Aviseringar
Rensa alla

Vista internet problem


Ämnesstartare

Mitt internet är helt konstigt. Ibland så står det att jag har anslutning, men sen ibland så står det även att det är "oidentifierat nätverk" eller "flera nätverk" och det gå inte att reparera problemet. Jag får ta och inaktivera nätverket och sen aktivera det igen och se om problemet kvarstår. Jag brukar få hålla på runt om 15 gånger innan internet anslutningen funkar som den ska. Nån som vet vad som orsakar det här problemet och som även vet hur man fixar det?
O.B.S Har windows vista (om det hjälper att komma fram till svaret)


   
Citera

jadu, vista suger. så äre bara.
jag kan inte ta bort biler eller musik ibland för de
står att personen som äger datorn måste acceptera att jag
tar bort skiten även fast det är min dator :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

jadu, vista suger. så äre bara.
jag kan inte ta bort biler eller musik ibland för de
står att personen som äger datorn måste acceptera att jag
tar bort skiten även fast det är min dator :s

Gör dig själv till system administratör då? [crazy][y]


   
SvaraCitera

roligt att alla klagar på vista, man kan ju undra om dom som klagar på det ens använt det. det är inte så att du ansluter till internet genom router? låter som du inte får nån ip-adress eller felaktig ip-adress.


   
SvaraCitera

tobias:

roligt att alla klagar på vista, man kan ju undra om dom som klagar på det ens använt det

Då jag provat på så insåg jag snabbt att problemet ligger i användarvänligheten som verkar blivit helt utesluten från systemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

jadu, vista suger. så äre bara.
jag kan inte ta bort biler eller musik ibland för de
står att personen som äger datorn måste acceptera att jag
tar bort skiten även fast det är min dator :s

Samma här, jävligt tröttsamt.

Doark:

Gör dig själv till system administratör då? [crazy][y]

Om man själv äger datorn och det inte finns någon annan användare, vem skulle annars vara administratören då? [tired]
Wiseass.


   
SvaraCitera

Ansluter du via trådlöst nätverk? Isåfall har du sannolikt en drös olika trådlösa nätverk i närheten. Välj ditt eget nätverk från nätverksmenyn när du ska koppla upp så ska du se att det funkar.

tobias:

roligt att alla klagar på vista, man kan ju undra om dom som klagar på det ens använt det.

Jag har, och kan intyga att det innehåller fler idiotiska tillkortakommanden än hela regeringen tillsammans.

Dock börjar folk nästan gå lite till överdrift med "OLOLOL FELET E VISTA," kan jag nästan tycka.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Robbin:

Om man själv äger datorn och det inte finns någon annan användare, vem skulle annars vara administratören då? [tired]

Om du tänker lite själv inser du säkert varför det är en väldigt dum idé att sitta inloggad som systemadministratör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Om du tänker lite själv inser du säkert varför det är en väldigt dum idé att sitta inloggad som systemadministratör.

Tydligen är jag för dum för att förstå.
Do tell!


   
SvaraCitera

Robbin:

Tydligen är jag för dum för att förstå.
Do tell!

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=234500 (se sista frågan.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=234500 (se sista frågan.)

Aha, där ser man.
Tack! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Windows 7 beta ligger ute på vift. Mycket trevlig sak. Eller så var det bara så för att jag fann Lite-versionen. Tyvärr verkar någon ha bantat bort min favoritfunktion superfetch i just denna version.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Ansluter du via trådlöst nätverk? Isåfall har du sannolikt en drös olika trådlösa nätverk i närheten. Välj ditt eget nätverk från nätverksmenyn när du ska koppla upp så ska du se att det funkar.

Jag använder inte ett trådlöst nätverk, men det finns över 7 stycken runt om i byn där jag bor [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

roligt att alla klagar på vista, man kan ju undra om dom som klagar på det ens använt det. det är inte så att du ansluter till internet genom router? låter som du inte får nån ip-adress eller felaktig ip-adress.

Jag vet inte om jag ansluter via en router ^^
Har 0 koll ^^
Men jag håller med om att väldigt många klagar på vista.. själv tycker jag att det är bra ^^


   
SvaraCitera

Doark:

Jag använder inte ett trådlöst nätverk, men det finns över 7 stycken runt om i byn där jag bor [crazy]

Har du ett trådlöst nätverkskort i maskinen? Isåfall kan det vara så att det kliver in och vill ta över uppkopplingen från det trådade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Har du ett trådlöst nätverkskort i maskinen? Isåfall kan det vara så att det kliver in och vill ta över uppkopplingen från det trådade.

Ja det har jag, så det är det trådlösa nätverkskortet som är problemet?


   
SvaraCitera