Aviseringar
Rensa alla

Visste ni att...


ne o vad bra


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Luther Blissett:

härligt

Werjevir:

ne o vad bra

[y][y][y]


   
SvaraCitera

glädjande!


   
SvaraCitera

Och detta samband kan man bekräfta hur?


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

dazed:

Och detta samband kan man bekräfta hur?

Försöker du spela allan ballan nu eller[tard]

isola:

glädjande!

[y]


   
SvaraCitera

sincan:

Försöker du spela allan ballan nu eller

Jag känner:
sedan jag reggade mig på um har utlåning till hushåll för att köpa bostad minskat med fem procentenheter. Helt sjukt vilken påverkan det har haft!

Hursom så är vagnparken annorlunda och utsläppen per capita lägre än för 10 år sedan.

Resultaten i sig är förstås bra dock även om jag är skeptisk till hur man kan visa på "samband".


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

dazed:

Hursom så är vagnparken annorlunda och utsläppen per capita lägre än för 10 år sedan.

För just vagnparken?

dazed:

Resultaten i sig är förstås bra dock även om jag är skeptisk till hur man kan visa på "samband".

Det går att se en minskad biltrafik?


   
SvaraCitera

sincan:

För just vagnparken?

Tex för vagnparken

sincan:

Det går att se en minskad biltrafik?

Det är ett exempel som troligtvis beror på trängselskatterna ja även om det inte måste bero på dessa.

Det är mest kul att dryga men nog fan hajar jag till när det pratas om samband.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

dazed:

Det är ett exempel som troligtvis beror på trängselskatterna ja även om det inte måste bero på dessa.

Det är mest kul att dryga men nog fan hajar jag till när det pratas om samband.

Jag tror inte ditt kritiska tänk är direkt gynnsamt i detta fall om du ska sätta dig på tvären så mycket. Det finns även tydliga samband med minskad biltrafik sedan Göteborg införde trängselskatt. Foliehatten på. Men det är klart, folk råkar bara sätta sig på buss för att det blir dyrare att köra bil.


   
SvaraCitera

sincan:

Jag tror inte ditt kritiska tänk är direkt gynnsamt i detta fall om du ska sätta dig på tvären så mycket. Det finns även tydliga samband med minskad biltrafik sedan Göteborg införde trängselskatt. Foliehatten på. Men det är klart, folk råkar bara sätta sig på buss för att det blir dyrare att köra bil.

Jag förstår vad du menar och det känns som absolut troligast att det hör ihop, jag ville illustrera en princip där.

Det här:

sincan:

Visste ni att införandet av Londons trängselskatt minska utsläppen av koldioxid från transportsektorn med ca 19 % under åren 2002-2006?

är dock ett samband där man vad det verkar inte med något slags säkerhet kan säga att dessa 19% är pga trängselavgiften.

Det har säker haft en ganska stor positiv inverkan men du har tex mycket fler miljövänliga bilar idag som också kan vara en del i det där.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

dazed:

är dock ett samband där man vad det verkar inte med något slags säkerhet kan säga att dessa 19% är pga trängselavgiften.

Det har säker haft en ganska stor positiv inverkan men du har tex mycket fler miljövänliga bilar idag som också kan vara en del i det där.

Man såg 16% av minskningen mellan 02-03.

Men ja, svårt att säga att exakt varje procent är pga det, ja.


   
SvaraCitera

sincan:

Jag tror inte ditt kritiska tänk är direkt gynnsamt i detta fall om du ska sätta dig på tvären så mycket.

jo det är viktigt.


   
SvaraCitera