Forumet - virus skydd?

virus skydd?

393 0 46
japansgrill:

och då undrar jag vad är mest värt att köpa ?

beror på vad du är ute efter. av din rubrik att dömma vill du ha virusskydd och då räcker norton AntiVirus skulle jag tro (e inte så haj på datorer). givetvis måste du skaffa adaware eller nått liknande då oxå (tror jag)

men läs på vad norton 360 innehåller o vad norton internet security innehåller.

skulle även tro att om du har mac så är det väl något annat man köper? vet inte =S

Spana också in:

tobias:

Ta nortin internet security, eller beror vad du behöver, 360 har även backup funktion.Norton är inte alls resurskrävande längre, sedan version 2008 är det inte alls krävande längre.

så vad säg du norton sercurity eller 360 ? vad hade du tagit

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tobias:

Ta nortin internet security, eller beror vad du behöver, 360 har även backup funktion.Norton är inte alls resurskrävande längre, sedan version 2008 är det inte alls krävande längre.

men när man kollar på internet sidor då står de att norton ligger 1a på topplistan
Har haft "AVG Free" installerat ett par månader men hela datorn nästan total-senlåste sig igår, nåja, allt gick superbt långsamt. Att öppna webläsaren tog typ en dryg timma. Att stänga av datorn tog 2 timmar. Så nu letar jag själv efter något nytt. Dock INTE Norton. Kanske Kaspersky eller NOD32.

Det viktigaste är ju en fungerande brandvägg. Helst BÅDE en hårdvarubrandvägg OCH en mjukvarubrandvägg.
aristoteles:

Du vet att hårdvarubrandväggarna kör mjukvarubrandväggar? xD

Jag kör faktiskt både med en D-Link DI-524 Router och en D-Link DES-1005D Switch men det beror på att jag har 5 datorer. Inte alla är uppkopplade mot nätet men i D-Link Routern ska det väl sitta en hårdvarubrandvägg om jag inte minns fel. Eller menar du att hårdvarubrandväggen är baserad på mjukvara?