Forumet - Vitamin b5?

Vitamin b5?

4465 0 39

Spana också in:

howudoin:

Skulle Vitamin B5 funka mot nån som har mycket finnar?

Yes men du måste äta en sjuklig mängd... alltså kosttillskott 3 ggr om dagen, typ en tesked pulver eller en jäkla massa kapslar... många blir lösa i magen och grejer av de och de tar ofta flera månader innan de verkligen märkt... och de kostar typ, 300 i månaden så =)

Men visst, är du mån om att bli av med de kan de ju iaf vara värt att testa... även om inte finnarna helt försvinner så blir hyn över huvudtaget bättre.
howudoin:

Skulle Vitamin B5 funka mot nån som har mycket finnar?

Det beror lite på. Är dina finnar djupa eller ytliga? B5 hjälper. Mycket. Men om dina finnar är djupa kommer du inte att bli problemfri. Testa någon månad för att se, men jag skulle råda dig att tänka om gällande roaccutan (se nedan).

howudoin:

Vågar inte ta Roaccutan pga alla biverkningar så vitamin b5 låter bättre.

Lita INTE på vad vitaminb5-sidan säger om det där. Jag har pratat med en hudläkare om det. Man går på ständiga kontroller, ens dosering räknas nog ut och man kollar tidigare sjukdomshistoria. Du får torrare hud undertiden du tar det, och sämre salivproduktion. Om du använder fuktkräm, lypsyl och tuggummi under tiden kommer du inte att få några större problem. Du måste undvika solljus, och du blir lite nedstämd, men det är övergående. När behandlingen sedan är slutförd är du fri. Det är alltså en engångsbehandling över några månader, sedan slipper du tänka på finnar mer. B5 måste du äta resten av livet (eller iaf tills problemet försvinner naturligt). Om finnarna skulle komma tillbaka efter roaccutanet så kommer vanlig behandling att hjälpa, eftersom de kommer att bli ytligare.

Visst, det är ett cellgift, men det är strikt kontroll på det. Om dina värden försämras tas medicinen bort direkt. Du kommer inte att tappa håret, bli impotent, utveckla cancer och allt annat som det står på den där sidan. Det mesta är bullshit. Roaccutan är det bästa som finns, och även om b5 är bra kommer det aldrig att komma i närheten (oavsett vad de skriver).

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rivethead:

Solljus är det bästa

Om man har ärr förvärras de av solljus. De riskerar att bli permanenta då.
Elmas:

Alltså.. vitamin b5, ger de inga biverkningar? Jag vet inte vad jag ska välja.. roaccutan eller vitamin b5 hmm.. har testat allt annat typ dalacin, tetralysal, differin, you name it. vad tycker ni?

Dhagor:

Lita INTE på vad vitaminb5-sidan säger om det där. Jag har pratat med en hudläkare om det. Man går på ständiga kontroller, ens dosering räknas nog ut och man kollar tidigare sjukdomshistoria. Du får torrare hud undertiden du tar det, och sämre salivproduktion. Om du använder fuktkräm, lypsyl och tuggummi under tiden kommer du inte att få några större problem. Du måste undvika solljus, och du blir lite nedstämd, men det är övergående. När behandlingen sedan är slutförd är du fri. Det är alltså en engångsbehandling över några månader, sedan slipper du tänka på finnar mer. B5 måste du äta resten av livet (eller iaf tills problemet försvinner naturligt). Om finnarna skulle komma tillbaka efter roaccutanet så kommer vanlig behandling att hjälpa, eftersom de kommer att bli ytligare.

Visst, det är ett cellgift, men det är strikt kontroll på det. Om dina värden försämras tas medicinen bort direkt. Du kommer inte att tappa håret, bli impotent, utveckla cancer och allt annat som det står på den där sidan. Det mesta är bullshit. Roaccutan är det bästa som finns, och även om b5 är bra kommer det aldrig att komma i närheten (oavsett vad de skriver).