Aviseringar
Rensa alla

Vit beläggning i hårbotten...


Ämnesstartare

Har någon konstig vit, näst intill genomskinlig beläggning i min hårbotten, som flagnar om man skrapar på den. Under beläggningen är den normala hårbotten, och tar ingen skada utav skrapandet. Avkomman, dvs fjällen är små som dammkorn. Och om man har mjäll så är hudflagorna större än knappnålshuvuden och syns tydligt, sådana är inte "mina".

Torr hårbotten tänker ni. Men det lustiga är att min beläggning blir förvärrad om jag använder mjällshampoo, och använder jag shampoo för torr hårbotten blir det inte lika illa som med mjällshampoo, men sämre blir det. Har försökt med en gel för torr hårbotten, inte mycket att hurra för. Alla preparat kommer från Apoteket.

Vad ska jag göra? Vad har jag???


   
Citera
Ämnesetiketter

tvätta håret mindre


   
SvaraCitera

SyncMaster753:

Vad ska jag göra? Vad har jag???

Smörja in dig med babyolja[smile]

SyncMaster753:

Vad har jag???

Mjäll


   
SvaraCitera

SyncMaster753:

Vad har jag???

du kan ha en annan slag hudsjukdom som är svamp (inte mjäll) och som liknar eksem på hårbottnen.


   
SvaraCitera

använder du några hårprodukter? om du gör det så sluta med det.


   
SvaraCitera

just det, glömde nästan...

...DU HAR AIDS!!! [surprised][surprised][surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvättar håret ca 2-3 gånger/vecka - Inte för mycket precis. Använder sällan sällan stylingprodukter. Har ej AIDS.


   
SvaraCitera

SyncMaster753:

Tvättar håret ca 2-3 gånger/vecka - Inte för mycket precis. Använder sällan sällan stylingprodukter. Har ej AIDS.

Du kanske skulle ta och fixa fram en bild så vi ser vad det är?


   
SvaraCitera

Flagar pga för torr hud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men då borde ju shampoot och gelen hjälpa någe? Visst stramar hårbotten inte efter användning av shampoot eller så, men den ger ju dock ingen effekt. Har läst om psoriasis i hårbotten men det verkar inte alls stämma in.

Det funkar som så, att om jag dushar med enbar vatten så är hårbotten bara så där torr. Användning av shampoo, helt valigt, milt eller för mjäll eller torr hårbotten förvärrar "beläggningen" och gör den tjockare.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera