Aviseringar
Rensa alla

VM-grupperna lottade


Ämnesstartare

Skriv i lagen ni tror går vidare på rätt ställe osv, så får vi se hur ni tror det går: Såhär fungerar VM:
A: South Africa, Mexico, Uruguay, France
B: Argentina, Nigeria, South Korea, Greece
C: England, United States, Algeria, Slovenia
D: Germany, Australia, Serbia, Ghana
E: Netherlands, Denmark, Japan, Cameroon
F: Italy, Paraguay, New Zealand, Slovakia
G: Brazil, North Korea, Ivory Coast, Portugal
H: Spain, Switzerland, Honduras, Chile

Round Of 16

1 1A – 2B
2 1B – 2A
3 1C – 2D
4 1D – 2C
5 1E – 2F
6 1F – 2E
7 1G – 2H
8 1H – 2G

Quarterfinal

A 1 – 3
B 2 – 4
C 5 – 7
D 6 – 8

Semifinal

I A – C
II B – D

Third Place play-off

Loser I – Loser II

Final
Winner I – Winner II

Mitt snabbtips:

1 Mexico – Nigeria
2 Argentina – France
3 United States – Serbia
4 Germany – England
5 Netherlands – Paraguay
6 Italy – Cameroon
7 Brazil – Honduras
8 Spain – Ivory Coast

Quarterfinal

A Mexico – Serbia
B Argentina – Germany
C Netherlands – Brazil
D Italy – Spain
Semifinal

I Serbia – Brazil
II Germany – Spain

Third Place play-off

Serbia – Germany (Tyskland tra)

Final

Brazil – Spain (Spanien vinner)


   
Citera

Får nog också hålla Spanien som knapp favorit efter deras framfart senaste åren. Risken är väl dock att dom får samma "VM-frossa" som dom brukar få, traditionens makt är stark i VM.
Enligt samma tradition är Brasilien, Tyskland och Italien alltid att räkna med.
England fick den lättaste lottningen av alla och bör gå vidare lätt, ska bli intressant om engelsmännen äntligen får jubla.

tevepro:

D: Germany, Australia, Serbia, Ghana

Serbien är såklart andrahandsfavoriter, men dom får det tufft, Ghana är definitivt att räkna med. Dessutom tror jag att vi har VM:s största skrällchans i Australien här.


   
SvaraCitera

Lallaren från Ibiza:

England fick den lättaste lottningen av alla och bör gå vidare lätt, ska bli intressant om engelsmännen äntligen får jubla.

Borde dom få göra med tanke på vad Capello har bidragit med. De har trots allt spottat in mål och täppt till någorlunda bra bakåt i kvalet.

Håller nog Brasilien, Spanien och Italien som favoriter. Serbien och Tyskland därefter. En bubblare är Australien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Borde dom få göra med tanke på vad Capello har bidragit med. De har trots allt spottat in mål och täppt till någorlunda bra bakåt i kvalet.

Håller nog Brasilien, Spanien och Italien som favoriter. Serbien och Tyskland därefter. En bubblare är Australien.

Lallaren från Ibiza:

Enligt samma tradition är Brasilien, Tyskland och Italien alltid att räkna med.
England fick den lättaste lottningen av alla och bör gå vidare lätt, ska bli intressant om engelsmännen äntligen får jubla.

Okej. Själv hoppas jag att Honduras går långt, då de är riktigt vassa frammåt. England hoppas jag åker ur så fort som möjligt. Allt man läser från engelsmän på internet om lottningen är att de är världens bästa lag och vinner vm enkelt. Arroganta som alltid.


   
SvaraCitera

tevepro:

Själv hoppas jag att Honduras går långt, då de är riktigt vassa frammåt.

Inte omöjligt, kan inte uttala mig så mycket då jag har allt annat än bra koll på dom. Men dom hamnade ju inte i den svåraste gruppen, Schweiz och Chile ska inte vara omöjliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lallaren från Ibiza:

Inte omöjligt, kan inte uttala mig så mycket då jag har allt annat än bra koll på dom. Men dom hamnade ju inte i den svåraste gruppen, Schweiz och Chile ska inte vara omöjliga

Schweiz är riktigt svaga individuellt tycker jag. Chile har ganska bra nivå. Kommer heja på Honduras och speciellt David Suazo på topp [cool]


   
SvaraCitera

grupp G ar det narmsta getingbo man kan komma.


   
SvaraCitera

Fotboll. Bluh!


   
SvaraCitera

A: South Africa, Mexico, Uruguay, France
B: Argentina, Nigeria, South Korea, Greece
C: England, United States, Algeria, Slovenia
D: Germany, Australia, Serbia, Ghana
E: Netherlands, Denmark, Japan, Cameroon
F: Italy, Paraguay, New Zealand, Slovakia
G: Brazil, North Korea, Ivory Coast, Portugal
H: Spain, Switzerland, Honduras, Chile

Mitt snabbtips efter en baksmälleanalys klockan 09,30 på lördag morgon(nu med andra ord).

A: Mexico och Frankrike borde gå vidare. Mexico är ett lag som brukar gå till kvartsfinaler i VM-sammanhang och jag är övertygad om att dem gör det igen. Frankrike är alltid bra(bortsett fadäsen 2002) och jag tror att dem är taggade att ta vinsten som många anser dem borde haft 2006. Sydafrika är statister(anser jag, jag har inte så jättestor koll på dem), men deras största vapen är de Sydafrikanska trumpeterna. Uruguray kan vara med och skaka dem andra två länderna, men jag tror dem inte klarar hela vägen hem.

B: Argentina, Nigeria, SydKorea, Grekland.
Sydkorea gjorde det riktigt bra i VM 2002 men jag tror dem åker ut i gruppen här. Deras drömsaga är slut. Samma sak med Grekland. Grekland kan skaka de två stora länderna Argentina och Nigeria, men jag tror Argentina och Nigeria går vidare.

C: England, USA, Algeriet, Slovenien
Det känns på pappret som om USA och England enkelt ska ta sig vidare från den här gruppen, framför allt England. Men nu kommer en gammal skröna. Det finns inga dåliga lag i VM.

D: Tyskland, Australien, Serbien, Ghana.
Tyskland är ohotade i denna grupp, ska lätt ta sig vidare. Frågan är, vilket lag går vidare med dem. Jag tror på Australien. Varför? Kolla på deras framgångar i VM 2006. Då nådde man åttondelsfinal, och jag tror att dem tillsammans med Tyskland går vidare från denna grupp. Serbien är dock med och kämpar om en plats med Australien, men jag tror Australien vinner.

E: Holland, Danmark, Japan, Kamerun
Lite halvklurig grupp, tycker jag.
Holland är lätt vidare, jag tror inte på Japan. Frågan är plats två. Danmark eller Kamerun? Jag tror jag är lokalpatriotisk och hoppas på Danmark.

F: Italien, Paraguay, Nya Zeeland, Slovakien.
Italien och Paraguay borde ha en promenad in i slutspelet här. Italien slutar på 9poäng, Paraguay på 6, Slovakien på 3 och Nya Zeeland åker hem utan poäng. Jag tror dock att det går FÖR lätt för Italien, och Italien åker ut i första rundan i slutspelet.

G: Brasilien, NordKorea, Elfenbenskusten, Portugal.
Brasilien och Portugal borde även dessa få en promenadseger. Samma sak som Grupp F, det går för lätt. Åttondelsfinalen blir en ödesmatch både för Brasilien och Portugal. Vinner Brasilien den, så tror jag dem har chans på guldet.

H: Spanien, Schweiz, Honduras, Chile
Det känns som om jag inte har jättemycket koll på något av dessa fyra lag. Det känns som om Spanien och Chile kommer gå vidare.

1 1A – 2B(frankrike vs. Nigeria) Frankrike vinner
2 1B – 2A(Argentina vs. Mexico) svår match. Jag tror det avgörs i övertid eller straffar. Slumpen avgör. Argentina vinner.
3 1C – 2D(England vs. Australien). Har England haft det för lätt i gruppen? Är dem på tårna? det märker vi - England vinner.
4 1D – 2C(Tyskland vs. USA) - bye bye USA. Tyskland FTW in this game.
5 1E – 2F(Holland vs. Paraguay) - Holland går vidare.
6 1F – 2E(Italien vs. Danmark) Jag tror detta är en avgörande match för Italien. Jag tror dem klarar det. Italien vidare.
7 1G – 2H(Brasilien vs. Chile) - speciell match. Brasilien vinner, dock.
8 1H – 2G(Spanien vs. Portugal) - spännande match. =) Kommer bli rolig att titta på. Tror på... att det är slumpen som avgör. Portugal vinner på straffar.
A 1 – 3(Frankrike vs. England) första riktigt tuffa matchen för England. Käftsmäll, frankrike vinner med 3-0.
B 2 – 4(argentina vs. Tyskland) - tuff match. Tyskland vinner.
C 5 – 7(Holland vs. Brasilien) - Brasilien vinner.
D 6 – 8(Italien vs. Portugal) - Portugal är psykiskt slutkörda efter åttondelen mot Spanien. Italien vinner lätt.

Semifinal

I A – C(Frankrike vs. Brasilien) - repris på VM-finalen 1998. Enligt mig ganska svår att tippa. Individuella misstag eller bra insatser avgör matchen. Brasilien tror jag drar det längsta strået.
II B – D(Tyskland vs. Italien) - Italien vinner.

Looser I vs. Looser II(Frankrike vs. Tyskland) Tror på Tyskland.

Winner I vs. Winner II(Brasilien vs. Italien) - Italien vinner VM. Pga ett bra defensivt arbete, och duktiga på att stänga en match, och ligga på lur på en kontring. Första målet vinner, om Brasilien gör första målet, vilket jag inte tror dem gör, vinner Brasilien.

VM-mästare 2010: Italien


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera