Aviseringar
Rensa alla

Visa känslor eller ej!!


Ämnesstartare

Om man har ett genuint intresse för en tjej man verkligen gillar, en tjej man bara bli glad av och tänka på allt sånt..
Jag känner att jag gillar denna tjejen mer än som en vän! Ska jag ta och berätta detta för henne? Inte alls bra heller och hålla inne känslor för den delen....


   
Citera

woonderbaar:

Inte alls bra heller och hålla inne känslor för den delen....

Precis, berätta för henne. Vad har du att förlora? Det värsta som kan hända är att hon inte besvarar dina känslor, men då kan ni väl ändå fortsätta vara vänner?[smile]


   
SvaraCitera

Berätta! Som sagt så har du inget att förlora och man blir bara knäpp av att hålla känslor för sig själv.


   
SvaraCitera

woonderbaar:

Ska jag ta och berätta detta för henne?

Ragga på na!

Edit: På ett trevligt sätt [no-no]


   
SvaraCitera

Pendulum:

men då kan ni väl ändå fortsätta vara vänner?

ladysmurf:

Som sagt så har du inget att förlora

Öh jag vet inte vad ni är för några konstiga människor men jag skulle tycka det var ganska jobbigt om någon jag bara ville ha som vän var kär i mig.


   
SvaraCitera

Berätta. Du kommer ha det gnagande i dig och till slut kommer det bara smälla. Om hon inte har såna känslor så finns risken för att det blir jobbigt mellan er på vänner-fronten. Men det skulle i alla fall jag ta som bättre än att vara en vandrande bomb av känslor [y]

Pendulum:

fortsätta vara vänner

Det är lättare sagt än gjort [no-no]


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Öh jag vet inte vad ni är för några konstiga människor men jag skulle tycka det var ganska jobbigt om någon jag bara ville ha som vän var kär i mig.

Ja, det kan vara jobbigt i början men vet flera fall där det vänskapen har funkat även om en vän gillade den andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Som sagt så har du inget att förlora och man blir bara knäpp av att hålla känslor för sig själv.

Fast i vissa fall kan det ju vara bättre att hålla känslorna för sig själv.

Har ni en bra vänskapsrelation får du tänka igenom om du vill riskera att sabba den för tjejen. Du kan ju i alla fall avvakta ett tag och se om hon verkar vara intresserad tillbaks, då kan du kanske snacka med henne.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Öh jag vet inte vad ni är för några konstiga människor men jag skulle tycka det var ganska jobbigt om någon jag bara ville ha som vän var kär i mig.

Jo, jag skulle nog också tycka det i och för sig. Beror väl lite på hur pass starka hans känslor är för denna tjejen.

Ändrar mig och frågar: Hur är hon mot dig, bara vänskaplig eller har hon gett dig andra vibbar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAA man blir verkligen helt knäpp av och gå och fundera över saker och ting hela tiden..Ibland tänker jag kanske man ska låta allt komma naturligt istället? Låta tiden ha sin gång eller nått.
Hon har ju tidigare haft förhållande där killen svikit henne rejält, så jag kan säga att hon är en väldigt försiktig och känslig som tjej.

Kan inte riktigt säga vilka vibbar jag fått, är blind när det kommer till sånt!..Hon skickar sms ibland och önskar mig en bra dag o.s.v...Jag förstår att hon trivs i mitt sällskap, så mkt fattar jag haha.
Problemet är nog att jag själv också visat lite, ibland känns det iallafall att hon tittar mig djupt i ögonen..

Typ i lördags, så jag en bild på en facebook där hon nästan pussade en kille på en fest.. Så jag frågade vem han var typ, såå hon skrev "hahahha vi bara fular oss hahahahahhah"... Bara genom att jag skrev så måste hon förstå hur jag känner för henne?!


   
SvaraCitera

du kan ju visa tillgivenhet utan att nödvändigtvis kräkas ut en påträngande kärleksförklaring som troligtvis sabbar er relation.

woonderbaar:

Ibland tänker jag kanske man ska låta allt komma naturligt istället? Låta tiden ha sin gång eller nått.

[y]

woonderbaar:

Bara genom att jag skrev så måste hon förstå hur jag känner för henne?!

ja.


   
SvaraCitera