m upp till sthlm (bor i malmö) en helg och jag är arbetslös så har inte mkt pengar. Hon hade tråkigt och ville jag skulle komma upp pga det. Men sen när jag kom dit ville hon åka hem redan på lördagen (kom på fredan) och då hade jag betalat en hel del för att åka dit. Men jag stod på mig och fick tjata så att vi stanna till söndan. Men hon somnade i soffan 9 på kvällen på lördagen, såå var ingen jätterolig resa. Förstod liksom inte vrf hon ville ha mig där!

Jag antar att du är en lika snäll person som mig, som vill alla andra väl och inte vill såra någon. Dom istället tar oss förgivet, vi har ju visat att vi alltid finns där. Dom kan utnyttja oss lite hur dom vill, vi finns ju alltid kvar ändå och vi blir inte sura. Men jag jobbar på det nu. Jag jobbar på att säga ifrån, säga nej ibland för att få dom att fatta att man inte alltid finns tillgänglig för dom när dom inte finns d för en själv. Behandla andra som dom behandlar dig, tycker jag. Prova att vara bestämd, när dom frågar dig så säg att du har andra planer att ni kan ta det en annan gång. Skulle dom svika dig som du beskrivit så berätta för dom att det sårade dig när dom bara strunta i att höra av sig när ni hade bestämt. Det verkar inte vara några vänner värda att behålla. Men du tänker väl som mig, bättre dom än inga alls. Jag har varit med om att ha inga alls, d e drf jag ställe upp på d mesta och är så snäll, jag är rädd att förlora dom jag har. Men det finns bättre människor där ute. Jag skulle råda dig att försöka hitta ialf någon ny vän. Det är svårt, jag vet. Men kanske på ditt jobb eller skola, så finns där någon? Sen träffar man hennes vänner and so on.

Du ska inte behöva ta detta. Blir så arg på såna tjejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men skit i alla utläggningar för fan babe...häng med till mitt hus i sälen så kan vi klämma bräda, åka skoter och dricka corona på kvällen medan vi spelar PS3 !


   
SvaraCitera

funderat på att byta kompisar? eller köra samma dåliga stil mot dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ceksi:

Hur gammal är du om jag får fråga?

15 år, fyller 16 i maj. Kan även berätta att vi haft ett litet film projekt då jag var tvungen att sitta mellan ca kl 21.00 till 03.00 och göra klart arbetet som skulle in dagen efter. Dom andra sprang runt och spydde dumle. I efter-texterna skrevs allas namn med ÄVEN på redigering.

Ända sen jag slutade va med dom har dom inte gjort en komplett film. Har även hört att en av killarna tänkte sluta va med dom. Snackade lite med hans brorsa och fick reda på att killen tappade sugen för allt när jag slutade.

Surt att va dom.

Ceksi:

Hur f-n kunde dom bara lämna dig?

Snackade med "ledaren" över gänget efter att jag hade lämnat film projektet och han sa: "Det blir så med personer som jag har umgåtts med för länge."

Bullcrap. Jag vet att han har umgåtts med många andra längre än mig och han snackar fortfarande med dom. Skit trevlig kille när man väl umgås med honom, men annars är han ett riktigt rövhål.

Ceksi:

Lättast för mig vore genom nätet men det känns lite fel.

Låter som om vi har genom gått liknande händelser och jag tror inte att du kan basera ditt sociala liv på internet vänner men jag tror att det är helt ok att skaffa sig internet kompisar. Kan alltid börja där för att få lite bättre känsla och därifrån skaffa dig lite lokala vänner.


   
SvaraCitera

blondieyou:

Förstod liksom inte vrf hon ville ha mig där!

Gah! Skulle fan nitat kärringen ><


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig lite i det där. Men numera skiter jag i dessa falska, utnyttjande fittor. Det känns jävligt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ceksi:

De fyra nyaste exemplen

skit i de bara! sluta ringa/smsa dom, vänta tills de hör av sig. om dom inte gör det så är de egentligen inte dina riktiga kompisar, för annars om de var de skulle de höra av sig och bry sig. är det så tycker jag du borde glömma dom och leva "ensamt" tills du lär känna nya. eller så kanske du borde resa någonstans långt bort och inte säga någonting till någon, tills du kommer tillbaka solbränd, fräsch och ny på nått sätt[wink] eller kanske du borde testa att röka på, det är inget som bekymrar dig då 🙂
jag kan också ge dig ett exemple på vad som hände en kväll:
på allahjärtans-dag satt jag hemma hos en kompis, min kompis hade planerat sin kväll med hennes kille och jag tänkte sitta hemma och mysa framför en film deprimerad och singel. istället så ringde en kompis och undrade vad jag gjorde ikväll och om jag kunde möta henne och en annan tjej. jag la värkligen tid på att sminka mig och klä på mig. kanske en halvtimme efter att jag och den andra kompisen kommer till stället vi ska "va på" , säger hon helt plötsligt "jag måste hem, jag kommer snart" och så drar hon med sin kompis. ungefär en kvart senare ringer hon och säger "asså jag kan inte komma" . jag visste att hon skulle göra så. när jag kommer hem ringer hon 4-5 gånger, vissa svarar jag inte och vissa klickar jag bort. hon skickar sms "förlåt, jag visste inte att det skulle bli såhär. puss" :S.. efter några dagar skickar hon ett till och skriver "hopps du inte blev sur blablablablabla".

jag blir så trött på såna som håller på sådär ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ceksi:

De fyra nyaste exemplen

skit i de bara! sluta ringa/smsa dom, vänta tills de hör av sig. om dom inte gör det så är de egentligen inte dina riktiga kompisar, för annars om de var de skulle de höra av sig och bry sig. är det så tycker jag du borde glömma dom och leva "ensamt" tills du lär känna nya. eller så kanske du borde resa någonstans långt bort och inte säga någonting till någon, tills du kommer tillbaka solbränd, fräsch och ny på nått sätt[wink] eller kanske du borde testa att röka på, det är inget som bekymrar dig då 🙂
jag kan också ge dig ett exemple på vad som hände en kväll:
på allahjärtans-dag satt jag hemma hos en kompis, min kompis hade planerat sin kväll med hennes kille och jag tänkte sitta hemma och mysa framför en film deprimerad och singel. istället så ringde en kompis och undrade vad jag gjorde ikväll och om jag kunde möta henne och en annan tjej. jag la värkligen tid på att sminka mig och klä på mig. kanske en halvtimme efter att jag och den andra kompisen kommer till stället vi ska "va på" , säger hon helt plötsligt "jag måste hem, jag kommer snart" och så drar hon med sin kompis. ungefär en kvart senare ringer hon och säger "asså jag kan inte komma" . jag visste att hon skulle göra så. när jag kommer hem ringer hon 4-5 gånger, vissa svarar jag inte och vissa klickar jag bort. hon skickar sms "förlåt, jag visste inte att det skulle bli såhär. puss" :S.. efter några dagar skickar hon ett till och skriver "hopps du inte blev sur blablablablabla".

jag blir så trött på såna som håller på sådär ..


   
SvaraCitera