Aviseringar
Rensa alla

Vill men vågar inte..


Ämnesstartare

Tja, jag är en kille på 14 år som är väldigt musik intresserad. Jag skulle gärna börja sjunga i ett band men jag är alldeles för feg. Jag har ingen erfarenhet av att sjunga inför publik men tycker själv att jag låter okej. Kanske inte en sångare av högsta klass, men jag tycker inte att jag är usel. Jag är lite av en "rock" kille. Gillar FramingHanley (någon som hör hört dom ens?) och BulletForMyValentine (utom skriken, jag vill bara "sjunga" inga skrik) bland annat. Så..någon som har haft samma problem (inte riktigt vågat men ändå vill) men har vågat övervinna rädslan? Några tips?
~Tack på förhand, Albin [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

En bra grej är att sluta särskriva och skriva ihop bandnamn.

Nåväl, det handlar om att tro på sig själv. Inse hur bra du är, för att sedan "take a leap of faith".

Vad är det värsta som kan hända?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejon_Kungen:

Tja

För det första måste du ju några att göra ett band med, känner du några med samma intresse som dig?


   
SvaraCitera

Lejon_Kungen:

Några tips?

lägg upp en video där du sjunger på youtube. Sen länkar du upp det på UM.
Sen låter du naturen ha sin gång [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med musikläraren på din skola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lägg upp musik på youtube. är faktiskt smart. låt folk du inte känner säga sitt för de är garanterat ärliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

En bra grej är att sluta särskriva och skriva ihop bandnamn.

Haha okej, jag särskriver en himla massa..

Les voleurs:

känner du några med samma intresse som dig?

Nej egentligen inte. Förutom en kille som redan spelar gitarr i ett band som redan har en sångare och som bara kör "skrik" musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejon_Kungen:

Nej egentligen inte. Förutom en kille som redan spelar gitarr i ett band som redan har en sångare och som bara kör "skrik" musik.

jaha, va tråkigt.. [sad]
men om du inte känner några kan du ju lära dig ett instrument och sjunga lite själv, är också roligt!


   
SvaraCitera

Lejon_Kungen:

men har vågat övervinna rädslan? Några tips?

Jag känner igen känslan väldigt mycket. Jag var nog 13 när jag började sjunga i mitt första band och det kändes skitkonstigt, bara att sjunga när vi repade. Man känner sig så naken när man sjunger inför folk.

Men bara efter att vi repat 3-4 ggr så gick den känslan över. Det är bara att sjunga om du vill bli av med rädslan. Sen att sjunga live är också ett stort steg som kräver sjukt mycket mod, men när du gjort det (förutsatt att du känner dig nöjd med framträdandet) kommer det kännas grymt! 🙂

Men, innan du sjunger live kommer du ju att sjunga en hel del inför dina vänner, vilket kommer hjälpa dig mycket!

Lycka till!


   
SvaraCitera

patrick bateman:

låt folk du inte känner säga sitt för de är garanterat ärliga

För troll har vi ju aldrig hört talas om.

Jag skulle nästan säga tvärtom; lägg aldrig upp på youtube om du vill ha riktig kritik. Alla hatar allt på youtube, eller så är det okunniga idioter som älskar allt. Det är i alla fall min uppfattning![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner samma sak... Älskar att sjunga men är för feg
en till anledning är nog också att jag är kass på att sjunga

mitt tips ti dig, börja solokurs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Jag skulle nästan säga tvärtom; lägg aldrig upp på youtube om du vill ha riktig kritik. Alla hatar allt på youtube, eller så är det okunniga idioter som älskar allt. Det är i alla fall min uppfattning!

haha nejdå. kolla bara hur det gick för justin bieber. klart det finns folk som kommenterar seriöst på youtube men även om man får dumma kommentarer så spelar de ju inte lika stor roll som att bli dissad på riktigt


   
SvaraCitera

patrick bateman:

kolla bara hur det gick för justin bieber.

Ja, ett levande bevis på att folk inte kan ge rätt kritik på youtube. Alla hatar ju honom?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Säker på att du är duktig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Ja, ett levande bevis på att folk inte kan ge rätt kritik på youtube. Alla hatar ju honom?

folk hatar honom ja men han blev ju känd pga youtube

jag skulle gärna vara hatad ifall jag hade haft hans pengar


   
SvaraCitera