Aviseringar
Rensa alla

Virus på extern hårddisk?


Thundercracker:

Har de avancerat på några år till att vara ett bra program, från att släppa in mer än den blockerar.

Du har inte läst dom senaste testen från oberoende testföretag va? som utsatt NIS och NAV 2009 till bästa antivirusprogram och säkerhetslösning för hemanvändare. har alltid kört med NIS har aldrig haft några problem med det eller fått virus, fick bara virus då jag körde med F-secures internet security.


   
SvaraCitera

tobias:

Du

Det var ju ett frågande påstående, intressant trevligt för det företaget.

Men jag skulle vilja få lite källa på det, om du orkar bemöda dig att visa att jag kan sluta hata NIS.

[cute]


   
SvaraCitera

tobias:

fick bara virus då jag körde med F-secures internet security.

Hur vet du om du får virus eller inte? Det kan varken du eller antivirusprogrammet veta.[love]


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Det var ju ett frågande påstående, intressant trevligt för det företaget.

Men jag skulle vilja få lite källa på det, om du orkar bemöda dig att visa att jag kan sluta hata NIS.

det var amerikanska tidningen Pc world om jag inte missminner mig som hade testat det, och läst det från andra som testat men minns tyvärr inte vart.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Hur vet du om du får virus eller inte?

hur? det är ju enkelt. hittar antivirusprogrammet ett virus så vet jag ju om den hittat något virus i datorn och att den är infekterad.


   
SvaraCitera

tobias:

hur? det är ju enkelt. hittar antivirusprogrammet ett virus så vet jag ju om den hittat något virus i datorn och att den är infekterad.

Men du har inte en aning om det finns virus kvar, och iom att programvaran är proprietär så kan man ju inte heller veta vad programmet gör med viruset om det ens finns?


   
SvaraCitera

aristoteles:

finns?

Det var just det jag menade, jag hade 34093403 virus men inget som NIS såg.

Först när jag bytte programvara den började upptäcka.


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Det var just det jag menade, jag hade 34093403 virus men inget som NIS såg.

Först när jag bytte programvara den började upptäcka.

Hur kan du vara säker på att dom verkligen finns då det är en proprietär programvara? Det är ju ett helt fantatiskt försäljningsknep att låta sin produkt "hitta" virus som inget annat program i världen hittar, eller har jag fel tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virussök den externa hårddisken. Hade du på den konstant? De är inte så hållbara bara så du vet, ska gärna vara avslagna så ofta det går.

Jag gissar på att ditt virusprogram satte trojanen i karantän, och lämnade ansvaret att ta bort den till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Hur kan du vara säker på att dom verkligen finns då det är en proprietär programvara? Det är ju ett helt fantatiskt försäljningsknep att låta sin produkt "hitta" virus som inget annat program i världen hittar, eller har jag fel tycker du?

Han bytte till XP antivirus 2009[bigcheers]

De filer antiviruset finner laddar man upp på ​​anubis eller dylikt och får det analyserat.
Länken går till en msn-trojan jag fick analyserad för ett tag sedan. Längst ned kan man se servern den kontaktar och kommandon för att skicka vidare till andra på ens msn.

Idag laddade jag ned en torrent. För en gångs skull körde jag en scanning på hela mappen och se på fan, Avira gav utslag. Konstigt nog på en .jpg-fil. Inget .exe här inte. Efter en analys ser det ut så ​här.
En fuling helt enkelt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera