Aviseringar
Rensa alla

Vilopuls


Ämnesstartare

Hej, jag vet inte om det redan finns en tråd om det här men men. Jag tränar löpning och har gjort det i ganska många år.Endast riktigt seriöst i två år. Jag vill helt enkelt kolla hur bra jag kan bli. Vet inte riktigt vart jag står tidsmässigt på milen nu, skulle tippa på 38min ungefär. På mina distanspass håller jag 04:30-04:24.

jag ska ta upp det här med vilopuls. På många sidor står det att det är den lägsta pulsen under vila\sömn och är bra att testa tidigt på morgonen, Medan jag på andra sidor har fått fram att det är liksom pulsen man har när man sitter ner, eller utför lågintensivt arbete. Jag utförde ett test en dag på hur låg puls jag kunde komma ner i under natten när jag sov. Jag ska tillägga att jag Ungefär 6timmar innan testet var ute och sprang, runt 80% av maxpuls. Vid midnatt släckte jag lampan och somnade efter ca 30min. Efter 3timmar vaknade jag och tyckte att det räckte med testet. Jag kom fram till att den lägsta pulsen var 35 och ett snitt på 41. Den lägsta pulsen jag har sett under vila när jag ligger vaken är 38

Jag undrar därför helt enkelt om min vilopuls är 36, 41 eller 38 ?.

Skulle gärna också vilja veta vad ni har mätt upp för puls under vila själva.[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Fick göra sådant test i skolan, stillasittandes. Men de sa att man helst skulle göra det precis efter sömn.


   
SvaraCitera

Gör det efter en runk![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

Gör det efter en runk!

kul


   
SvaraCitera