Aviseringar
Rensa alla

Vill veta vem hon är


Ämnesstartare

Det finns en tjej som brukar ta samma buss som mig nästan varje dag (cirka 07.30) när jag ska till skolan. Hon går inte på samma skola som mig och kliver inte på samma busshållplats heller.

Jag vet inte vilken skola hon går på, kanske någon skola på stan.

Alltid när vi är på bussen brukar hon titta på mig av någon anledning. Jag vet att hon inte är kär i mig eftersom jag inte är så snygg, dessutom är hon ett eller två år yngre än mig, 13 eller 14 år gammal. Jag är 15, snart 16.

Igår när jag tog bussen från stan gick hon på samma buss som mig och stod och pratade med två killar som var typ 16-17 år och som hon tydligen känner. Sen när de gick av bussen satte hon sig nära bredvid mig fast det fanns flera andra lediga platser, men det kändes bra ändå av någon anledning.

Hur som helst vill jag veta vem hon är men jag vill inte säga "hej" för då säger hon kanske "vem är du?" och sen "vad vill du?" eller "jag vill inte veta vem du är". Vi är främlingar och om jag säger hej kommer hon kanske tycka att jag är konstig.
Jag förstår mig inte riktigt på tjejer... [confused]

Hur ska jag göra för att inte verka konstig men ändå säga hej eller nåt annat bra så att hon svarar vänligt så att jag åtminstone får veta hennes namn eller bara vem hon är?

Och jag fattar fortfarande inte varför hon ville sitta så nära mig och tittar på mig varje gång vi åker samma buss.

Fråga bara om det är nåt mer ni undrar.


   
Citera
Ämnesstartare

Okej. Nu kanske mitt förslag kommer låta helt idiotiskt. Men testa det ändå. Säg hej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har du att förlora på att säga hej?


   
SvaraCitera

Vad är det värsta som kan hända om du säger "Hej"?
Hon känner troligtvis igen dig, och då är det inte så konstigt.
Jag skulle bara bli glad om nån sa hej till mig! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Okej. Nu kanske mitt förslag kommer låta helt idiotiskt. Men testa det ändå. Säg hej!

Jag är för feg för att bara säga hej rakt ut till henne i bussen eftersom det bara är där jag ser henne och hon ser mig. Det skulle kännas lättare om hon sa hej till mig. Och sen när jag slutar nian och inte kommer se henne på bussen eftersom jag kanske får andra skoltider kommer det att kännas trist. Hmmm....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh gör ingenting. Det går över [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Larssan:

Jag är för feg för att bara säga hej rakt ut till henne i bussen eftersom det bara är där jag ser henne och hon ser mig.

Men vafan. Du lär aldrig få veta något om du inte ens kan säga hej till henne


   
SvaraCitera

Jag är i exakt samma situation som dig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är tveksam om hon känner igen mig. Jag har aldrig sett henne förut, typ i åttan fast jag har nästan samma skoltider nu. Fast förut var det en annan utländsk tjej (ful och översminkad) som typ glodde på mig och sa hej när hon var med en annan tjej som jag känner.

Nä, jag vet inte vad jag ska göra. Och jag vet inte hur hon ska reagera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag säga hej och sen fråga varför hon brukar titta på mig, eller??


   
SvaraCitera

Larssan:

fråga varför hon brukar titta på mig, eller??

Det känns väl lite väl? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

canthurrylove:

Det känns väl lite väl? [rolleyes]

Jo, kanske. Men som sagt är jag en feg person när det gäller att snacka med nya personer. Speciellt när det finns flera okända människor runt omkring. Som i bussen. Tänk om alla börjar titta på mig?

Ingen som kan förklara varför hon satte sig så nära mig?


   
SvaraCitera

åk FULL på bussen och VÅGA FRÅGA efter hennes bdb


   
SvaraCitera

Säg: Hej, ska vi knulla nu eller ska vi lära känna varan först?


   
SvaraCitera

Men säg hej bara.


   
SvaraCitera