Aviseringar
Rensa alla

Vill ta livet av mig pga acne


Jag tycker att du ska söka hjälp hos en psykolog eller liknande för det här.
Acnen kanske du inte kan göra mycket åt, men självkänslan kan du jobba med.
Lider med dig, det kan inte vara lätt.
Men samtidigt borde det inte få stoppa dig från att leva ett socialt liv.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

(har för mig att jag hört att man lättare blir det när man har mycket akne eftersom det leder till att man har överskott av något ämne som kan leda till depression, men är osäker)

`
ah det stämmer medecinerna kan påverka att man mår sämre och blir depp, tyvärr


   
SvaraCitera

Gå till doktorn och säg som det är. Antagligen får du roaccutan då, men den har en massa läskiga biverkningar.


   
SvaraCitera

du har ju kompisar iaf[cute]


   
SvaraCitera

alltså:
med risk för att spamma denna video på um
titta på denna
den hjälper humöret uppåt!


   
SvaraCitera

Jag känner två personer, en kille och en tjej, som hade gryyyyymt mycket finnar båda två. Men det hindrade inte dem båda från att skaffa pojkvän/flickvän (de var inte tillsammans med varandra). Antar att deras partners inte brydde sig så mycket om aknen [smile]

Tycker själv inte heller att det är äckligt! Det är bara lite knottror liksom, som fräknar fast man kan känna på dom [wink]


   
SvaraCitera

micitic:

Det är bara lite knottror liksom, som fräknar fast man kan känna på dom [wink]

för vissa är det inte bara knottror utan bölder som gör sjukt ont osv


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

för vissa är det inte bara knottror utan bölder som gör sjukt ont osv

Jo men menade mest att man inte behöver känna sig fulast i världen pga finnarna. Sen att de gör ont är en annan femma


   
SvaraCitera
Draft

   
SvaraCitera

Blir man mätt om man ger ditt ansikte ett sugmärke?


   
SvaraCitera

Trust me det kommer alltid finnas killar som vill ha dig som du är, det är det som är fördelen med att vara en tjej. Hade du varit en kille dock då....


   
SvaraCitera

Om du äter tetralycal nu har du inte testat allt. Det finns men starkare medicin som heter Roaccutan. Om man ätit och inte fått resultat av tetralycal så kan man få Roaccutan. Privata (oftast plastikkliniker) vårdgivare kan även ge kemisk peeling och ljusbehandlingar. Ljusbehandlingar speciellt har rätt bra dokumenterad effekt. De kostar förvisso en del, och jag tror att man skall göra dem typ 10 ggr, men de brukar ge bra resultat. Det skall göras av läkare och inte på en skönhetssalong — det läkare på plastikkliniker kan erbjuda är starkare och har mycket bättre effekt än ‹skönhetsbehandlingar›.


   
SvaraCitera

jag gick till en alternativ doktor för jag har massa ärr efter ackne. hon sa att jag hade brist på zink så det har jag ätit någon månad nu och det har blivit bättre, har också hört att det finns något som heter B5 som man kan käka för huden, tänkte testa det också. har du käkat något av zink elr B5?


   
SvaraCitera

roaccutan, en kille i min klass hade så galet mycket acne. Men han använde detta och nu är allt försvunnet!


   
SvaraCitera

qlara:

roaccutan, en

Fast den kan ge mkt farliga biverkningar, så man ska tänka sig för innan man käkar den.
Tror ej ens att man får det utskrivet om man inte testat alla andra medicinska alternativ.


   
SvaraCitera