Aviseringar
Rensa alla

Vinyl skivor!


Ämnesstartare

Vilken skiv butik tycker du är bäst i stockholm mend Vinyl? Min är 100000 vinyl på hökens gata![bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Fast dom har inte så mycket ovanliga skivor men är man snäll så tar dom fram guld korrnen ur "lagret" [bigsmile] Dom säljer bara dom bästa Looptroop skivorna till mig! Haha ägda![cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inget favoritställe, har köpt väldigt lite vinyl överhuvudtaget. Har dessutom ingen vinylspelare längre, haha.


   
SvaraCitera

Jag gillar Nostalgipalatset, hittade Marine Girls - On My Mind 7" där, då blev jag glad.

Måste köpa ny spelare dock, min har pajat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

vinylspelare längre, haha.

Varför inte![confused] Det finns inget sexigare en en lp skiva! Sen är det bätre ljud![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Måste köpa ny spelare dock, min har pajat.

vad ska di köpa för någon då?


   
SvaraCitera

looptroop:

vad ska di köpa för någon då?

En billig dålig som går sönder om ett år så jag måste köpa en till billig för något annat har jag inte råd med.


   
SvaraCitera

Varför har ni vinyl är det något fördel? Har dålig koll på detta..


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Måste köpa ny spelare dock, min har pajat.

min med ska köpa två, en med usbport och en technics sl1200 MK II, när jag har råd.

looptroop:

Sen är det bätre ljud![wink]

varmare

inte varit runt och rotat i stockholm så mycket. handlar mest på internet, gillar kningdisk.com, hotstuff.se, swemerch, div. bandsidor och labels, finns en del bra tyska sidor t.ex. hiphopvinyl.de. gillade blenda väldigt mycket när det fanns i gbg, finns ett gött ställe i malmö jag inte minns namnet på, också.

köpte igår: suis la lune/osceola split 7", fire team charlie 10", indian summers diskografi, andra pressen 12" med blå labels

http://skivsamlingen.se/users/torpahallen här är vad jag lyckats samla på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Varför har ni vinyl är det något fördel? Har dålig koll på detta..

Det är coolt, Det är för det andra mycket bätre ljud på dom!


   
SvaraCitera

looptroop:

Det är coolt, Det är för det andra mycket bätre ljud på dom!

Är det bättre än FLAC (Free Lossless Audio Code) som har över 1000kb/s ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looptroop:

Varför inte![confused] Det finns inget sexigare en en lp skiva! Sen är det bätre ljud![wink]

Har inte orkat köpa en. Min inneboende hade en tidigare, så jag har köpt ett par skivor. Ska väl fixa nån gång.

Att det är "bättre ljud" är f.ö. subjektivt, troligen inte sant om vi snackar de kvaliteter som går att mäta tekniskt, och bara tramsaudiofili.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Att det är "bättre ljud" är f.ö. subjektivt, troligen inte sant om vi snackar de kvaliteter som går att mäta tekniskt, och bara tramsaudiofili.

Har tex good things på cd och lp! Är så mycket bätre ljud på lp i det fallet sen är det fortfarande roligare med lp skivor![crazy]


   
SvaraCitera

jag är gud:

Varför har ni vinyl är det något fördel? Har dålig koll på detta..

det är gött och det är äkta.


   
SvaraCitera

internet:

det är gött och det är äkta.

Hmm, nog inget för mig isf..


   
SvaraCitera