Aviseringar
Rensa alla

Villa faktorer avgör vem man får känslor för?


Ämnesstartare

Sitter och funderar på vad som bestämmer vem man blir kär i? Varför man gillar just den personen och inte någon annan.

Visst spelar en individs egenskaper roll men som för mig då jag första gången såg honom i korridoren så tyckte jag han såg gullig ut, och när vi hade ett grupparbete i skolan sa en klasskompis att vi såg ut att bråka. Men det tyckte inte jag. Vet inte vad det var... Tjafs, men ändå inte liksom!! (Kärlek börjar alltid med bråk?). Känns som jag gillade honom första gången jag såg honom i klassen utan att jag riktigt kände honom, och dessutom har jag tyckt hans personlighet vart lite inte typ så nice vissa gånger, haha. Ändå så sitter jag här ett år senare och gillar honom ännu mer! Vet inte hur eller varför. Jag bara gör det... Tycker han utstrålar något och jag kan verkligen se oss tillsammans även fast vi inte inte pratat så mycket med varandra. Detta var bara ett personligt exempel och jag kan inte sätta ord på vad som gör att jag gillar och tänker på honom konstant. 

Vad är det egentligen som bestämmer vem man faller för? 


   
Citera

kunskap

antingen känner man inte personens riktiga jag alls, man faller för personen såsom man vill tro hur hn är

eller så har man nått den kunskapen där man vet så mycket om personen att man känner sig hemma hos hn


   
SvaraCitera
Kudhos

Ens preferenser. Du tyckte ju om hans utseende. Sen eskalerade det därifrån. Börjar med att man gillar någon på något plan, sen förstärks känslorna ju mer man jobbar på relationen.


   
SvaraCitera
GraGo

Lukten, mycket mer än man tror.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Kemiska reaktioner i kroppen :))) du kan inte kontrollera det - det ballar uuuuur


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Såg nu att det stod villa i rubriken. Men antar att du menar vilka. 


   
SvaraCitera

GraGo:
Lukten, mycket mer än man tror.


   
SvaraCitera
Exner

arv, miljö och slump


   
SvaraCitera

Känslor? Kan man äta det?


   
SvaraCitera

Stekarn:
Känslor? Kan man äta det?

känslor på burk 29:90 kilot på maxi!


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

känslor på burk 29:90 kilot på maxi!

Måste testa! 


   
SvaraCitera

Stekarn:

Måste testa! Hur tillagas dem?

Kan stekas eller ugnsbakas! 


   
SvaraCitera

Reeeetooo:

Kan stekas eller ugnsbakas! 

Av naturliga skäl steker jag dem, då var fredagsmyset räddat! Tumme upp


   
SvaraCitera

Det går ju ett datingprogram på SVT nu när de ska avgöra vem som vinner utifrån olika faktorer. Första gången var det biologiska faktorer där den ena partnern fick ranka kandidaterna utifrån lukt och röst utan att få se personen. 

http://www.svtplay.se/video/1958368/avsnitt-1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
arv, miljö och slump

Utveckla? 🙂


   
SvaraCitera