Aviseringar
Rensa alla

vita män är d mest diskriminerade gruppen i sverige


Ämnesstartare

Brat brat stek stek:
Vårdnaden av barn, där mödrarna i majoriteten av fallen får vårdnaden efter skilsmässor. (Gäller alla män)

Många arbetsplatser kör inofficiellt med kvotering numera, dvs. man vill endast eller helst ha in invandrare eller kvinnor. Såg senast idag något ställe som sökte restaurangpersonal - de ville ha kvinnor eftersom det redan fanns två män på arbetsplatsen. Kvinnor har kvoterats in i militären/polisen trots att de varit svagare/sämre än män som nekats platser.

Nej inte Ladies Night, men vanliga besök på nattklubbar visar tydligt på hur mycket lättare kvinnor har det i dörren ex. där 22-åriga killar (både vita och invandrare) nekas i dörren på en +23-klubb medan 18-åriga tjejer kommer in utan problem.

Våldtäkter mot män eller sexuella ofredanden mot män av kvinnor tas med ett garv, medan om en man ramlat in i en kvinna på stan blir det en dom för sexuellt ofredande.

Allmänt så anses det OK att klanka ner på vita män, att vi är så fula, äckliga, fördomsfulla, värdelösa osv. Speciellt av kultureliten i media.

"

"Vi undrar varför ingen pratar med oss längre, och nu har vi kommit
fram till att det beror på att svenska män är för tråkiga för oss helt
enkelt. Vilka stackare de är, de vet inte ETT SKIT om passion. Till
skillnad från oss. Tänk vad härliga Medelhavsländerna är, det är sol och
god mat och flirtiga bartendrar som TAR TILLVARA på livet. Här skulle
man bo jämt."

Ja, håller med om vårdnaden men ser det problemet som att det grundar sig ur patriakala förväntningar och sociala normer än av den s.k. "feministdebatten". 

Män kvoteras ju också in dock, t.ex. är det lättare för män att få jobb inom vården än för kvinnor pga kvotering Tumme upp vilket är bra då jag anser att män borde uppmanas mer till att anta "snällare yrken" som inte värdesätter idioti som fysisk styrka, vilket du verkar se som kriteriet för en bra polis trotts att den inte alls är så :--P

Mjo, men att "tjejer har lättare att komma in på nattklubbar" känns ju rätt trivialt i jämförelse med faktiskt diskriminering.

Ok, att du ska försöka hävda att män som blir utsatta av kvinnor skulle vara större offer än kvinnor som blir utsatta av män när det kommer till att utsättas för sexuella övergrepp är ju bara konstigt. Har inte koll på hur det ser ut för män, då den frågan inte direkt tagits upp (vilket jag också anser vara dåligt) men hela grejen med att offret (kvinnan) ofta skuldbeläggs och får frågor som "vad hade du på dig?" och att svaren på dessa ofta leder till att gärningsmannen får gå fri säger ju väldigt mycket om att situationen inte är sådan att män blir straffade för sexuellt ofredande om de råkar ramla på en tjej på stan :--)

Men hela grejen handlar ju om hur larvigt det är att t.ex. de flesta DO-anmälningar görs av vita män när vita män faktiskt är den mest privilegierade gruppen i VÄRLDEN och att dessa känner någon självömkan och utsatthet kring dessa kriterium är bara fjantigt. Att dessutom försöka lägga skulden på "feministdebatten" är ju dock det absolut töntigaste i det hela. 

Anledningen till att människor diskrimineras för sitt kön beror på att det i samhället finns vissa sociala normer och förväntningar kring de båda könen och för att uppnå ett mer jämställt samhälle måste vi sudda ut dessa normer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

frågade vrf denne tyckte så. ''så är det bara'' 

tog bort från fb peac

 tumblr_mkh4ueWV3K1s5lf2ro1_250.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är dom inte. Däremot kan dom uppleva kränkningar dom också, pga vad som helst. Vita män råkar också ut för tråkigheter. Att håna en samhällsgrupp som löjliga för att även dom ger utlopp för klagan angående de orättvisor de utsätts för, är föga sympatiskt. Kanske bör vi sluta se till svart, kvinna, HBT, och istället se varandra som människor? Håna andras lidande är förminskande, hur som helst. Kanske bör man tänka på hur man själv vill bli behandlad.


   
SvaraCitera
Exner

jag blir kränkt av den här tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

har alltid tyckt att det är lite fascinerande att s3on är så ''anti-sd'' men ändå är han en av de mest fördomsfulla (smygrasistiska kommenterar) medlems här. 

mkt fascinerande

Är frestad att säga något nu som jag vet sedan tidigare att s3on kommer att förneka sönder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Nej, det är dom inte. Däremot kan dom uppleva kränkningar dom också, pga vad som helst. Vita män råkar också ut för tråkigheter. Att håna en samhällsgrupp som löjliga för att även dom ger utlopp för klagan angående de orättvisor de utsätts för, är föga sympatiskt. Kanske bör vi sluta se till svart, kvinna, HBT, och istället se varandra som människor? Håna andras lidande är förminskande, hur som helst. Kanske bör man tänka på hur man själv vill bli behandlad.

men snälla.. vem har hånat vem?  självklart kan alla utsättas för otrevligheter, men
att säga att vita män är den mest diskriminerade gruppen i sverige är like tramsigt som att påstå att en kyckling har 5 ben. det var ett löjligt påstående och det var det jag ville pointa ut i den här tråden.

dazed:
Är frestad att säga något nu som jag vet sedan tidigare att s3on kommer att förneka sönder. 

tell me!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aws.

image_3.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nea:

Aws.

Hjärta lovar att det är seriöst där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

men snälla.. vem har hånat vem?  självklart kan alla utsättas för otrevligheter, men
att säga att vita män är den mest diskriminerade gruppen i
sverige är like tramsigt som att påstå att en kyckling har 5 ben. det
var ett löjligt påstående och det var det jag ville pointa ut i den här
tråden.

Jag måste nog vara så krass, att jag vågar påstå att du inte pekat ut något särskilt med den här tråden mer än att driva med ämnet, är jag rädd. Men det är bara jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:
Hjärta lovar att det är seriöst där!

Jag hoppas verkligen det, hih. Hade varit underbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det stämmer ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det är nog bara du 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad menar du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var  till chibi!  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Håna andras lidande är förminskande, hur som helst. Kanske bör man tänka på hur man själv vill bli behandlad.

Naturligtvis bör man inte gå till personangrepp, men politisk satir och kritik av det översta maktskiktet är önskvärt av många anledningar, inte minst av demokratiskäl.


   
SvaraCitera