Aviseringar
Rensa alla

Vin


Tennsoldat:

Tre apor är typ det äckligaste vinet som finns. =/ Fungerar ENDAST att blanda ut med sprite typ, och det är dåligt.

Haha. Jo, jag sa aldrig att det var gott men ekonomiskt blir det. om du har tips på några andra billiga godare viner så är det välkommet


   
SvaraCitera
Petra
Ämnesstartare

Tennsoldat:
Pinot noir-viner är väl de absolut godaste(rött). Ofta har de en väldigt kryddig smak. 

Smarrigt! Jag själv älskar Zinfandel-viner =)


   
SvaraCitera

Då borde du testa Per Morbergs Zinfandel. Riktigt riktigt bra! I klass med hans glögg. Och ja de går att blanda 😉


   
SvaraCitera

Billiga merlotviner!Tumme upp


   
SvaraCitera

Rödvin är det enda som är drickbart


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Viin&Spritmonopolets bra vita, Ecologica Berlina, Schloss Saarstein rebebn, Gysler Weinheimer.
Bra röda, Cuvée Sextant, Tommasi Graticcio Appassionato.


   
SvaraCitera

Svenssonsvensson:
Då borde du testa Per Morbergs Zinfandel. Riktigt riktigt bra! I klass med hans glögg. Och ja de går att blanda 😉

Ja glöggen var ju utomordentlig så vinet borde vara likaså!


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

Själv älskar jag druvan som heter Nero Davola men jag tror inte att den finns att köpa på systemet. Två viner som man kan köpa är Amarone och valpolicella viner. Alla dessa är röda viner. Alla viner har också väldigt mycket fruktighet i sig och är inte lika sträva som andra viner dom är supergoda! men om du ska köpa dom får du vara berädd att ge kanske 300kr för dom. Själv tycker jag att det är värt det. Jag har själv alltid två flaskor hemma så att de inte tar slut ^^ jätte goda jag är inte så mkt för vita viner jag tycker inte om champagne eller mousserade viner heller… 🙂


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

De passar jätte bra med kött speciellt om man häller i lite i såsen!! Till vilt t.ex lamm är de också jätte goda 🙂


   
SvaraCitera
höna

Tycker de flesta ekologiska rödvinern är ok förutom gosa


   
SvaraCitera
höna

Finns nåt mousserande vitt som hwter fraicheblalalai en svart matt flaska. Det är gott! Gillar cava


   
SvaraCitera

Per Morbergs vin är gött som fan sedan är Ramon Di Balbao eller något i den stilen helt dugligt som ett budgetvin


   
SvaraCitera

Kokosnöt:

Haha. Jo, jag sa aldrig att det var gott men ekonomiskt blir det. om du har tips på några andra billiga godare viner så är det välkommet

Tycker i princip alla andra är godare, så kör bara på någon annan. 🙂


   
SvaraCitera

zumbali är billig och lättdrucken. 


   
SvaraCitera
time
 time

Mina favoriter just nu:

6347.JPG
0611780.jpg

_MG_2877-640.jpg



   
SvaraCitera