Aviseringar
Rensa alla

ville leka smart framför min lärare, fick diss 🙁


Ämnesstartare

Visa!


   
SvaraCitera

men vad pinsamt :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

men vad pinsamt :c

japan[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ät mat regelbundet, sov ordentligt och plugga lite i matteboken trots eftersom du inte gick på lektionen!

ok, sksa försöka idag.

tänkte göra matten iaf. sen får vi se me de andra två.

kan se det hela positivt. gugge tycker nog att jag är bra som äter så lite, lr? 😀

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Vill se din formel.

Myksa:

Visa!

vet inte, om ni lyckas motbevisa den så är det ju inte så bra mot mitt arga kynne.

men iof så innebär det att min lärare från KTH också hade fel.. fast skulle inte ens bli glad över det :/..


   
SvaraCitera

Rödbull:

japan[no-no]

vad? [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

retstickan:

kan se det hela positivt. gugge tycker nog att jag är bra som äter så lite, lr? 😀

1. gugge bryr sig inte så länge du inte blir fet
2. gugge äter själv mat
3. vem bryr sig om vad gugge tycker när det kommer till mat...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Visa!

Åtta:

Vill se din formel.

formeln är egentligen inga större konstigheter men:

vi ska plugga in att sin2x = 2*sinx*cosx

men varför lär vi oss inte istället n*sin kx = 2 * n sin kx/2 * cos kx/2

den andra är den allmänna formeln och underlättar massor i tänkandet. man blir inte lika låst i sitt tänk

svaret jag får är att det är självklart (vilket jag inte alls tycker, känns som om man i matten har svalt en hel del regler utan att egentligen veta VARFÖR, så skulle kunnat svalt att tex: i sin2x = 2*sinx*cosx har allmän formel: sin(kx) = k * sin x * cos x.
så att tex sin5x = 5 * sin x * cos x. vilket är fel det är ju 2 sin 2.5x cos 2,5x

så tyckte att istället för at man skulle lära in sin2x = 2*sinx*cosx
så skulle man lära sig min formel n*sin kx = 2 * n sin kx/2 * cos kx/2.

med hjälp av den så löser man enkelt svårare tal. o formeln är inte så svår egentligen. bara på dator som den ser svårare ut för att man måste skriva allt vågrätt(hon sa att man valt den andra för att inte göra det svårare för studenter[shake],). tycker själv att man skapar mer frågetecken om man inte tar den allmänna formeln

formeln sin2x = 2 sin x * cos x ger studenten för många olika tolkningssätt o ökar risken för att man kommer in i fel tankemönster. medan min är mer exakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

tänkte göra matten iaf. sen får vi se me de andra två.

[no-no] Ät också. Vet ej hur du fungerar men jag blir jättehemskt när jag är hungrig i alla fall [blush]


   
SvaraCitera