Aviseringar
Rensa alla

Volvo 740 VS Trimmad Derbi


busungen1221:

Finns Derbi Predator och Gp1 också.

ojj jag utgick ifrån att han menade derbi senda:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Tjena! Vilken accar snababst av en Derbi (trimmad med 70 cylinder, effektrör, större munstycke, dragen v-ring mm) eller en Volvo 740 orginal? Min kompis säger att Derbin är snabbast men då säger jag till han att det är fel men det vägrar inse fakta!

Nog för att denna topicen är gamal, men väldigt intelligent fråga.

*ASG*[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror ju helt på vilken volvo 740 modell du menar de?


   
SvaraCitera
purren

lol, moppen väger kanske 50-60 kilo, en 740 väger väl 1400 kilo. klart den trimmade moppen vinner starten om den tävlar mot en sur orginal jävla volvo [shake]


   
SvaraCitera

purren:

lol, moppen väger kanske 50-60 kilo

Inte många moppar som väger så lite.


   
SvaraCitera

purren:

moppen väger kanske 50-60 kilo

de flesta Derbi väger typ 80-100kg men volvon vinner ju iaf dock kanske inte i starten men vem fan racar typ 100m????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är detta nåt "specielt" att diskutera egentligen...visst kanske rolig grej men det säger sig själv att derbin inte har en chans, i starten är den snabbare men men sen kan ju volvon bara glida förbi, fattar ju till och med lille brorsan. därimot en derbi eller vad fan man nu har och köra mot en 125 som går hysat är ju lite bättre alternativ[y]


   
SvaraCitera
purren

okej, 100 kilo då. inte så stor skilnad. möppepöjkar [wink]


   
SvaraCitera

Derbin skulle ju dra i väg i starten, men Volvon skulle blåsa om i en jävla fart då Derbin nått toppfart.


   
SvaraCitera

purren:

okej, 100 kilo då. inte så stor skilnad. möppepöjkar

Plus föraren... Men det beror helt och hållet vilket trim du har på moppen osv... Efter 40-50kmh så komr bilen komma i kapp rätt rejält!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min 740 gör 0-100 på 9 sek![wink]
Nån som har klockat en Derbi?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera