Aviseringar
Rensa alla

Vista rykte


Ämnesstartare

Pratade med en polare förut och vi snackade om jag skulle skaffa vista eller behålla xp. Han snackade om nått med att Vista drar förjävligt mkt ram, o de beroende på hur mycket ram du har intryckt i datorn, alltså att de shiftar. Jag har 2g ram, täntke även börja lira AoC, håller 2g ramet på de eller ska ja behålla xp, (Vill Egentligen ha vista [rolleyes])

Tips plxplxxplxxlpspplox


   
Citera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Jag har 2g ram, täntke även börja lira AoC, håller 2g ramet på de eller ska ja behålla xp

Det är för lite. Och ja Vista äter verkligen upp minnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänta på Windows 7 istället, det är mycket bättre.
(Inte så mycket bättre som alla säger men ändå bättre...)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vista är helt kasst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Vista med 2GB ram, och det funkar relativt bra [cute]

Körde bl.a. Crysis förut, och det funkade [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall du har 2GB ram, XP. Vista är en vandrande minneslucka.

Gorgath:

Körde bl.a. Crysis förut, och det funkade [rolleyes]

Vilken demon var du tvungen att tillbe för att det skulle funka? O_o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör windows xp, det blir enklare för oss alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Vista och i ram har jag 2Gb. Det räcker för mig. Och jag håller på med tyngre grejor en spel. Jag redigerar film.


   
SvaraCitera

Vista suger mycket riktigt upp allt ditt lediga minne vilket du bör vara glad för, då det används som cache för data du ofta använder. Behöver något program minnet, så kastar Vista helt enkelt bort cachen och ger programmet det minne som behövs.

Däremot finns det andra saker som är mindre lyckade med Vista.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De va detta jag tänkte köpa, jag har nämligen AGP på graffet o intel p4, vilket har en gammal ingång. Jag måste ju byta ut hela paketet om ja ska uppgradera nått överhuvudtaget. Tänkte köpa
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346179
AoC på min data nu drar jag på low med en lagom fps, de är inte myspysgrafik.

Med detta paket (köper ännu mer ram??) o ett graffekort som 9600 GT 512mb, Tror ni jag klarar AoC på minst high? Vad tror ni? Vad tycker ni? Vore bra med tips. (kan förövrigt säga att ja inte lägger mer ner pengar än 4)

Over.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rekommenderar dig starkt att behålla xp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Körde WoW med 1 gb ram och vista + trådlöst internet, hackade endel.. men drog upp prioriteten på enhetshanteraren, så var det laggfritt. Idag däremot installerade jag XP istället och datorn är snabbare än snabb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa men då drar jag xp med paketet då, då behöver ja ju inte göra mkt än att koppla ihop de, köra direkt. tack[bigcheers]


   
SvaraCitera

NintendoNöerd:

Aa men då drar jag xp med paketet då, då behöver ja ju inte göra mkt än att koppla ihop de, köra direkt. tack

Är lite smartare att välja detta paket, billigare + du får 4 gig ram och ett moderkort som klarar av processorer ett par år i framåt, ifall du vill uppgradera, det har AMD själva sagt men man vet ju aldrig. [cute]

Men billigare + 4 gig ram = här.

Och ett 9600gt låter alldeles utmärkt det! [cool]


   
SvaraCitera

Vista brukar gå bra på stationära datorer bara du updaterar och tweakar men däremot på datorer (speciellt bärbara) som är fabriks installerade så brukar de vara så kallat "bloatware" HP,Acer och Dell är kändisar för detta skit.
Dom lägger altså in så mycket skit och grejjer så att datorn knappt orkar gå, jag körde med en HP laptop som kostade skjortan med 3gb RAM....totalt värdelöst...fick installera Ubuntu...

Men som sagt vänta till WIN7


   
SvaraCitera