Aviseringar
Rensa alla

Vill sälja min själ till djävulen


Ämnesstartare

Hej, jag orkar inte leva ett normalt liv längre. Vill ha FAME och FORTUNE. Att sälja min själ till djävulen är något jag skulle göra för det, är övertygad om att jag skulle brinna i helvetet en evighet. Men sen är det också att jag inte är troende så om jag skulle göra det här skulle jag inte vara inställd på att hamna i ett helvete efter att jag dör? Glad

 Men iallafall, hur gör jag? Och vad kommer hända efter? 


   
Citera
Ämnesstartare

Gör något vettigt kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va tror du, att han ska hoppa fram framför dig och dig en massa erbjudande? ger du din själ till djävulen rent psykiskt och förnekar herren lär du hamna i helvetet. vilket är helt onödigt då djävulen inte kommer hjälpa dig med ett smack. det är en myt för att lura folk till helvetet. sen så tror jag inte att helvetet är en plats där man brinner utan det är döden. dvs att du slutar att existera. 

ta hjälp av psykolog istället och kämpa på, tro på gud och jesus och följ deras budord. ditt liv kommer bli bättre och efter du dött kommer du till himmelriket. låter inte det mer lockande än helvetet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:
va tror du, att han ska hoppa fram framför dig och dig en massa erbjudande? ger du din själ till djävulen rent psykiskt och förnekar herren lär du hamna i helvetet. vilket är helt onödigt då djävulen inte kommer hjälpa dig med ett smack. det är en myt för att lura folk till helvetet. sen så tror jag inte att helvetet är en plats där man brinner utan det är döden. dvs att du slutar att existera. 

ta hjälp av psykolog istället och kämpa på, tro på gud och jesus och följ deras budord. ditt liv kommer bli bättre och efter du dött kommer du till himmelriket. låter inte det mer lockande än helvetet?

Jag prioriterar ett bättre kändisliv här på jorden, än ett himmelrike då jag inte tror på det Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hur gör man, hur säljer man sin själ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliboy: Men hur gör man, hur säljer man sin själ?

Blocket eller eBay typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Blocket eller eBay typ.

seriöst då 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliboy: seriöst då

Vad får dig att tro att vi vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliboy:

Jag prioriterar ett bättre kändisliv här på jorden, än ett himmelrike då jag inte tror på det Söt

du tror på djävulen och själar men inte gud, jesus och himmelrike. logik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete: du tror på djävulen och själar men inte gud, jesus och himmelrike. logik?

Satanisk "logik" i sitt esse, ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Satanisk "logik" i sitt esse, ja!

precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att vara seriös, det finns Sataniska samfund/sekter/whatever. Sök dig till sådana!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"be så ska du få" - jesus

du kan alltså få dina önskningar av gud/jesus. du vill ha ett bra liv säger du? djävulen är inte lösningen mannen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också det. gud hatar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
vill också det. gud hatar mig.

gud och jesus älskar alla människor som om dom vore deras barn. titta på hela detta klipp, var inte lat. en brottsling blir korsfäst och har levt ett synding liv hela sitt liv. men på dödsbädden ångrar han sig och ber om förlåtelse. jesus vänder sig till han och säger: "sannerligen, redan i dag ska du sitta med mig i himmelriket". det är höjden av kärlek. blir tårögd.


   
SvaraCitera