Aviseringar
Rensa alla

Visdomstand...? [sad]


Ämnesstartare

Om man har en visdomstand som håller på att växa "upp", hur vet man SJÄLV om den kommer att få plats? Så man inte måste dra ut den, alltså. :/

Och vad händer om man väntar för länge för att gå till tandläkaren? Gör det ondare att dra ut den...?

Och om man måste dra ut den... gör det ont? Hur gör tandläkaren då? :/

[tired]


   
Citera
Ämnesstartare

Och vad händer om man skulle strunta i att dra ut den och bara låta den växa om den inte får plats? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vart hade din visdomstand växa egentligen?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tänkt*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Vart hade din visdomstand växa egentligen?

Va? Jag tror det heter visdomstand. Längst bak i käften, på nedervåningen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Den tänker antagligen växa sig till en hel tand? [confused]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag blir så jävla förbannad. Varför ska detta existera? Varför ska det hända mig? Jag menar, jag behöver inga jävla fler tänder. Jag är veggie.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oh, herrejävlar. Jag tror visdomstand nr.2 är påväg den också. På andra sidan. På nedervåningen. Två flugor i en smäll alltså. Avlider.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 4 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Varför finns det inga smarta människor här som kan svara på mina frågor!?!??!?!?!?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drar man inte alltid ut dem? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Drar man inte alltid ut dem? [surprised]

VAAAAAAAAAA?????? Åh, nej, fan, fan, fan. Åhhh...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag kommer att få dra ut den för jag känner att den trycker mot mina andra tänder och det kan vara så att jag har två visdomständer som håller på att växa ut. Jag hoppas att jag får sövas ner men det lär jag inte få. Jävla horland. Men det kan väl gå att göra det privat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

VAAAAAAAAAA?????? Åh, nej, fan, fan, fan. Åhhh...

Du har väl ont redan nu? Se det som att dra bort ett plåster. Det går snabbare över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Du har väl ont redan nu? Se det som att dra bort ett plåster. Det går snabbare över.

Nej, den har varit där ett tag och jag haft inte haft ont men jag känner att de andra tänderna påverkas av den nya tanden, typ att den trycker på dem men jag vet inte om jag inbillar mig för att jag nyss läste det på Wikipedia eller om det är så det är. Ömt är det i alla fall... tror jag.

Dra bort ett plåster? Jag har för mig att jag hört historier om att det är värre än att föda barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Dra bort ett plåster? Jag har för mig att jag hört historier om att det är värre än att föda barn.

Min mammas fick de inte ens ut efter jättelångt slitande med tång (förlåt om jag skrämmer dig). För andra går det jättesnabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Min mammas fick de inte ens ut efter jättelångt slitande med tång (förlåt om jag skrämmer dig). För andra går det jättesnabbt.

Jag suger åt mig minsta lilla snack om det här så nu går det inte att bli mer räddare. Men jag tänker i alla fall kräva att få sövas ner, går det inte så får jag väl betala för det och det är verkligen världens roligaste grej att slänga ut ett par tusenlappar på.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Eller det kanske skulle gå om jag fick en bra tandläkare men det får jag aldrig. Varenda gång så får jag en tyst och stel tandläkare. De enda glada människor som jag träffat som skulle passa som min tandläkare är receptionisterna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jaja, tar tag i det här imorgon. Herrå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Va? Jag tror det heter visdomstand. Längst bak i käften, på nedervåningen.

Jag fick mina på övervåningen. Enligt tandläkaren får jag ha kvar dom, men den ena ska lagas för jag har visst fått hål. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Jag fick mina på övervåningen. Enligt tandläkaren får jag ha kvar dom, men den ena ska lagas för jag har visst fått hål. [cry]

[sad]

"En tand opererades o. några dagar efter operationen blev såret inflammerat o. måste öppnas o. putsas. UTAN BEDÖVNING (om jag sku ha förstått vad som sku ske sku jag verkligen ha krävt bedövning men allt hände så fort o. läkaren sa inget om vad han höll på med). Allt som allt låg jag hemma på sjukledighet utan att äta i två veckor med starka värkmediciner. Hoppas verkligen inte att någon råkar ut för samma öde!"

"Först togs övre bort. Det gjorde ont! Nedre käken var ca. 178 000 ggr värre. Bedövningen tog inte pga. att tanden var inflammerad och det gjorde ont så in i hel***!! Efter 45 minuter tortyr och 2 liter svett lossnade den och det värsta var över. "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag dör hellre än att utstå tandtortyr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Haha, jag dör hellre än att utstå tandtortyr.

Samma här. Det är det värsta jag vet. Skönt att vara för gammal för rutinkoll varje år. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det som är smaskigt är om dom måste söndra din tand för att få bort den. "KNAK BRAK KRASCH SCRUNCH" ekar det i ditt huvud. Allt är med bedövning, så det gör ont först efteråt. Man slår in ett mejselliknande verktyg i tanden och så bääännnnder man tills det säger "KRACK". Det är fantastiskt vad ens käke kan hålla... Så tar man till tången och krasar sönder dom mindre bitarna "KRRAS kras kras"."

[chocked]


   
SvaraCitera