Aviseringar
Rensa alla

Visa att man vill ha en tjej


Ämnesstartare

Hjärtlös:

det är ändå väldigt avtändande

okej, jag tycker inte att grundläggande mänskliga behov är avtändande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

jo, för man får en sjuk jävla diss direkt.

då säger man "jahaja" som du själv så

dvs

inte desperat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grub:

då säger man "jahaja" som du själv så

dvs

inte desperat

försöker du bevisa att ingen är desperat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

jag vill inte ha någon
om jag gillar en person kanske jag vill vara med den
men måste ej

Förstår vad du menar, jag håller med dig kall passion är den ända passionen som fungerar. Att idealisera den andra till centrum av universum gör ingen gladare, speciellt inte den som blir idealiserad. Jag tror jag har pratat om det tidigare. [smile]

Rävpojken:

hur menar du här att ta kontakt måste väl vara något som kan tolkas desperat av mottagaren oavsett om man är det eller ej

Jag tror att tänka i termer av desperat och inte desperat som inte så produktiv attityd. Så jag håller med dig, både att man förmodligen inte behöver tänka så innan man handlar, och att det förmodligen är många som tänker annurlunda kring detta än vad man själv gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa att man är öppen.. det enda som händer när man tilltalar en tjej är ju att reaktionen är något i stil med, dö en smärtsam död hur vågar du ens tilltala mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

okej, jag tycker inte att grundläggande mänskliga behov är avtändande.

ok jag tycker att de flesta partnerskapen är riktigt avtändande
sådana där allt bara handlar om att inte vara ensam och man fortsätter vara tillsammans för att man inte kan "få" någon ny


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

försöker du bevisa att ingen är desperat?

det finns väl de som fortsätter vara på personen även om de blir dissade [confused]

och typ smsar personen fast den andra inte svarar

då är man desperat tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Förstår vad du menar, jag håller med dig kall passion är den ända passionen som fungerar. Att idealisera den andra till centrum av universum gör ingen gladare, speciellt inte den som blir idealiserad. Jag tror jag har pratat om det tidigare.

mm det är ju oftast då man blir för närgången som det slutar fungera.
att ha en person som universum fungerar inte för den kommer förr eller senare att försvinna. jag avskyr när människor blir "beroende" av mig jag mår jättedåligt av det jag känner mig kvävd och drar mig undan eller blir alldeles manisk trots att jag inte vill någonting egentligen.


   
SvaraCitera

Rävpojken:

nä jag förstår!

ah bra!

Rävpojken:

men skulle säga att jag mest anser desperat vara att gå all in för tidigt, vara så jävla inställd på det att man inte ens märker signaler osv blir bara pannkaka sen snabbt iväg och försöka ragga på tjejkompisen som såg det hela... anser inte att det är desperat att snacka med många på en fest, eller det är ju ofc "sökande" men alla former av det är ju inte desperation

iofs, men menar inte man är desperat för att man pratar med folk heller, men om man flirtar väldigt tydligt med folk, eller att de som "utsätts" pratar med varandra om det och inser att de allihop varit med om samma sak så framstår man som desperat.

vet t.ex en kille på en fest jag var på som gick runt till nästan alla tjejer på festen och stötte på dem, öppet, när andra tjejer såg honom.

Rävpojken:

tror att de flesta menar att de vill ha gemenskapen och närheten det innebär att ha en partner.

iofs, men ibland får man mer känslan av att folk desperat bara vill ha någon fast de inte riktigt vet varför

Grub:

om man är desperat ger man väl inte upp väldigt lätt

man kan ju vara desperat på olika sätt, men menar att vissa desperata personer liksom: "nähä den här personen får jag ej ligga med, går vidare till nästa da"

Grub:

och hålla upp dörren gör man väl alltid

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man säger "tja, vill ha dig"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

jag avskyr när människor blir "beroende" av mig jag mår jättedåligt av det jag känner mig kvävd och drar mig undan eller blir alldeles manisk trots att jag inte vill någonting egentligen.

Jo, jag med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

man kan ju vara desperat på olika sätt, men menar att vissa desperata personer liksom: "nähä den här personen får jag ej ligga med, går vidare till nästa da"

ok verkar mest som att de personerna är kåta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller desperat efter ligg kanske, men inte desperat efter personen


   
SvaraCitera

Grub:

ok verkar mest som att de personerna är kåta

vet personer som varit så som varit desperata efter förhållanden också iofs, men det är nog iofs kanske inte jättevanligt som du säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vet personer som varit så som varit desperata efter förhållanden också iofs, men det är nog iofs kanske inte jättevanligt som du säger

Ok tänkte inte på det, fattar nu...


   
SvaraCitera