Aviseringar
Rensa alla

vitt hår


Ämnesstartare

Harpyja:

Fast man blir väl inte av med de röda tonerna när man bleker?

Har blekt från rött till ljusblond. Det tog rätt lång tid och vissa delar av håret blev otroligt slitna (på ett fult sätt)

Harpyja:

Det tillhör stilen. Tycker att det är charmigt.

Absolut, bara:

isola:

Akta så att du inte tappar det.

Harpyja:

Okej. Eftersom jag är en sådan som kan snagga mig, kör vi på ett järvt försök! Återkommer med bild när jag uppnått något åt det hållet jag vill!

Spännande!

Harpyja:

"Saken är den att röda pigment är de minsta pigmenten och tränger in längst i håret. Det är så mycket röda pigment i henna att det är helt omöjligt att bleka bort det! Det måste växa bort. "

Åh crap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lycka till!!! Vore jag inte så trött på mitt korta hår nu så skulle jag också göra något djärvt med det. (pallar ej fejkhår)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag har alltid varit svag för vitt hår, piercingar och röda läppstift. Och vad ni är svaga för skiter jag fullständigt i för det är inte er jag ska behaga.

jag med[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

alltid älskat detta omslag

Orgasm[love]

Jag har en bekant som det ut sådär, med hes röst.
Total orgasm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Fast man blir väl inte av med de röda tonerna när man bleker?

Alla toner går bort efter tillräckligt många hårblekningar. Blek en gång i veckan tills det är gult, silvershampogreja och blek någon gång till
såkommer du ha vitt sen. Jag har blekt från svart till vitblont och då ärdet ju orangetrött under processen. Man bara bleker vidare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

vitt sen.

och totalförstört hår..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

och totalförstört hår..

Javisst! Men det är inte så farligt, det går bara av lite lättare och är lite tuggummiaktigt. När man drar i ett hårstrå från två håll så är det lite segt innan det går av på mitten, typ, speciell känsla! gummiaktigt. Men i en kortare frisyr tror jag inte det behöver vara så märkbart hur slitet det är.


   
SvaraCitera

Harpyja:

...Plus att jag har henna i håret nu. Om det absolut inte går får jag väl köra svart hår istället. God damn it

Nä, det går inte. Henna = omöjligt. Raka bort skiten först, om du vill ha det vitt.

MVH erfaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Javisst! Men det är inte så farligt, det går bara av lite lättare och är lite tuggummiaktigt. När man drar i ett hårstrå från två håll så är det lite segt innan det går av på mitten, typ, speciell känsla! gummiaktigt.

HAHAHA.. alltså.. ja

om man har hår som räcker ovanför öronen så kanske det inte är något man stör sig på

men tycker man ska dra ut på producuren istället.. mkt roligare med ett lagomt glatt hår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

om man har hår som räcker ovanför öronen så kanske det inte är något man stör sig på

jag stör mig faktiskt inte på mitt sönderblekta hår och det är över öronen! tycker skatbohår är charmigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

jag har henna i håret nu

Går tyvärr inte att färga över henna med vanliga hårfärgningsprodukter, har jag hört (min släkt bor bland henna).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

jag stör mig faktiskt inte på mitt sönderblekta hår och det är över öronen! tycker skatbohår är charmigt.

tycker lagomt skatbo är charmigt, inte blankt dvs. men ett hår som går av är inte fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Nä, det går inte. Henna = omöjligt. Raka bort skiten först, om du vill ha det vitt.

Fast frågade folk på helgon också. Fick veta att man ska tvätta ut den mesta färgen, sedan ha i yoghurt och därefter bleka. Det har funkat för de jag pratade med.

Lounge fact:

om man har hår som räcker ovanför öronen så kanske det inte är något man stör sig på

Mitt hår går inte ens ned till öronen och jag tycker faktiskt att det är för mjukt nu, så det skulle inte skada att ha det vitt och strävt. Som sagt, det tillhör den sunkiga stilen jag är ute efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Mitt hår går inte ens ned till öronen och jag tycker faktiskt att det är för mjukt nu, så det skulle inte skada att ha det vitt och strävt. Som sagt, det tillhör den sunkiga stilen jag är ute efter.

alltså är mer än bara strävt, det går av och har sig, men kör påre du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

alltså är mer än bara strävt, det går av och har sig, men kör påre du

Då jag har haft vitt hår förut så vet jag hur mitt hår blir, och jag har lite av ett afrohår, ett sådant som är tjockt och tål mycket stryk (vilket frisören också bekräftade när vi skulle göra dreads; mitt hår tar inte skada på bakåtkamning)


   
SvaraCitera