Forumet - Visste du att forskare tror på Gud?

Visste du att forskare tror på Gud?

1492 0 203
Ja, det finns forskare som tror på Gud. Det finns också många, många, många, många, många och åter många fler som tror att det inte finns någon form av Gud.

Länk.

Jag har aldrig använt argumentet "de flesta forskare tror inte på Gud" för att proklamera ateismen, för det är ett dåligt argument. Diskussionen borde bara handla om filosofiska och vetenskapliga bevis för de olika ståndpunkterna, inte vilken som har flest supportrar. Det är ju helt irrelevant.
Gawamori:

Albert Einstein Nobel Laureate in Physics Jewish

Hade gärna läst hela men kan säga med en gång att Einstein trodde på Spinozas gud och inte på nån personlig gud...

nrg89:

Jag har aldrig använt argumentet "de flesta forskare tror inte på Gud" för att proklamera ateismen,

Antar att du också läst om project steve ?
Gawamori:

Visste du att forskarna tror på Gud?

VAD I HELVETE SPELAR DET FÖR JÄVLA ROLL OCH VARFÖR SKA JAG BRY MIG?

ALLT DU GJORDE VAR JU ATT KOPIERA NÅN JÄVLA SKITTEXT IFRÅN NÅN JÄVLA SKITSIDA OCH KLISTRAT IN DEN HÄR!!!!

OCH DU TYCKER ATT DET ÄR NÅGOT SLAGS BEVIS PÅ ATT ALLA FORSKARE I HELA VÄRLDEN TROR PÅ GUD?!?!

AV ATT DÖMA IFRÅN DET LILLA DU SKREV SJÄLV SÅ ÄR DU KNAPPAST NÅGON ''FORSKARE'' SJÄLV IAF

SKIT NER DIG DIN JÄVLA DÖDSGUDEN WANNABE!!!!

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dold text: CAPS LOCK FUCKING FURY!!!!!!!!!!!
qazedctgb:

väldigt tydliga motsägelser

Skapelseberättelsen vs evolutionen är en klassisk "battle". Denna diskussion har jag gått igenom säkert ett 20-tal gånger och jag har ännu inte funnit något som styrker en evolution. Tro mig jag har i ärlighetens namn undersökt detta och jag finner det mer troligt att alla djurarter skapats färdiga, inte utvecklats genom någon evolution. Om du tror på e-teorin så tror jag inte sämre om dig, jag tänker inte hindra dig. [smile]

qazedctgb:

tramset om sannolikhet

Det är dina egna ateistiska vetenskapsmän som kalkylerat denna sannolikhet. Ärligt talat, min vän så fiskar du nu efter halmstrån. Detta är fakta. [wink]

Koffein:

otrevlig text

Men snälla.. har du inget vettigt att tillägga så låt gärna bli. [smile]

shajjn:

Ja, självklart.

Är du rädd för det du kommer att finna? Gud är inte så ologisk kontra tanken på att man tror mer på slumpen som uppenbarligen är mer långsökt än Gud. Kolla gärna upp mina källor och för all del undersök gärna sannolikhetsfaktorn. [wink]
Misael:

Det är dina egna ateistiska vetenskapsmän som kalkylerat denna sannolikhet. Ärligt talat, min vän så fiskar du nu efter halmstrån. Detta är fakta

jag vet att dom kalkylerar sannolikheter och att det är en jävligt liten sannorlikhet att allt detta kunnat hända men eftersom man har åtskilliga data att backa upp det med så är sannolikheten för att det är så större än att det var någon/något som gjorde allt med flit. för där finns det inga vetenskapliga data.

Misael:

Om du tror på e-teorin

jag tror inte på evolutionen jag vet att det är så och ja alla bitar är väl inte på plats men i det stora hela så stämmer det och därför behöver man ingen tro utan en acceptans bara. det är så det är.
qazedctgb:

man har åtskilliga data att backa upp det med

Just precis... man har åtskilliga data att backa upp med att det är en osannolik händelse. Du får gärna presentera dessa data för mig tack om du orkar? Det vore tacknämligt. Du förstår enligt forskare så finns inte ens dessa "bevis" som du påtalar. Att allt skulle kommit från en "soppa" det är en icke bevisad teori. [smile]

qazedctgb:

jag tror inte på evolutionen jag vet att det är så

...tack vare att det har auktoritativa forskare sagt åt dig att "det här är sant, tro på det". Får jag fråga i ärlighetens namn: har du undersökt dessa fakta själv? Förmodligen gör du som alla andra, du sväljer det "auktoritativa forskare" säger utan att undersöka själv
Misael:

...tack vare att det har auktoritativa forskare sagt åt dig att "det här är sant, tro på det". Får jag fråga i ärlighetens namn: har du undersökt dessa fakta själv?

nej jag lovar dig att jag vet vad jag pratar om jag förstår evolutionen och vet att det är så det har gått till

Misael:

Du får gärna presentera dessa data för mig tack om du orkar?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kosmisk_bakgrundsstr%C3%A5lning
http://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang#Observationer_som_st.C3.B6djer_Big_Bang
qazedctgb:

nej jag lovar dig att jag vet vad jag pratar om jag förstår evolutionen och vet att det är så det har gått till

Jag lovar dig att jag vet också vad jag pratar om. Jag har undersökt e-teorin och kommit fram till att den helt enkelt inte håller. Det finns allt för många frågetecken och långsökta teorier som skulle bevisa detta. Tyvärr jag köper inte e-teorin. Den spolade jag ner på toaletten när jag var i din ålder, för 17 år sedan.

qazedctgb:

länkar

Dessa länkar bevisar inte att livets uppkomst kom till av en slump. Däremot påvisar kosmisk bakgrundsstrålning att universum hade en början. Vad fanns innan universum då? Logiken säger att ett hus har en skapare. Varför är det inte logiskt att universum har en Skapare?

För att belysa min tankegång lite bättre:

Sir Isaac Newton lät vid ett tillfälle en duktig mekaniker tillverka en modell av solsystemet åt honom. Planeterna utgjordes av små klot som var hopkopplade så att de kunde vevas runt helt naturtroget. En dag fick Newton besök av en av sina vänner som inte trodde på Gud. När han fick syn på modellen gick han fram och satte den i rörelse och utropade med beundran: ”Vem har gjort den?”

Newton: ”Ingen!”

Ateisten: ”Tror du jag är dum? Naturligtvis har någon tillverkat den, och han är ett geni!”

Newton: ”Det här är bara en ynklig imitation av ett långt mera storslaget system, vars lagar du känner, och jag kan inte övertyga dig om att den här enkla saken har kommit till utan någon konstruktör eller skapare, men likväl förklarar du att du tror att det stora original, som detta är en avbildning av, har kommit till utan någon konstruktör eller skapare!”