Aviseringar
Rensa alla

Vill klippa tungbandet..


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på snart 17 år har sedan några månader tillbaka flickvän. Vi har underbart sex och allt dedära, men i ärlighetens namn så var det för drygt 4 dagar sen som jag för första gången slickade henne. Jag märkte snabbt att min tunga började göra ont efter några minuters arbete och det är ett problem nu.

jag kan inte sticka ut tungan ut att det ska göra ont och skava på mina tänder. Jag har en väldigt liten tunga och det gör mig begränsad, jag kan inte hångla riktigt som jag vill heller..

Någon som har ungefär samma erfarenhet? Gjorde ni tungbandsklippning? om ja, läketiden, snabb? Hur ont på en skala 1-10?

tacksam för svar![smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Skaver på dina tänder? Öppna munnen mer?
Boka tid på vårdis för konsultation.


   
SvaraCitera

swefree1:

tacksam för svar

hade aldrig hört talas om detta inna så läste på lite snabbt [crazy]

​​Enligt verkar det inte vara något större ingrepp eller besvär att fixa till det.

Lång tunga är najs, skulle inte tveka om jag var du [crazy]


   
SvaraCitera

Frippe96:

ång tunga är najs, skulle inte tveka om jag var du [crazy]

fast han lär väl bara få normallängden som alla andra har


   
SvaraCitera

om du har kortare tunga än normalt är de kanske en god idé, om du nu lider av d.
vet flera som gjort d, o de har gått bra o läkt snabbt osv


   
SvaraCitera

isola:

fast han lär väl bara få normallängden som alla andra har

lång i förhållande till vad han har nu i vilket fall, men han kanske har en lång tunga bara att han inte vet om det [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

om du har kortare tunga än normalt är de kanske en god idé, om du nu lider av d. vet flera som gjort d, o de har gått bra o läkt snabbt osv

Ja alltså den är som sagt liten och det börjar nu bli ett problem. Är inte så rädd för operationer men mest att jag vill de ska läka snabbt.


   
SvaraCitera

Munnen läker snabbast i hela kroppen har jag för mig och det enda de gör är att klippa lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Munnen läker snabbast i hela kroppen har jag för mig och det enda de gör är att klippa lite.

jo, men vet du hur många dagar ca det tar att läka?


   
SvaraCitera

swefree1:

jo, men vet du hur många dagar ca det tar att läka?

ring sjukvårsupplysningen och fråga


   
SvaraCitera

Wuuuuäääää hur vågar du?! [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska kolla upp det med läketid och så.. nu fattas bara en bortförklaring för mina föräldrar haha!

Zapetta:

Wuuuuäääää hur vågar du?!

VA?


   
SvaraCitera

swefree1:

VA?

Klippa av strängen. Min gick nästan sönder igår och jag fick panik. Hur kan man vilja bli av med den?? Fyller den inte en funktion?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Klippa av strängen. Min gick nästan sönder igår och jag fick panik. Hur kan man vilja bli av med den?? Fyller den inte en funktion?

Jo den gör så att man inte sväljer tungan alltför lätt och begränsar tungans längd. Det är så att min tunga är jävligt liten och det är ett problem för mig. Att klippa av lite på den gör att problemen försvinner och konsekvenser som ont osv får jag helt enkelt acceptera.


   
SvaraCitera

Zapetta:

Min gick nästan sönder igår och jag fick panik.

hur hände det?


   
SvaraCitera