Aviseringar
Rensa alla

Vitbok över Salem 2008


Ämnesstartare

SilentScream:

Jag antar att du litar på information som kommer från källor som t ex Info14, SMR eftersom det också är förstahandskällor?

Nej, jag är inte dum i huvudet.

Jag litar inte på motkraft heller, de brukar ha ganska vinklade nyheter ibland. Men jag litar på de människor som har skickat in sin version av det hela, det gör jag även på nassesidor. Jag har t.ex. läst Bajen Hardcores version av det hela på nordisk.nu och den lät ganska trovärdig eftersom han berättade om hur kvällen såg ut ur hans ögon. Sen var den så klart lite överdriven men det får man ju titta förbi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Polisen ljuger, nazisterna ljuger, är det bara vänstern som talar sanning alltså?

Nej, de ljuger också. Särskilt kommunisterna. [smile]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Nej, de ljuger också. Särskilt kommunisterna.

Haha okej, hur skall jag då kunna sålla ut information?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Haha okej, hur skall jag då kunna sålla ut information?

Tänka själv vad som är logiskt och tänka källkritiskt?


   
SvaraCitera

God Konsument:

Tänka själv vad som är logiskt och tänka källkritiskt?

Nej det är för avancerat, kom igen ge mig helt objektiva nyhetsskildringar nu!


   
SvaraCitera

God Konsument:

Jag litar inte på motkraft heller, de brukar ha ganska vinklade nyheter ibland. Men jag litar på de människor som har skickat in sin version av det hela, det gör jag även på nassesidor. Jag har t.ex. läst Bajen Hardcores version av det hela på nordisk.nu och den lät ganska trovärdig eftersom han berättade om hur kvällen såg ut ur hans ögon. Sen var den så klart lite överdriven men det får man ju titta förbi.

Och hur kommer det sig att du litar blint på versioner de skickat in? Inget som skrivs på en extremistsida som motkraft känns speciellt trovärdigt, det är endast extremister som hänger där och har därför förbrukat sin chans att kunna vara objektiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Nej det är för avancerat, kom igen ge mig helt objektiva nyhetsskildringar nu!

Judarna styr världen och måste därför utrotas! [y]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Judarna styr världen och måste därför utrotas!

Trams, alla vet att de samarbetar med frimurare och utomjordlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Och hur kommer det sig att du litar blint på versioner de skickat in?

Det skrev jag ju att jag inte gör? Bara att jag litar mer på dem än på polisen eftersom jag själv har erfarenhet av hur polisen förfalskar fakta, medan jag själv har känt igen en hel del av det jag läst på Motkraft från aktioner jag själv har deltagit i?

SilentScream:

nget som skrivs på en extremistsida som motkraft känns speciellt trovärdigt

Jag vet en hel del som stått där som jag själv sett med egna ögon att det är sant. Och att kalla det en "extremistsida" känns lite överdrivet när vem som helst kan skicka in texter där.

SilentScream:

det är endast extremister som hänger där och har därför förbrukat sin chans att kunna vara objektiva.

Det är långt ifrån bara extremister som läser på Motkraft, t.o.m. min morsa läser där ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Trams, alla vet att de samarbetar med frimurare och utomjordlingar.

Och kommunister, vi får inte glömma de hemska kommunisterna! [no-no]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Och kommunister, vi får inte glömma de hemska kommunisterna!

Kommunisterna är egentligen ödlor! Om man har sex med dem så dör de. :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte göra den här tråden [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Kommunisterna är egentligen ödlor! Om man har sex med dem så dör de. :O

Fyfan, då blir det till att dra ut på en våldtäktsrunda inom Ung Vänster alltså! [censur]

Teal Crab:

Jag tänkte göra den här tråden [bigsmile]

Skåne - Sverige, 1-0. [cool]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Fyfan, då blir det till att dra ut på en våldtäktsrunda inom Ung Vänster alltså!

Already on it. [cool]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Det skrev jag ju att jag inte gör? Bara att jag litar mer på dem än på polisen eftersom jag själv har erfarenhet av hur polisen förfalskar fakta, medan jag själv har känt igen en hel del av det jag läst på Motkraft från aktioner jag själv har deltagit i?

Polisen förfalskar fakta säger du? Vad sägs om att faktiskt kolla lite på din egna lilla rörelse, din rörelse är inte direkt känd för att tala sanning.

God Konsument:

Jag vet en hel del som stått där som jag själv sett med egna ögon att det är sant. Och att kalla det en "extremistsida" känns lite överdrivet när vem som helst kan skicka in texter där.

När endast extremister skriver där känns det berättigat att kalla det en extremistsida. Testa skriv något som inte passar in i extremvänsterns världsbild, då får du nog se att du ryker väldigt fort.

God Konsument:

Det är långt ifrån bara extremister som läser på Motkraft, t.o.m. min morsa läser där ibland.

Såvidare inte din mamma samt andra människor har skickat in sina versioner av Salem via någon form av telepati så förstår jag inte vad du menar, för det är stor skillnad på att läsa och skriva på ett forum. Jag skulle iallafall inte säga att man hängde på ett forum om man inte skrev något, skulle du?


   
SvaraCitera