Aviseringar
Rensa alla

Vill polisanmäla en som körde på mig idag, men hur


Ring polisen och säg att du vill anmäla att du blivit påkörd (om hon åkte från platsen utan att förhöra sig om din hälsa så är det nog smitningsolycka vilket ses rätt allvarligt på). Polisens nummer är 114 14 för anmälningar och icke akuta ärenden.

Det kan bli svårt att bevisa att hon kört för fort, det är svårt för det mänskliga ögat att bedöma så höga hastigheter. Ofta blir man lurad av hur bilen låter och att föraren kör ryckigt, det ger intryck av att de kör fort fast de kanske inte gör det.
Rasism är inte olagligt.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Blev själv påkörd på liknande sätt tidigare i våras och anmälde det och de var väldigt hjälpsamma.

va, berätta![surprised]


   
SvaraCitera

ta det lugnt i trafiken allihop!
det krävs inte mycket ouppmärksamhet för att olyckan ska vara framme


   
SvaraCitera

Tickstart:

va, berätta!

Var inget allvarligt. Gick över ett övergångsställe vid ett trafikljus och samtidigt som jag hade grönt har ju de som ska svänga höger grönt. Då kommer det en bil snabbt åkande bortifrån som inte alls verkade medveten om att jag fick gå samtidigt så när han väl fick syn på mig hann han inte bromsa helt och körde på mig lite smått på ena hälen.

Hade inte tänkt anmäla men eftersom idioten stannade och drog ner rutan och frågade om jag försökte ta livet av mig så ogillade jag denna man väldigt starkt. Tog reggnumret och anmälde men eftersom det inte fanns några vittnen och han nekade när polisen kontaktade så blev det inte mycket mer.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Tog reggnumret och anmälde men eftersom det inte fanns några vittnen och han nekade när polisen kontaktade så blev det inte mycket mer.

orka sånt
ta lagen i egna händer nästa gång man, sånt där gör mej pissed
tykna as

vad sa du till honom när han vevat ner rutan?[blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

ta lagen i egna händer nästa gång man, sånt där gör mej pissed

Hade det hänt för några år sedan när jag var en mindre harmonisk människa hade jag nog slitit ur honom ur bilen och hoppat på honom men jobbar inte så längre. Vilket kanske är tur i såna lägen.

Tickstart:

vad sa du till honom när han vevat ner rutan?

Minns inte exakt men något om att jag inte behövde försöka för det verkade han ju göra åt mig, sen förklarade jag för människan att han ska stanna för mig i såna lägen. När jag sen gick bakom hans bil för att ta numret drog han i väg i en jävla fart men hann få det. Synd att det inte blev nåt bara. Men förhoppningsvis har han lärt sig att vara mer försiktig i såna lägen iaf.


   
SvaraCitera