Aviseringar
Rensa alla

Vinstintresse i köttindustrin bör det tillåtas?


Ämnesstartare

Jag är indirekt miljövän. 

Köper kött också. 

För att det finns så lättillgängligt och smakar bra. Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Eller rättare sagt, avskaffa vinstintressen inom mänskliga basbehov, ska det vara så jävla svårt. 

Skitvärld.

ska bara kolla

tycker du att "förbjuda" är ett effektivt sätt att "avskaffa" eller beklagar du dig bara lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag är indirekt miljövän. 

Köper kött också. 

För att det finns så lättillgängligt och smakar bra. Gråter

det är gott att döda andra levande varelser och slita dem i stycken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

det är gott att döda andra levande varelser och slita dem i stycken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
och nä det handlar inte om åh söta varelser gulligull utan om levande varelser som  i ett fruktansvärt underläge utelämnade åt vår nåd som plågas under hela sina liv. det är fan inte okej och alla som tycker att vårt samhälle fortfarande ska se ut så bör vara allvarligt oroliga över sin mentala hälsa pga ni är inte friska.

tänker mer på det dumma i att stoppa 10.000 helt ok goda kcal i ett djur för att kunna utvinna 1000 ganska goda kcal. tycker den aspekten räcker bra för att man ska vara principiellt emot köttkonsumtion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag är indirekt miljövän. 

Köper kött också. 

För att det finns så lättillgängligt och smakar bra. Gråter

e d mer lättillgängligt än att köpa en burk bönor +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

tänker mer på det dumma i att stoppa 10.000 helt ok goda kcal i ett djur för att kunna utvinna 1000 ganska goda kcal. tycker den aspekten räcker bra för att man ska vara principiellt emot köttkonsumtion.

när ska du sluta äta kött då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: nä. skulle vi dock ha en av de bästa djurhållningarna så är det ju hemskt då vi ar en hemsk sådan.

Nu syftade jag enbart bland industriländerna. Bland u-länderna har jag ingen uppfattning. Där är det möjligt att de bara går in till grannen som slaktar och så köper man bara rakt av. Här i Sverige är ju transporterna den stora skurken och som får djuren att lida.  Ledsen   Gråter


   
SvaraCitera
mynona

Långsiktigt kan det leda till bättre villkor för djuren eftersom vinsdrivna intressen naturligt gynnar girighet och en önskan att pressa ur pengar ur en verksamhet så billigt som möjligt. Jag har inte funderat över denna fråga förut dock. 
Jag finner att djurrätt är viktigt. Behandlingen av djur och förmågan att känna för djur påverkar indirekt vår förmåga att känna för andra människor. Det är tur att det finns gulli jur. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

man vill vara delaktig i dräpandet av det villebråd man skall sluka. inlevelse och formfulländning är viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

man vill vara delaktig i dräpandet av det villebråd man skall sluka. inlevelse och formfulländning är viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

när ska du sluta äta kött då?

vet inte, nån gång. ska bara slösurfa lite först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

e d mer lättillgängligt än att köpa en burk bönor +_+

Ja o d smakar mkt bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

man vill vara delaktig i dräpandet av det villebråd man skall sluka. inlevelse och formfulländning är viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Långsiktigt kan det leda till bättre villkor för djuren eftersom vinsdrivna intressen naturligt gynnar girighet och en önskan att pressa ur pengar ur en verksamhet så billigt som möjligt. Jag har inte funderat över denna fråga förut dock. 
Jag finner att djurrätt är viktigt. Behandlingen av djur och förmågan att känna för djur påverkar indirekt vår förmåga att känna för andra människor. Det är tur att det finns gulli jur. 

det är ju kortsiktigt som minskningen i incitament kommer att  vara verksam. på längre sikt kommer det att uppstå en svart marknad där man handlar med animaliska produkter i det fördolda. människors intresse av att stödja ett företag är djupt inrotat och ingenting som lagstiftningen kan få bukt med. det är bättre att låta utvecklingen ha sin gång än att göda trotsiga attityder hos befolkningen. det autonoma, obundna intellektet är en förutsättning för måttfullhet och dygd i rutinen avseende uträttandet av de olika kontinuerliga ärenden som vår överlevnad tarvar, och då staten fenomenologiskt och anknytningspsykologiskt har karaktär av en förälder vilken åsamkar sina barn känslomässiga trauman genom sin rigida och kompromisslösa hållning följer att en förbudspolitik endast förvärrar rådande situation genom att bekräfta de diskursiva parametrarna. vi ska alltså inte ha något förbud.

det som gäller är att förändra människors belöningsmekanismer. det kan ske på genetisk eller neurofarmakologisk väg. det kan också ske genom att naturen och det kroppsliga livet mister sin trolska lyster, varpå vi tar vår tillflykt in i det abstrakta.


   
SvaraCitera