Aviseringar
Rensa alla

Visste du att forskare tror på Gud?


Misael:

så blir en del ödmjukt inställda forskare mer bekväma inför tanken på existensen av en intelligent Skapare som står bakom allt.

jag tvivlar starkt på det! jag vill att du redovisar källa på det. jag är övertygad om att fler och fler forskare inser att det inte finns någon skapare


   
SvaraCitera

Misael:

Inte så konstigt egentligen. Ju mer man forskar och undersöker universum och hur allting är uppbyggt - både i rymden och på jorden - så blir en del ödmjukt inställda forskare mer bekväma inför tanken på existensen av en intelligent Skapare som står bakom allt.

Precis så - fast tvärtom. Ju mer framstående en forskare blir, desto mer minskar risken att h*n tror på övernaturligheter (såsom gud).


   
SvaraCitera

Gawamori:

Visste du att forskarna tror på Gud?

no big deal.

vetenskapen motbevisar inte guds existens, snarare tvärtom.


   
SvaraCitera
Misael

qazedctgb:

jag tvivlar starkt på det! jag vill att du redovisar källa på det. jag är övertygad om att fler och fler forskare inser att det inte finns någon skapare

Varför skulle det vara så konstigt att ​​forskare börjar tro på Gud grundat på den vetenskapliga kunskap dom inhämtat? Är du inte lite fördomsfull nu? Har du undersökt Guds ord ens eller är det inte bara så att du har förutfattade meningar? Som forskare så undersöker man också sannolikheter, detta att allt skulle kommit till av en slump är väldigt långsökt, det blir fler och fler forskare överens om. Men visst finns det gott om ateistiska eller agnostiska forskare som blundar för sanningen.

k1337oris:

Precis så - fast tvärtom. Ju mer framstående en forskare blir, desto mer minskar risken att h*n tror på övernaturligheter (såsom gud).

Det ska klargöras att man anses ofta som en "framstående forskare" så länge man traditionellt tror på slumpen, att allt kom till bara så där, vilket bara det i sig är väldigt befängt, då mycket i universum tyder på att det är skapat. Titta bara på de sista 50 åren av DNA-forskning. Mer och mer kraftfulla argument för en Skapare kommer fram. Det finns forskare som blir mer och mer övertygade om att Gud finns ju mer dom undersöker universum och hur allting är uppbyggt. Tycker du att det är mer logiskt att ty sig till en långsökt teori om att livet började av sig självt i en kosmisk soppa?

Molekylärbiologin har visat att till och med de enklaste av alla de levande organismer som finns på jorden i dag, bakterieceller, är oerhört komplicerade. Trots att de minsta bakterierna är ofattbart små (de väger mindre än 10-¹² gram) är var och en av dem i själva verket en veritabel mikroskopisk fabrik som innehåller tusentals invecklade och sinnrika molekylära maskiner och sammanlagt består av 100.000 miljoner atomer. De är långt mer komplicerade än någon maskin som människan tillverkat och saknar helt motstycke i den icke levande världen. Att detta skulle ha kommit till av en olyckshändelse, en slump, ligger vääldigt långt ner på sannolikhetsskalan.

Harold Morowitz, en fysiker som är verksam vid Yale University i USA, har beräknat att sannolikheten för att den enklaste levande bakterie skulle kunna uppstå genom slumpvisa förändringar är 1 på 10¹ºº'ººº'ººº'ººº (en etta följd av 100.000.000.000 nollor). Detta tal är så stort att man, för att kunna skriva ut det på vanligt sätt, skulle behöva flera hundra tusen böcker med blanka sidor. Forskare som är av den uppfattningen att livet uppstått genom kemisk evolution ignorerar de otal kraftfulla bevis som talar för att det finns en intelligent Skapare bakom allt.


   
SvaraCitera

Misael:

Varför skulle det vara så konstigt att ​​forskare börjar tro på Gud grundat på den vetenskapliga kunskap dom inhämtat? Är du inte lite fördomsfull nu?

Misael:

Som forskare så undersöker man också sannolikheter, detta att allt skulle kommit till av en slump är väldigt långsökt

jag har fruktansvärt svårt att tro på vad du skriver det skulle vara konstigt att forskare blir mer religiösa av att forska om sånna saker som har väldigt tydliga motsägelser i de flesa religioner så som evolutionen, paleontologer, fysiker som forskar på universums uppkomst.

och det där tramset om sannolikhet du pratar om vet du ju också att det inte stämmer. att något är osannolikt betyder det inte att det inte har hänt! jag är övertygad om att forskare kan tänka sig att det är ännu mindre sannolikt att det är någon som skapat allt.


   
SvaraCitera
loita

åhhh gud så boooring [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdomar.se började som en internetbaserad version av ungdomsmottagningen - öppen 24 timmar om dygnet - där ungdomar anonymt kunde få svar på alla frågor de undrade över.


   
SvaraCitera
nrg89

Ja, det finns forskare som tror på Gud. Det finns också många, många, många, många, många och åter många fler som tror att det inte finns någon form av Gud.

Länk.

Jag har aldrig använt argumentet "de flesta forskare tror inte på Gud" för att proklamera ateismen, för det är ett dåligt argument. Diskussionen borde bara handla om filosofiska och vetenskapliga bevis för de olika ståndpunkterna, inte vilken som har flest supportrar. Det är ju helt irrelevant.


   
SvaraCitera

Gawamori:

Albert Einstein Nobel Laureate in Physics Jewish

Hade gärna läst hela men kan säga med en gång att Einstein trodde på Spinozas gud och inte på nån personlig gud...

nrg89:

Jag har aldrig använt argumentet "de flesta forskare tror inte på Gud" för att proklamera ateismen,

Antar att du också läst om project steve ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Religion ska vara en privat sak för individen och SKALL INTE PÅVERKA SAMHÄLLET!


   
SvaraCitera

Ser en lista på människor som indelats i olika religioner, men säger det verkligen något om deras tro, eller brist på tro?


   
SvaraCitera

Misael:

Tycker du att det är mer logiskt att ty sig till en långsökt teori om att livet började av sig självt i en kosmisk soppa?

Ja, självklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gawamori:

Visste du att forskarna tror på Gud?

VAD I HELVETE SPELAR DET FÖR JÄVLA ROLL OCH VARFÖR SKA JAG BRY MIG?

ALLT DU GJORDE VAR JU ATT KOPIERA NÅN JÄVLA SKITTEXT IFRÅN NÅN JÄVLA SKITSIDA OCH KLISTRAT IN DEN HÄR!!!!

OCH DU TYCKER ATT DET ÄR NÅGOT SLAGS BEVIS PÅ ATT ALLA FORSKARE I HELA VÄRLDEN TROR PÅ GUD?!?!

AV ATT DÖMA IFRÅN DET LILLA DU SKREV SJÄLV SÅ ÄR DU KNAPPAST NÅGON ''FORSKARE'' SJÄLV IAF

SKIT NER DIG DIN JÄVLA DÖDSGUDEN WANNABE!!!!

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dold text: CAPS LOCK FUCKING FURY!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koffein:

SKIT NER DIG DIN JÄVLA DÖDSGUDEN WANNABE!!!!

????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gawamori:

????

vart det lite för mycket för din lilla hjärna nu? [rolleyes]


   
SvaraCitera