Aviseringar
Rensa alla

vill komma ut....


Ämnesstartare

vet inte riktigt hur jag ska göra, min släkt och min familj skulle nog inte ta det illa, men ändå!

hur ska jag göra? ska jag säga det rakt ut till mamma och pappa eller skriva en lapp?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skrev en lapp. Ville inte se deras direkta rekation

men gör det du känner dig bekvämmast med, det som känns mest naturligt osv [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surprisetear:

Jag skrev en lapp. Ville inte se deras direkta rekation men gör det du känner dig bekvämmast med, det som känns mest naturligt osv

men va ska jag göra om de säger till typ alla sina vänner?!? jag vill ju bara komma ut för min släkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutcut:

men va ska jag göra om de säger till typ alla sina vänner?!? jag vill ju bara komma ut för min släkt

be dom att inte berätta det, och e dom trevliga respektrar dom det, men känns det som något dom skulle föra vidare och du verkligen inte känner dig bekväm med det, vänta med att berätta det övt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surprisetear:

be dom att inte berätta det, och e dom trevliga respektrar dom det, men känns det som något dom skulle föra vidare och du verkligen inte känner dig bekväm med det, vänta med att berätta det övt

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte varför man måste "komma ut" fortsätt leva bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur vet du att du är gay/bi eller vad det nu är, du är bara 14 ? Jag menar det är nu det händer grejjer osv. Men är du så säker så go for it.

Om din familj inte skulle ta det så illa, varför vågar du då inte berätta?


   
SvaraCitera

Öppna dörren först kanske?


   
SvaraCitera

Burrito:

fattar inte varför man måste "komma ut" fortsätt leva bara

håller med dig - fast ändå inte. Tror jag talar för de flesta HBTQ-personer. Ta mig som ett exempel:

Innan jag kom ut för för mina vänner mådde jag dåligt som fan bl.a. för att jag då inte visste hur människor skulle reagera och hur man skulle bli accepterad och behandlad framöver. Sådana tankar fick mig att må dåligt och jag blev tillbakadragen under de år innan jag kom ut. Där för var det väldigt skönt att "komma ut" och få bekräftelse på att man verkligen duger som man är - något som jag tvivlade på en hel del tidigare.

Nu då jag ser tillbaka på det hela så tycker jag att allt med att "komma ut" är rätt fånigt ur vissa perspektiv, men som sagt, det är en väldig lättnad då man är i den sitsen. Man mår mycket bättre,får bättre självkänsla,bättre självförtroende och man vågar ta mer plats. Så har det varit för mig i alla fall. Men det är ju bara jag. . .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutcut:

hur ska jag göra? ska jag säga det rakt ut till mamma och pappa eller skriva en lapp?

om du tror det skulle kännas bättre att de vet om det så tycker jag verkligen du borde prata med dem. annars lär de märka det på egen hand förr eller senare, när du tar hem din partner.

hur din familj och din släkt än reagerar så är du fortfarande densamme. det är inte deras liv som påverkas av vem du blir attraherad av. det är du och ditt liv.

lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är ute nu [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutcut:

jag är ute nu

Vad sa dem ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Vad sa dem ?

de sa att de inte hade nåt emot det men, de var väll inte det bästa som kunde hända[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cutcut:

de sa att de inte hade nåt emot det men, de var väll inte det bästa som kunde hända

Det kommer bli bättre . Ge dem mer tid, så får du se . : ))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aCid:

Det kommer bli bättre . Ge dem mer tid, så får du se . : ))

aa[smile]


   
SvaraCitera