Aviseringar
Rensa alla

Vitare tänder med bakpulver?


Ämnesstartare

Är det en myt eller är det sant att tänderna bleks om man borstar dem med bakpulver? [cheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Sant! Kolla bara:
Image


   
SvaraCitera

det är nog en fetmyt...
vill du ha blekare så köp ett sånt jävla bleksett nånstans eller gå till tandläkaren
tror du på det så ta sån whitening tandkräm, men jag hörde att den sliter på tänderna så du lättare får ilningar


   
SvaraCitera

Fyfan vad skabb.


   
SvaraCitera

Myt.
Har testar olika yandblekningsprodukter och dom är dåliga. Så gick till tandläkaren och blekte. Kostade betydlige mer men vill man ha kritvita tänder så har väll inte pengar någon betydelse.


   
SvaraCitera

Borsta med jordgubbar istället haha. Eller tandkräm...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa och betätta om det här sen! [cool]


   
SvaraCitera

Det fräter nog lite så har man beläggningar så kan det nog bli vitare. Men då kan man lika gärna köra med tandkräm...


   
SvaraCitera

Prova pimpstenspulver (finns på apotek) men INTE FÖR OFTA!!


   
SvaraCitera

MikaelH:

Kostade betydlige mer men vill man ha kritvita tänder så har väll inte pengar någon betydelse.

Hahaha. Nej. Alla har oändligt med pengar och bara man vill nåt tillräckligt mycket har man automatiskt nog med pengar för att genomföra det.


   
SvaraCitera

mimzor:

Är det en myt eller är det sant att tänderna bleks om man borstar dem med bakpulver?

Du kan väl testa själv?

Libertad:

man vill nåt tillräckligt mycket

Jo, vill man verkligen någonting, så ser man till att skrapa ihop cashen. Imån, om en vecka eller om tio år. Allt handlar om vilja.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

chewbacca:

Jo, vill man verkligen någonting, så ser man till att skrapa ihop cashen. Imån, om en vecka eller om tio år. Allt handlar om vilja.

Men blaha. Min poäng är att det är en aning ignorant att säga sådär, eftersom alla inte är ekonomiskt oberoende. Att sen dra in nån slags American Dream-retorik om hur man kan kämparsig upp till toppen för att nå sina drömmars mål är att försöka vinna en lite väl simpel och irrelevant poäng.

- Vilken ful bil du har!
- Jag har inte råd med en finare.
- Äh! Vill man ha en snygg bil spelar väl inte pengar nån roll? [cool]


   
SvaraCitera

Libertad:

eftersom alla inte är ekonomiskt oberoende.

Det är jag mycket väl medveten om. Men TRO mig, vill man något tillräckligt mycket, och kämpar för det så går det. Vad det än gäller.


   
SvaraCitera

Libertad:

Hahaha. Nej. Alla har oändligt med pengar och bara man vill nåt tillräckligt mycket har man automatiskt nog med pengar för att genomföra det.

6000kr är inte oändligt med pengar. Vet ju inte hur du får dina pengar men det är lite mindre än halva min månadslön så jag har råd. Och dom flesta som har jobb har råd.

Vill man ha vita tänder ser man till att gör dom vita...Man får se till att prestera det man anser är viktigt.


   
SvaraCitera