Aviseringar
Rensa alla

VILL SOVA ÖVER MED MIN KILLE!!!!!!!!!!!!!


Ämnesstartare

"jag är 15 och min pojkvän 17. Min pojkvän är väldigt lugn. Jag har varit sexuellt aktiv tidigare men inte han. i veckan hade vi sex för första gången och han är verkligen lugn och snäll och försiktig. Nu till min fråga. Vi vill jätte gärna få sova över hos varandra. Men mina föräldrar har inte tillåtit det med tidigare pojkvänner. Även om dem förhållanderna var helt annorlunda mot det jag har nu. Min kille är så lugn och snäll så det finns ingen anledning till att mina föräldrar skulle säga nej. jag är 15, går på P-piller och det är inte så farligt att bara sova. Det som kan hända på kvällen kan lika gärna hända på kvällen! HUR får jag mina föräldrar att gå med på att låta oss sova tsm?"


   
Citera

1. får du sova över hos din pojkvän eller får ni varken sova hos dig eller honom? om du får sova där så är problemet enkelt löst.

2. hade det hjälpt om du lät dina föräldrar umgås mer med din pojkvän, så att de också ser hur lugn och snäll han är?

3. förstår dina föräldrar att det är oundvikligt att du och din pojkvän kommer ha sex? det är en bra poäng att det som händer på kvällen lika gärna kan hända på dagen, men det kanske är ett faktum man måste vifta lite mer i deras ansikten för att de ska ge med sig.


   
SvaraCitera
Kudhos

Låt dina föräldrar umgås mer med din pojkvän så de får en bättre uppfattning av er.


   
SvaraCitera

Vrf citattecken?


   
SvaraCitera

sov i tält istället 

ngnstans i skogen 

typ framför öppen brasa o så 

myyyyyyyyys


   
SvaraCitera

Har dom träffat honom. De kanske vill veta vem han är innan.


   
SvaraCitera

S3ON:
sov i tält istället 

ngnstans i skogen 

typ framför öppen brasa o så 

myyyyyyyyys

att skaffa pojkvän i tält är som att skaffa en hund för att få motion. man måste gå ut om man vill ligga, liksom. bra idé!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
1. får du sova över hos din pojkvän eller får ni varken sova hos dig eller honom? om du får sova där så är problemet enkelt löst.

2. hade det hjälpt om du lät dina föräldrar umgås mer med din pojkvän, så att de också ser hur lugn och snäll han är?

3. förstår dina föräldrar att det är oundvikligt att du och din pojkvän kommer ha sex? det är en bra poäng att det som händer på kvällen lika gärna kan hända på dagen, men det kanske är ett faktum man måste vifta lite mer i deras ansikten för att de ska ge med sig.

jag förstår verkligen vad du menar. Vi får varken sova hos mig eller honom. Vi är verkligen inte sånna som har sex hela tiden så bara för att vi sover så kommer vi inte ha sex. Min kille och jag har varit kompisar i drygt ett år innan vi blev tillsammans så mina föräldrar har träffat honom väldigt mycket. Har aldrig fått sovit hos killkompisar innan även när jag var liten och inte ens vetat vad sex var 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Har dom träffat honom. De kanske vill veta vem han är innan.

Dem har träffat honom mååånnnggggaaaa gånger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
sov i tält istället 

ngnstans i skogen 

typ framför öppen brasa o så 

myyyyyyyyys

problemet är ju att vi inte får sova tsm


   
SvaraCitera

lillastina: jag förstår verkligen vad du menar. Vi får varken sova hos mig eller honom. Vi är verkligen inte sånna som har sex hela tiden så bara för att vi sover så kommer vi inte ha sex. Min kille och jag har varit kompisar i drygt ett år innan vi blev tillsammans så mina föräldrar har träffat honom väldigt mycket. Har aldrig fått sovit hos killkompisar innan även när jag var liten och inte ens vetat vad sex var 🙁

du lägger ju fram massor av bra argument som dina föräldrar borde lyssna på. du har känt din pojkvän mer än ett år, dina föräldrar har träffat och kan lita på honom, ni har redan haft sex vilket omintetgör deras kampanj för att bevara din oskuld, och du tar p-piller vilket visar att du kan ta ansvar. jag tror att problemet helt enkelt är att du inte tjatar tillräckligt mycket. det jag hade gjort är att bjuda hem din pojkvän till dig och ordna så att dina föräldrar har tid att sitta ned och prata alla fyra. det är nog lättare att få dina föräldrar att ta det här på allvar om du och din pojkvän pratar om det här tillsammans med dem, än om du ensam, i egenskap av deras barn, försöker övertala dem att få göra något som mamma och pappa sagt nej till. de får liksom lyssna på reson om man försöker bemöta dem i en diskussion mellan vuxna. om de inte skulle gå med på att göra det är det fullkomligt respektlöst av dem. definitivt inte så man behandlar en tonåring man hoppas ska växa upp någon dag.


   
SvaraCitera

lillastina:

problemet är ju att vi inte får sova tsm

a men dt märker de la inte när de inte är med :s 


   
SvaraCitera

Kom på ett bra argumwnt om vrf det inte duger med att sova själv 


   
SvaraCitera
lax
 lax

RYM HEMIFRÅN!!! ELOPE TO VEGAS, BABY, GET MARRIED.

framlägg sansade argument, om hur det inte är någon risk med att du ska bli preggo osv, kanske ev. föreslå att dörren kan var öppen så ni småmänniskor inte är lika sugna på att suga. 

jag hade samma situation när jag var 18 och han 17. jag käftade inte emot, PALLAH. smög bara ut klockan sex på morgonen. 

mina för'ldrar har alltid varit chill med dessa ting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

a men dt märker de la inte när de inte är med :s 

tänker inte ljuga för  dem vad jag gör


   
SvaraCitera