Aviseringar
Rensa alla

Vill nån med till fjällen?


Ämnesstartare

Nirr:

25 låter troligare pga då har man kanske jobb också

Ja. Det har du nog rätt i.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

18 is the perfect age[badgrin]

Dom flesta 18-åringar är panka, iafl. om dom inte är rikemansbarn

köttfärssås:

Njae 23. För då har man ett liv.

Nirr:

25 låter troligare pga då har man kanske jobb också[cute]

köttfärssås:

läskigt värre[blush]

Vad är det för läskigt med att 16 pers åker från Göteborg? Eller ok, 12 pers är det, 4 av dom åker upp dagen innan hem till en o spenderar natten där. Men det är sagt att vi åker kl 9 på morgonen på torsdag från göteborg. Kul det ska bli o köra 4 personer i min bil, speciellt som jag tror att en av dom lär vara en som jag måste stanna ofta pga., för han passar inte på o röka samtidigt som han pissar... så stanna för o pissa, köra en bit, stanna för att han ska röka, köra lite till, pissa igen, etc. etc.

Det kommer bli en låååååååååååååååååång dag[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Njae 23. För då har man ett liv.

jag har ett liv. kanske ett bättre sådant nu än vad jag kommer ha om 5 år

Nirr:

25 låter troligare pga då har man kanske jobb också[cute]

ett jobb är inget liv det är slaveri.

sen fattar jag inte varför ni skulle ha ett jobb vid 25 men inte 23, iofs vet jag inte vad för utbildningar ni planerar att kämpa er igenom. tror inte direkt livet blir så himla mycket bättre när ni är 25 bara för att ni antagligen har jobb då. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Vad är det för läskigt med att 16 pers åker från Göteborg

16 man inte känner. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

kanske ett bättre sådant nu än vad jag kommer ha om 5 år

Kanske, svårt att veta dock.

helutuhle:

ett jobb är inget liv det är slaveri.

Det beror på hur man ser det samt vad man har för jobb. Ser du så på alla jobb kommer du nog ha problem. Mitt jobb är dock så långt ifrån slaveri man kan komma[ops]

Dessutom tror jag inte köttfärs syftade på att ha ett liv = ha ett jobb[crazy]


   
SvaraCitera

Tycker folk har lite väl höga förhoppningar på vad man kommer ha för liv när man passerat 20. Njut medan ni kan för sjutton. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Dessutom tror jag inte köttfärs syftade på att ha ett liv = ha ett jobb

citerade bara Nirr.

Storchen84:

Det beror på hur man ser det samt vad man har för jobb. Ser du så på alla jobb kommer du nog ha problem. Mitt jobb är dock så långt ifrån slaveri man kan komma

nej, men jag har haft praktik nu i x antal veckor 8.30-17.00 varje dag och jag kan säga som så att det är väldigt mycket skönare att plugga och veta att man har sovmorgonar, håltimmar, tidiga fredagar osv väntandes på en. förstår inte varför ett jobb skulle leda till någon större lycka mer än en stabilare inkomst

jag menar inte att jag tycker arbetslivet+vuxenlivet ska bli en pers men jag tror inte direkt det är nån jäkla semester att längta efter. men visst, säkert trevligt på sina sätt.

El Guaje:

Tycker folk har lite väl höga förhoppningar på vad man kommer ha för liv när man passerat 20. Njut medan ni kan för sjutton. [shake]

håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tramse:

Var i Lindvallen i 9:an. Tråkigare vecka var det länge sedan jag hade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

8.30-17.00

Ett sånt jobb skulle jag inte klara av eftersom jag vant mig vid mitt jobbs bekvämlighet...

helutuhle:

förstår inte varför ett jobb skulle leda till någon större lycka mer än en stabilare inkomst

Man kan ha roligt på jobbet? Man kan ha roliga arbetskamrater? Jag har både och. Går inte en enda dag utan att vi skrattar minst en gång.

El Guaje:

Tycker folk har lite väl höga förhoppningar på vad man kommer ha för liv när man passerat 20. Njut medan ni kan för sjutton. [shake]

Snarare medans man är sjutton [crazy] Skulle ge vad som helst för att vara ung och bekymmerslös igen, det var nåt helt annat o gå i skolan... På ett sätt saknar jag skoltiden, fast ändå inte. Båda har sina för och nackdelar. Det var inte bättre att gå i skolan, det är inte bättre att jobba. Båda är lika bra fast på sina egna sätt är vad jag tycker.

Däremot tycker jag att jag har ett myyyyyyyycket bättre jobb än det vanliga tjatiga 8-16 (eller 17?)-slitet, köra till och från jobbet varje dag, i rusningstrafik, 5 dagar i veckan. Det verkligen suger. Tänker aldrig ha ett sådant jobb. Någonsin.

Renesmee:

Var i Lindvallen i 9:an. Tråkigare vecka var det länge sedan jag hade.

Tramse:

Var i Lindvallen i 9:an. Tråkigare vecka var det länge sedan jag hade.

Det var inte jag, men det känns som att det ändå är rätt stor skillnad på att vara i fjällen i högstadiet med klasskamrater och att vara det när man är gammal nog för att kanske välja det sällskap man åker med. Nu har ju inte jag valt mitt sällskap, men hade det inte varit kuligt folk hade jag hoppat över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa, jaaaaag vill!

Så får man inte för mamma [crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Man kan ha roligt på jobbet? Man kan ha roliga arbetskamrater? Jag har både och. Går inte en enda dag utan att vi skrattar minst en gång.

det har man i plugget med oftast. jag generaliserar inte alla arbeten men orka sitta och vänta på att livet ska börja när man är 25 när man är 18 år. larv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

orka sitta och vänta på att livet ska börja när man är 25 när man är 18 år. larv!

Vem fan gör det egentligen?[shake]Vem tänker så öht.?

Jag anser däremot att livet tar slut när man fyllt 30[blush]När man fyllt 30 är man för gammal för saker som fjällen, supande, etc. etc.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Snarare medans man är sjutton [crazy] Skulle ge vad som helst för att vara ung och bekymmerslös igen, det var nåt helt annat o gå i skolan...

Ja, det var nog den bästa tiden. Livet behöver ju inte nödvändigtvis bli kass bara för man passerat 20 utan det går väl i perioder precis som det alltid gjort men när man själv var under 20 trodde man ju att när man passerat det då är man vuxen och har ordning på livet. Riktigt så enkelt är det ju inte. Så de som har chansen borde njuta av nuet istället för att se så långt framåt. [crazy]

Storchen84:

Däremot tycker jag att jag har ett myyyyyyyycket bättre jobb än det vanliga tjatiga 8-16 (eller 17?)-slitet, köra till och från jobbet varje dag, i rusningstrafik, 5 dagar i veckan. Det verkligen suger. Tänker aldrig ha ett sådant jobb. Någonsin.

Hehe nej det är väl inge vidare. Det blir väl vad man gör det till. Det finns de som kan leva så och ändå vara lyckliga men jag har också svårt för det och lär inte göra det heller när jag någon gång lyckats utbilda mig till vad jag vill. Vill man bara ta sig någonstans så gör man det och då behöver man inte ha det så om man inte vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

supande

du får passa på medan du är -30


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

när jag någon gång lyckats utbilda mig till vad jag vill

Vad vill du då? Samma som mig?[crazy]Har dock hört att väktare jobbar på liknande sätt som min yrkesgrupp...

köttfärssås:

du får passa på medan du är -30

Vad tror du det är jag gör[ops]


   
SvaraCitera