Aviseringar
Rensa alla

Vill inte tillbaka till jobbet


enhimmelskdrog:

snarare typ 5-10 min

Vem snackar med någon i tio minuter utan att sälja?

Lyckas man sälja har ju personen i fråga (förhoppningsvis) blivit nöjd. Lyckas man inte sälja borde man lagt på för länge sen[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Vem snackar med någon i tio minuter utan att sälja?

jag [blush]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jag

Kvantitet går före kvalitet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Har full förståelse för att du känner så. Jobbade som telefonförsäljare i ca 4 månader. Känns som att jag har tur som slapp undan med åtminstone en liten del av själen i behåll.

Du hade tur. Jobbade som telefonförsäljare i ett år nästan, har 0 själ kvar. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Du hade tur. Jobbade som telefonförsäljare i ett år nästan, har 0 själ kvar. [n]

FY FAN, hur mår du?! [cry][cry][love]


   
SvaraCitera

Hur kan alla må så dåligt av telefonförsäljning? [confused] Jag har jobbat som det i ett och ett halvt år, slappare och mer välbetalt jobb går ju inte att hitta. Dold text: Ja, min själ mår finfint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Hur kan alla må så dåligt av telefonförsäljning? [confused] Jag har jobbat som det i ett och ett halvt år, slappare och mer välbetalt jobb går ju inte att hitta.

Men du bokade väl hembesök till folk med någon försäkringsdude? Det är jobbigare att försöka pracka på någon omega-3-kapslar eller kalsonger tror jag. De blir arga. [sad] Men jag vet ju inte! Hade du många arga kunder?


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Men du bokade väl hembesök till folk med någon försäkringsdude? Det är jobbigare att försöka pracka på någon omega-3-kapslar eller kalsonger tror jag. De blir arga. Men jag vet ju inte! Hade du många arga kunder?

Mjo det låter ju rätt hopplöst. Men om folk blir arga är det bara skratta åt dom, lägga på luren och ringa nästa. Nu sitter jag och ringer tjocka rika fastighetsägare, där kan vi prata dryga människor.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Men om folk blir arga är det bara skratta åt dom, lägga på luren och ringa nästa

Haha ja, gjorde till slut detta. Men den största grejen med telefonförsäljning är nog att de flesta telesäljarprodukterna på något vis är ett lurendrejeri. Och att nästan all försäljning går ut på att "skapa ett behov" hos kunden. Detta innebär (med de två produkterna som jag sålde åtminstone) att ljuga kunderna rätt upp i ansiktet. Att göra det för 70 kr/h kändes inte bra alls. [cry]

Horrorshow:

Nu sitter jag och ringer tjocka rika fastighetsägare, där kan vi prata dryga människor.[n]

Oj, vad gör du nu då där du ringer tjocka rika fastighetsägare?


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Detta innebär (med de två produkterna som jag sålde åtminstone) att ljuga kunderna rätt upp i ansiktet. Att göra det för 70 kr/h kändes inte bra alls.

Att göra det för 170 i timmen känns så mycket bättre. [cool] Men jag ser det lite som omfördelning av pengar mellan dumma och "inte dumma". Kan man inte räkna ut själv att man klarar sig bra i livet utan omega-3 piller för 299 förtjänar man inte att ha dom pengarna.

Är inte riktigt så cynisk i verkligheten känns ganska bra att tänka så när man halvlurar någon. [blush]

xsaosinx:

Oj, vad gör du nu då där du ringer tjocka rika fastighetsägare?

Försöker få dom att regga sig på en hemsida gratis. Det jobbiga är att det faktiskt är helt gratis på riktigt och då tror alla att det är något lurt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Att göra det för 170 i timmen känns så mycket bättre. [cool]

WTF!!! [surprised] Du måste ha varit en grym säljare! I och för sig hörde jag ju om ditt "1337-rum" som chefen gav dig och de andra toppsäljarna på erat kontor.

Horrorshow:

Är inte riktigt så cynisk i verkligheten känns ganska bra att tänka så när man halvlurar någon. [blush]

Hahaha, kapitalismen har dig i sitt järngrepp. [blush]

Horrorshow:

Försöker få dom att regga sig på en hemsida gratis. Det jobbiga är att det faktiskt är helt gratis på riktigt och då tror alla att det är något lurt.

Wöj, det låter ju faktiskt lite för bra för att vara sant Dold text: förutsatt att hemsidan faktiskt tjänar något syfte. Vad är det för hemsida?


   
SvaraCitera

xsaosinx:

WTF!!! Du måste ha varit en grym säljare! I och för sig hörde jag ju om ditt "1337-rum" som chefen gav dig och de andra toppsäljarna på erat kontor.

Där snittade jag ju faktiskt på 300+ i timmen. Försäkringsskit var min grej.

xsaosinx:

Wöj, det låter ju faktiskt lite för bra för att vara sant Dold text: förutsatt att hemsidan faktiskt tjänar något syfte. Vad är det för hemsida?

Kan PMa sidan, då den är rätt nystartad är det typ bara jag och några till som ringer för dom i hela sverige så min chef kan rätt lätt räkna ut vem jag är då dom andra är 30+. [blush]

Men det är faktiskt en riktigt bra sida, fastighetsägare lägger upp annonser när något blir ledigt och folk som letar bostad hittar dom. Typ blocket fast bara bostäder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Där snittade jag ju faktiskt på 300+ i timmen. Försäkringsskit var min grej.

[chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked]

Horrorshow:

Kan PMa sidan, då den är rätt nystartad är det typ bara jag och några till som ringer för dom i hela sverige så min chef kan rätt lätt räkna ut vem jag är då dom andra är 30+. [blush]

Ah, clever. [wink] Viktigt med internet-anonymitet gentemot arbetskamrater och chef!

Horrorshow:

Men det är faktiskt en riktigt bra sida, fastighetsägare lägger upp annonser när något blir ledigt och folk som letar bostad hittar dom. Typ blocket fast bara bostäder.

Coolish. Vet dock att det finns flera sådana. o: Men om ni lyckas med marknadsföringen så blir den nog nice.

Låter i alla fall som att du har fixat ett grymt soft telejobb. [y]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Ah, clever. Viktigt med internet-anonymitet gentemot arbetskamrater och chef!

Arbetskamrater är whatever men chefen...[ops]

xsaosinx:

Coolish. Vet dock att det finns flera sådana. o: Men om ni lyckas med marknadsföringen så blir den nog nice.

Låter i alla fall som att du har fixat ett grymt soft telejobb.

Vår sida är bäst, i alla fall mitt jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Arbetskamrater är whatever men chefen...[ops]

Ja, chefen väger nog tyngre där.

Horrorshow:

Vår sida är bäst, i alla fall mitt jobb.

[party]

Sidan såg faktiskt helt okej ut. Ska kolla in den lite mer.


   
SvaraCitera