Aviseringar
Rensa alla

Visdomstand


XMinGrönaLampaÄrDödX:

Imorgon ska jag operera bort en visdomstand. Jag har hört väldigt mycket skrämmande saker om hela upplevelsen, vad kan jag egentligen vänta mig av det? Kommer jag dö av en sex timmar lång bussresa dagen efter?
Skräm mig!

"Operera" de bedövar och drar ut den, en kompis till mig svimmade under själva ingreppet eftersom att han fick hålla i mot när tandläkaren drog för kung och fosterland. Dagarna efter var halva hans ansikte helt blått och svullet. När bedövningen släpper gör det ont och det enda du får ta är alvedon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Infektionen kommer ligga kvar i roten om de inte på något sätt borrar in och rycker ur roten.

De sliter väl ur hela tanden med roten och allt? Eller? [tard]

Skentrevlig:

Jag blir rädd för visdomständer av att läsa denna tråd [sad]

Jag är livrädd just nu. Funderar på att springa ut och låsa in mig i friggeboden några timmar och strunta i det hela. [sad][sad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Visdomständer måste ju tillsammans med blindtarmen vara det mest onödiga som finns i människokroppen.

lilltån är också onödig, ska man operera bort den för det? [no-no]


   
SvaraCitera

Gick det bra? [smile]


   
SvaraCitera

Fattar inte varför dom inte bara slipar ner visdomständer ifall dom är ivägen, varför skall dom dras ut med roten och allt?


   
SvaraCitera

Djävulen:

Fattar inte varför dom inte bara slipar ner visdomständer ifall dom är ivägen, varför skall dom dras ut med roten och allt?

Om man slipar ned den lär väl tanden bli jättekänslig?


   
SvaraCitera

Oväntad:

Om man slipar ned den lär väl tanden bli jättekänslig?

men men men men jag vill inte ha hela skiten utdragen [cry]


   
SvaraCitera

Djävulen:

men men men men jag vill inte ha hela skiten utdragen [cry]

Aw [smile]

Be om lustgas [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

lilltån är också onödig, ska man operera bort den för det? [no-no]

Den fyller ändå en funktion (om inte annat fyller den ut skorna), men visdomständer har man liksom bara ont av. [no-no]

Oväntad:

Gick det bra? [smile]

Ja, det var inte alls så hemskt som jag trodde. Gjorde inte ont alls, kändes knappt ens obehagligt, trots att de fick karva en hel massa och sådär. Nu gör det bara ont om jag ler. [smile]
Och vadå inte ligga på hela dagen, de första jag fick göra efter operationen var att gå och lägga mig i ett rum och sova i en timme. [no-no]

Djävulen:

men men men men jag vill inte ha hela skiten utdragen [cry]

Det är faktiskt inte alls så farligt som alla får det att låta. [zzz]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Och vadå inte ligga på hela dagen, de första jag fick göra efter operationen var att gå och lägga mig i ett rum och sova i en timme. [no-no]

Jaha, skumt. Dom sa att man inte fick ligga ned för att då kommer mer blod till huvudet och då tar det längre tid för blödningen att stanna av. Men det är väl olika antar jag. Fint att det gick bra [y]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

De sliter väl ur hela tanden med roten och allt? Eller? [tard]

Nope, roten sitter inte kvar när man borrat i tanden lixom. Den får man rycka ut för sig, och det är ju som att dra i kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Nope, roten sitter inte kvar när man borrat i tanden lixom. Den får man rycka ut för sig, och det är ju som att dra i kött.

Men de drar väl ut det med? Äsch, jag tror de vet vad de pysslar med i alla fall, litar på att de fixar bort infektionen. [no-no]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men de drar väl ut det med? Äsch, jag tror de vet vad de pysslar med i alla fall, litar på att de fixar bort infektionen. [no-no]

DE GÖR DOM INTE [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

DE GÖR DOM INTE [mad]

Det är klart de ordnar så att min infektion försvinner. [no-no]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är klart de ordnar så att min infektion försvinner. [no-no]

Nej, du kommer få infektion i kinden.


   
SvaraCitera